Shopside’dan Türkiye’de bir ilk: Sosyal Medya Sipariş Modülü
SOSYAL MEDYA MESAJLARI SATIŞA DÖNÜŞECEK…
E-ticaret firmalarının satış yaptıkları tüm kanallarda senkronizasyon sağlayan Shopside, Türkiye’de bir ilke imza atarak “Sosyal Medya Sipariş Modülü”nü geliştirdi. Bu modül ile Instagram DM (Direkt Mesaj) üzerinden satış yapan e-ticaretçiler gelen mesajları anında görüp yanıt verebiliyor, müşterilerinin verdiği bilgileri kolayca seçerek, siparişe ait ayrıntıları kaydedebiliyor. Oluşturulan siparişlerin diğer tüm satış kanalları ile aynı ekranda yönetilmesine de olanak tanıyan modülden Paraşüt E-Ticaret Paketi kullanıcıları da yararlanabiliyor.
E-ticaret yapanlar için pazaryerleri ve kendi satış mağazaları kadar önemli bir mecra da sosyal medya. Üstelik satış yapmayı herkes için mümkün kılan bu mecranın, e-ticaretteki yerinin giderek büyüyeceği öngörülüyor. E-ticaret firmalarının satış yaptığı tüm kanallarda senkronizasyon sağlayan ve e-ticaret ile alakalı tüm işlemlerin tek bir panel üzerinde yapılmasına olanak sağlayan e-ticaret yönetim uygulaması Shopside, buradan yola çıkarak önemli bir geliştirmeye imza attı. Türkiye’de bir ilk olan “Sosyal Medya Sipariş Modülü”, Shopside’ın yanı sıra satıştan faturalamaya uçtan uca çözümler sunan “Paraşüt E-Ticaret Paketi” kapsamında Paraşüt kullanıcılarının da hizmetine sunuldu.
Umut Köseoğlu: “Geliştirdiğimiz modül satışları ve müşteri memnuniyetini artıracak”
Sosyal medya üzerinden yapılan e-ticaretin hem satıcı hem de alıcılara büyük kolaylık sağladığını söyleyen Shopside COO’su Umut Köseoğlu,
“Özellikle mobil cihazların kullanımının artmasıyla birlikte kullanıcılar Instagram üzerinden satış yapan butikleri daha fazla tercih etmeye başladı. Ancak bu kanal üzerinden gelen sipariş isteklerini yanıtlamak, sipariş talepleri ile diğer mesajları ayırmak özellikle butik büyüdükçe giderek zorlaşmaya başlıyor. Biz de buradan yola çıkarak Türkiye’de bir ilk olan ‘Sosyal Medya Sipariş Modülü’nü geliştirdik. Sohbet ederken aynı anda satış yapmayı sağlayan bu modül sayesinde Instagram butikleri tıpkı diğer e-ticaret kanallarında olduğu gibi satışlarını kolaylıkla yönetebilecek. Bu da satışlarına ve müşteri memnuniyetine olumlu yönde yansıyacak. Çünkü Instagram’da gözden kaçabilen siparişlerin tamamının yakalanmasını ve müşterilere daha hızlı dönüş yapılmasını sağlayacak. İlk etapta Instagram üzerinden yayına aldığımız modülü önümüzdeki süreçte, e-ticaret yapılabilen diğer sosyal medya mecraları için de kullanıma açacağız” dedi.
Sipariş, kargo ve fatura işlemleri tek ekranda
Sosyal Medya Sipariş Modülü, Instagram hesabını Shopside’a bağlamaya olanak tanıyor. Böylece Instagram mağazası üzerinden gelen direkt mesajlar Shopside üzerinden anında görülüyor, bunlara yanıt verilebiliyor. Bu mesajlar arasında yer alan sipariş isteklerine yönelik kayıt oluşturuluyor. Ardından siparişin kargo fişi çıkartılıp, fatura kesiliyor. Üstelik sipariş, tüm satış kanalları ile aynı ekranda göründüğünden, e-ticaret satışları çok daha verimli bir şekilde yönetilebiliyor. Paraşüt E-Ticaret paketi kapsamında yer alan modül, kullanıcıların hem hata payını hem de iş yükünü en aza indirmelerine olanak sağlıyor.