2022’de yüzde 194 büyüyen Vispera’nın 2023 hedefleri daha da büyük
35’ten fazla ülkede hizmet veren Türk teknoloji şirketi Vispera, 2022’de yüzde 194 büyüdüğünü açıkladı. 2022’de küresel bir oyuncu olma yolunda önemli yatırımlara imza atan Vispera, 2023’te özellikle Amerika ve Avrupa bölgelerinde büyümesini devam ettirmeyi hedefliyor.
Yapay zeka ve resim tanıma alanlarında geliştirdiği teknolojileri 35’ten fazla ülkede hızlı tüketim ve perakende sektörlerine çözüm olarak sunan Vispera, 2022’de yüzde 194 büyümeye imza attı. 2021’de yaptıkları yatırımlarla temellerini attıkları küresel genişlemeyi 2022’de ekibine dahil ettiği küresel personel kadrosuyla güçlendirdi. 2022’de Chicago, Londra ve Amsterdam’da ofislerini açan ve bölgesel satış organizasyon yapısı oluşturan Vispera, 2023’te alanının küresel bir oyuncusu olacak.
Vispera’nın kurulduğu dönemlerde, yapay zeka temelli resim tanıma teknolojilerinin fütüristik bir teknoloji olarak yorumlandığını hatırlatan Vispera Eş-CEO’ları Aytül Erçil ve Ceyhun Burak Akgül, günümüzde perakende sektörünün bu alandaki farkındalığının geliştiğini ve resim tanımanın iş süreçlerinin önemli bir parçası haline geldiğini belirtiyor.
Aytül Erçil: 2023’te bölgesel organizasyonlarımızla yurtdışındaki büyümemizi hızlandıracağız.
2022 yılındaki performanslarını değerlendiren Vispera Eş CEO’su Aytül Erçil,
“2021’de gerçekleştirmeye başladığımız yatırımların ardından 2022’de yönetim ekibimizi perakende dünyasının tanınmış profesyonelleriyle güçlendirdik ve Amerika ile Avrupa bölgelerini odağımıza aldık. Bu kapsamda oluşturduğumuz bölgesel satış organizasyonlarıyla yurtdışında büyümek için gereken zemini oluşturduk. Attığımız adımlar, 2022’de bile yüzde 194 büyüme olarak bize geri döndü. Chicago, Londra ve Amsterdam gibi yurtdışındaki ofislerimizle geliştirdiğimiz teknolojileri bu bölgelerin FMCG, yani hızlı tüketim ürünleri üreticilerinde ve perakendecilerinde yaygınlaştırmak için adımlar atıyoruz. 2023’te de bu stratejilerimizin karşılığını almaya başlayacağız. Bu yüzden beklentimiz çok daha büyük.” diyor.
Ceyhun Burak Akgül: Resim tanıma teknolojileri perakende dünyasında kabul görmüş durumda.
Vispera Eş CEO’su Ceyhun Burak Akgül de konuyla ilgili şunları söyledi:
“Özellikle son iki yılda attığımız adımlarla artık Vispera’yı küresel bir oyuncu haline getiriyoruz. Mevcut müşterilerimize sağladığımız maliyet avantajı, resim tanımada doğruluk ve hız performansı, müşteri odaklı yaklaşım gibi nitelikler sektörümüzün küresel oyuncuları nezdinde de görülmeye başladı. Bu bağlamda küresel çaplı projelere davet ediliyoruz ve 2023’te çok ülkeli projelerimizi başlatmaya hazırlanıyoruz. Çözümlerimizin temelinde yer alan otomasyon, hız ve verimliliği artırarak müşterilerimizin operasyonel maliyetlerini çok daha uygun hale gelmesini sağlıyor. Bununla birlikte ürettiğimiz perakende raf ve ürün verilerin çeşitliliği ve derinliği müşterilerimize yeni satış fırsatları sağlıyor. Bu iki unsur, giderek sıkılaşan küresel ekonomik ortamda değer önerilerimizi daha da cazip hale getiriyor.”