2022’nin parlayan yıldızları: Kwai ve Snapchat
Dünya genelinde milyonlarca insanı birbirine bağlayan ve etkileşimi de artırarak birçok sektörü derinden etkileyen sosyal medya platformları, büyümeye devam ediyor. YouTube, Facebook, Instagram, Twitter, Tiktok ve LinkedIn kullanıcısı sayısını artırmaya devam ederken, asıl dikkat çekici yükselişin Snapchat ve Kwai cephesinde yaşandığı dikkat çekiyor. Bu kapsamda Gemius, sosyal medya platformlarını mercek altına alarak 2021 ve 2022 yıllarındaki performanslarını ölçümledi ve Snapchat ile Kwai özelinde çarpıcı verilere ulaştı.
Yayıncıların web rekabet analizinde ortak tercihi olan ve güvenerek kullandıkları Gemius Audience’ın 2021-2022 Ocak-Ağustos dönemini kapsayan verilerine göre sosyal medya platformlarının ziyaretçi sayılarında artış devam ediyor.
Yarım Milyonluk Artış
Dünyanın önde gelen markalarından YouTube, Instagram, Facebook, Twitter, TikTok, LinkedIn ve Snapchat’i kapsayan verilere bakıldığında 2021’de 57.1 milyon olarak ölçülen gerçek ziyaretçi sayısı 2022’nin aynı döneminde 57.6 milyona yükselerek daha fazla kullanıcının hayatına dokunmayı başardı. Diğer bir deyişle, bu bir yıllık süreçte sosyal medya platformlarını ziyaret eden kullanıcıların sayısında yaklaşık 500 binlik bir artış yaşandı.
Özellikle TikTok’un ortaya çıkışıyla birlikte kullanıcıların kısa videoları daha fazla tükettiği ve genel akımın bu yöne kaydığı görüldü. Sonrasında YouTube, Shorts hizmetini aktif hale getirirken, Instagram’ın da Reels servisi ile bu akıma seyirci kalmadığı dikkat çekti.
Kwai: Çok yeni ama potansiyeli çok yüksek
Kwai, oldukça yeni bir sosyal medya platformu olsa da kısa sürede kitleleri kendisine çekmesini bildi. Rakamlar da bunu doğruluyor. Kısa videolarıyla öne çıkan ve kendi trendlerini belirleyen Kwai, Ocak 2022’de 4 milyon ziyaretçiye ulaşabilirken, bu sayının aydan aya artmaya devam ettiği görüldü. Öyle ki, Kwai yaz aylarında iki katın üzerinde bir artışla bu sayıyı 10 milyona çıkarmasını bildi.
Elbette bu büyük sıçramanın ardında gün geçtikçe artan yatırımlar etkili oldu. Reklam harcamalarında kesenin ağzını açan şirket, bunun karşılığını da almasını bildi ve büyük bir potansiyelinin bulunduğunu gözler önüne serdi.
Kwai, sosyal medya platformlarının arasına katılan yeni bir isim olsa da elbette tek değil. Sektörün büyüklüğünü gören girişimciler yeni sosyal medya platformlarını hayatımıza dahil etmeye devam ediyor.
Snapchat: Sosyal Meyda Sektörünün Trendleri Yaratan Devi
Şimdi de ABD’de doğup dünyaya açılan bir başka sosyal medya devine, Snapchat’e odaklanalım. Snapchat, pek çok açıdan sektörü şekillendiren ve trendleri belirleyip sektöre yön veren bir platform. Geliştirdiği bir dizi özelliğin kısa sürede büyük ses getirmesinin ardından en büyük rakiplerinin bu özellikleri farklı isimler altında doğrudan kendilerinin kullanması da bunun en açık ispatı.
Snapchat’in bu sıra dışı özellikleri, elbette kullanıcı sayısına da olumlu yönde yansıyor. 2021’e kıyasla kullanıcı sayısını hızla artırmayı başaran şirket, Ocak-Haziran 2022 dönemi verilerine bakıldığında Ocak ayında 17 milyon gerçek ziyaretçiye erişti ve Haziran ayında 17 milyona ulaşarak zirveyi gördü.
Kwai: 7’den 70’e Her Yaşa Hitap Ediyor, Gelecek Vadediyor
Kwai özelinde Ocak-Ağustos 2022 dönemini kapsayan verilere odaklandığımızda Kwai’nin gerçek ziyaretçi sayısını düzenli olarak artırdığı ve yaz aylarında stabil kaldığı görüldü.
Ziyaretçilerin cinsiyet dağılımları söz konusu olduğunda erkek kullanıcı sayısının daha ağır bastığı söylenebilir.
Ziyaretçilerin yaş dağılımlarını dikkate aldığımızda ise hemen her yaştan kullanıcının Kwai’ye ilgi gösterdiği görülüyor. 25-44 yaş aralığında olanların Kwai’ye olan ilgileri ise çok daha fazla ve platforma erişen ziyaretçilerin yarısı bu yaş aralığında bulunuyor.
Veri ve ölçümleme ihtiyaçlarınız için #Gemius’u seçin.