7 Adımda Başarılı E-mail Marketing Kampanyası Yönetimi
Bir e-posta kampanyası, aynı anda birden fazla e-posta alıcısıyla iletişim kurmanıza olanak tanıyan bir pazarlama çalışmasıdır. E-posta kampanyaları, abonelere en iyi zamanda ulaşmak ve değerli içerik ve alakalı teklifler sunmak için tasarlanır. Ayrıca e-posta kampanyalarını kullanmak, müşterilerinizle derin ve güvenilir ilişkiler kurmanıza da olanak tanır.
Peki başarılı bir email marketing kampanyası nasıl yönetilir?
Aşağıdaki listede bu sorunun cevabını bulabilirsiniz:
1. Hedeflerinizi belirleyin
E-posta kampanyanızın amacı nedir?
Bir hedefe sahip olmak, e-posta türünü seçmenize, alıcılarınız için değerli içerik tasarlamanıza ve oluşturmanıza yardımcı olur. Bu yüzden ulaşılabilir gerçekçi hedefler belirlemeye çalışın ve verimliliğinizin nasıl olduğunu adım adım takip edin.
2. Kayıtlı posta listenizi büyütün
Abone toplamak için en iyi yöntemin ne olduğunu bulun. Web siteniz veya blogunuz için bir abonelik formu oluşturun ve e-posta listeniz için en önemli olduğunu düşündüğünüz e-posta adresi, telefon numarası, ad, cinsiyet, ülke vb. verileri toplayın. Bu noktada e-posta listenizin çift katılımlı olması gerektiğini unutmayın; bu, sadece hizmetlerinizle gerçekten ilgilenen kişilerden oluşan bir hedef kitle toplayacağınız anlamına gelir.
3. E-posta listenizi bölümlere ayırın
Segmentasyon, alaka düzeyini ve hedeflemeyi büyük ölçüde artırır. Uzman Posta ile e-posta listelerini segmentlere ayırmak oldukça zahmetsizdir ve segmentasyon fırsatları neredeyse sınırsızdır. Bu sayede e-posta listenizi ülkeye, cinsiyete, satış hunisindeki yerine vb. göre bölümlere ayırabilirsiniz.
4. İlgi çekici tasarımlara sahip e-posta’lar oluşturun
E-posta listeniz hazırsa, kodlama olmadan harika şablonlar oluşturmaya olanak tanıyan bir sürükle ve bırak düzenleyicisinin yardımıyla bir e-posta kampanyası oluşturabilirsiniz. Ayrıca Uzman Posta tarafından sağlanan önceden tasarlanmış şablonları kullanabilirsiniz.
5. İyi bir metin yazın
E-posta içeriğinizin stili, markanızın genel kimliğine uygun olmalıdır. Bu yüzden mizah içeren ve ilgi çekici bir konu satırı ve ön başlık metni oluşturun. Alıcıları e-posta’nızı açmaya teşvik etmek için en gerekli bilgileri e-posta’nıza yerleştirin. E-posta’nın içindeki metin, her kelimede bir amaç ile anlamlı olsun ve alıcıları CTA’ya sorunsuz bir şekilde yönlendirsin.
6. Bir e-posta kampanyasını kişiselleştirin
Bir e-posta kampanyasında başarı olmak için kişiselleştirme de önemli bir adımdır. Topladığınız veriler, konu satırını kişiselleştirmenize ve abonelere e-posta tercihlerine ve davranışlarına göre aynı anda biraz farklı e-posta’lar göndermenize olanak tanır.
7. A/B testini kullanın
A/B testi, e-posta’larınızı tüm listeye göndermeden önce hedef kitlenizi nasıl etkileyeceğinizi netleştirme şansı verir. E-posta listenizin boyutu, test için gereken alıcı sayısını belirler. Örneğin, iki eşit insan grubuna iki farklı e-posta göndererek farklı konu satırlarını test edebilirsiniz. Bu işlemden sonra, hangi varyantın daha iyi olduğunu öğrenebilirsiniz. Aynı şey e-posta görsel ve metin içeriği, CTA’lar, gönderenin adı vb. için de geçerlidir.
Uzman Posta ile Bir E-posta Kampanyası Nasıl Gönderilir?
Müşterilerinize ürün veya hizmetlerinizi tanıtmak, önemli günlerde kampanyalar yapmak ya da satışlarınızı artırmak için Uzman Posta’nın Toplu E-mail Gönderme hizmetinden yararlanabilirsiniz. Tek tıkla saatte 6000’den fazla e-posta gönderebilme imkanı tanıyan Uzman Posta ile e-posta kampanyanızı aşağıdaki adımları uygulayarak alıcılarınıza gönderebilirsiniz:
1. Bir hesap oluşturun
Uzman Posta Toplu E-Mail Gönderme hizmetini keşfetmek için linke tıklayın.
2. Bir e-posta listesi ekleyin
Mevcut bir e-posta listesi yükleyin, fakat asla bir e-posta listesi satın almayın. Çünkü bu işinize ve gönderenin itibarına zarar verir. Tüm abonelerin size geçerli bir e-posta adresi sağladığından emin olmak için çift katılım seçeneğini kullanın.
3. Bir kampanya oluşturun
Basit ve sezgisel sürükle ve bırak düzenleyicimizle bir e-posta kampanyası oluşturabilir veya önceden ayarlanmış ücretsiz şablonları kullanabilirsiniz. Bu noktada tasarımınızı ve metninizi tutarlı, teklifinizle ve markanızın kimliğiyle alakalı tutmanız gerekir.
4. Test edip gönderin
Birden fazla gruba saate 6 bin gönderi yapabilmenize olanak tanıyan Uzman Posta Toplu E-Mail Gönderme hizmeti zahmetsizce A/B testi yapabilirsiniz.
5. Raporlama
E-posta kampanyanızı alıcılara gönderdikten sonra bir e-posta kampanyası hakkında açılma oranı, tıklama oranı, konuma göre açılmalar, tıklama sayısı, gerekli metrikler, alıcıların cihazları ve ayrıntılı hata istatistikleri gibi birçok veri elde edebilirsiniz. Ayrıca e-posta pazarlama stratejinizi geliştirmek için bu ölçümleri beklentileriniz ve hedeflerinizle karşılaştırabilirsiniz.
6. Okunmamış e-posta’ları otomatik olarak yeniden gönderin
Aynı e-posta’yı hiç açmamış olanlara tekrar göndermek için otomatik yeniden gönderme yapabilirsiniz. Bu noktada konu satırını değiştirmeniz ve yeniden gönderme zamanını planlamanız gerekir. Bu özellik, açılma oranını artırarak e-posta kampanyanızı daha verimli hale getirir.