2022’nin ikinci çeyreğinde SVOD pazar payları açıklandı!
JustWatch Türkiye’de 2022’de ikinci çeyrek için video akış hizmetlerinin pazar paylarıyla ilgili en yeni verilerini paylaştı. Türkiye’de hala video stream pazarının en büyük iki oyuncusu BluTv ve Netflix.
Bu iki video stream uygulamasının “BluTV ve Netflix’in “, 2. çeyreğin sonunda toplam pazarına hala %69’una sahip olduğunu görüyoruz.
JustWatch verilerine göre BluTV kendi içinde ülkedeki en büyük üçüncü oynatıcı olan Prime Video’nun iki katından daha büyük görünüyor. Peki yeni yayın hayatına başlayan Disney+ ne durumda? en çok onu merak ediyordum…
Disney+‘ın pazarına yüzde 2’si ile başladığını ve yüzde 5’lere geldiğini görüyoruz.
Türkiye’de 2022’nin ikinci çeyreğinde SVOD pazar payı gelişimi
Disney+ Haziran 2022’de yeni piyasaya sürülmesine rağmen, şimdiden ülkedeki pazarın %5’inden fazlasını yönetiyor. Netflix, Haziran ayının sonuna kadar +%1 pazar payı elde ederek grafiğin en iyi performansı gösteren BluTV’yi yavaş yavaş yakalıyor.
Netflix kararlı büyümesini sürdürse de BluTV ve Mubi gibi daha küçük oyuncular -%2, Prime Video -%1 2022’in ikinci çeyreğinde kayıp yaşadı.
Netflix yılın 2. çeyreğinde 970 bin abone kaybetti
Netflix, Türkiye’de yüzde 1’lik bir artış sergilese de, Küresel internet televizyon ağı Netflix’in abone sayısı bu yılın ikinci çeyreğinde 970 bin kişilik azalış gösterdi.
Netflix, bu yılın nisan-haziran dönemine ait bilançosunu açıkladı. Netflix’in abone sayısı yılın ikinci çeyreğinde 970 bin kişilik azalış gösterdi. Bu dönemde abone kaybının 2 milyonu bulması bekleniyordu.
Şirketin yılın ikinci çeyreğinde elde ettiği gelir geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 8,6 artışla 7,9 milyar dolara çıktı. Firmanın geliri, geçen yılın aynı döneminde 7,3 milyar dolar olarak kaydedilmişti.
Şirketin net karı ise ikinci çeyrekte geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 6,5 artışla 1,4 milyar dolara yükseldi. Netflix’in geçen yılın ikinci çeyreğindeki net karı 1,3 milyar dolar olmuştu.