Sosyal Medya

Güncel Teknoloji

Dijital Anadolu Projesi’nde e-ihracat konuşuldu!

KOBİ’lerin dijital dönüşüm süreçlerine katkıda bulunmak üzere Türk Girişim ve İş Dünyası Konfederasyonu (TÜRKONFED) ve Türkiye İş Bankası iş birliği ile hayata geçirilen Dijital Anadolu Projesi’nin bu yılki üçüncü canlı yayın etkinliği, “E-İhracat” temasıyla düzenlendi.


DİJİTAL ANADOLU
PROJESİ’NDE E -İHRACAT KONUŞULDU

TÜRK GİRİŞİMCİ VE KOBİ’LERİ İÇİN E-İHRACATTA BÜYÜK FIRSAT VAR

Türkiye’deki işletmelerin yüzde 99,8’ini oluşturan KOBİ’lerin işlerini geleceğe taşıyabilmelerine destek olma hedefiyle TÜRKONFED ve Türkiye İş Bankası iş birliği ile hayata geçirilen Dijital Anadolu Projesi’nin canlı yayın etkinliğinde “E-İhracat” ele alındı. Dünyadaki e-ihracat hacmi içerisinde Türkiye için de büyük fırsatlar olduğunu ifade eden katılımcılar, bu fırsatların yanı sıra tehditlere ve rekabetçi olmak için yapılması gerekenlere de dikkat çekti.

KOBİ’lerin dijital dönüşüm süreçlerine katkıda bulunmak üzere Türk Girişim ve İş Dünyası Konfederasyonu (TÜRKONFED) ve Türkiye İş Bankası iş birliği ile hayata geçirilen Dijital Anadolu Projesi’nin bu yılki üçüncü canlı yayın etkinliği, E-İhracattemasıyla düzenlendi.Moderatörlüğünü Teknoloji Yazarı Serdar Kuzuloğlu’nun üstlendiği etkinliğe UPS Türkiye Ülke Müdürü Burak Kılıç, Navlungo Kurucu Ortağı ve CMO’su Ceren Tuna ile Türkiye İş Bankası Ödeme Sistemleri Ekosistem Bölüm MüdürüHüsnü Mete Güneş katıldı.

Burak Kılıç: “24 milyar dolarlık bir fırsat bizleri bekliyor

Sınır ötesi e-ticaret ve e-ihracatın, ticaretin ana lokomotifi olma yönünde hızla ilerlediğinin altını çizen UPS Türkiye Ülke Müdürü Burak Kılıç, “Ülkemiz, e-ihracata verdiği desteklerle bu devasa pazardan aldığı payı artırmak istiyor ve gelişim olanaklarına çok açık. Geçen yıl Türkiye’de e-ihracatta hem ciro hem de adet bazında yüzde 50’lik büyüme gerçekleşti. E-ihracat hacmi 2 milyar 500 milyon doları aştı. Türkiye, 2020-2024 yılları arasında e-ticaretin en fazla büyüme göstereceği ülkeler listesinde yer alıyor. E-ihracatın dünya ortalaması toplam ihracatın içinde yüzde 4’lere yaklaşıyor. Türkiye’de ise bu rakam yüzde 1’i altında. Hem dünyadaki e-ihracat hacmi içerisindeki payımızı büyütüp hem de toplam ihracatımız içerisinde e-ihracatı artırabiliriz. 2025 yılında 24 milyar dolarlık bir fırsat bizleri bekliyor” dedi.

Ceren Tuna: “Uçtan uca e-ihracat lojistiği süreci yürütüyoruz”

Türkiye’nin ilk e-ihracat odaklı dijital lojistik firması olduklarını anlatan Navlungo Kurucu Ortağı ve CMO’su Ceren Tuna, Navlungo olarak yurt dışı pazar yerlerinde satış yapan bireysel satıcıların veya firmaların lojistik süreçlerinin dijitalleştirilmesi mottosuyla çalışıyoruz. Çünkü e-ihracatta en önemli konu lojistik süreçlerini yönetebilmek. Biz müşterilerimize gelen siparişlerinotomatik olarak kargo teklifine dönüşüp, satın alma işleminin gerçekleşmesini, tek bir tıkla yurt dışına gitmesi ve en önemlisi takip numarasının pazar yerine entegrasyonunu sağlıyoruz. Bu e-ihracatçılar için büyük bir kolaylık. Öte yandan ailemize yeni katılan Park Palet ile birlikte de e-ihracatını büyüten müşterilerimiz için fulfillment hizmeti veriyoruz” diye konuştu.Tuna, e-ihracat yapmak veya satışlarını geliştirmek isteyen satıcılara faydalı ipuçları ve bilgiler sunan Navlungo Akademi’yi bu yılın sonunda daha da genişleteceklerini sözlerine ekledi.

Hüsnü Mete Güneş: “E-ticarete farklı ödeme sistemleri ile destek oluyoruz”

Dijital Anadolu E-İhracat etkinliğinde konuşan Türkiye İş Bankası Ödeme Sistemleri Ekosistem Bölüm Müdürü Hüsnü Mete Güneş ise e-ticaret alanındaki yatırımlarda gerek Türkiye’deki bireysel müşterilere gerekse Türkiye’deki işletmelerin yurt dışına yaptıkları satışlarda farklı ödeme sistemlerinin müşterilere sunulmasını gözettiklerini söyledi.Hüsnü Mete Güneş, yurt içi ve yurt dışı farklı paydaşlar ile işbirlikleri kurarak sanal POS’lara entegre olarak çalışan ve dünyadaki tüm ana kart markaları ile farklı ülkelerdeki yerel ödeme yöntemlerini destekleyen çözümlerin e-ihracat alanına yapılmış önemli bir yatırım olduğuna da dikkat çekti.

Sürdürülebilir dijital dönüşüme destek

2018 yılında başlayan Dijital Anadolu Projesi ilk iki yılında dokuz ilde üç bin KOBİ ile buluştu. Devamındaki iki yılda pandemi nedeniyle çevrim içi ortamda devam eden etkinlikleri ise 20 bin kişi takip etti. Bu yılki iki etkinlik ile de üç bin kişiye ulaşıldı. Böylece bu zamana kadar toplam 26 bin kişiye ulaşan Dijital Anadolu Projesi hem sürdürülebilir dijital dönüşüm konusunda KOBİ’lerin bakış açısının gelişmesine hem de doğru araç ve uygulamalar ile donanmaları sürecine destek oluyor. Dijital dönüşümü bütünsel bir yaklaşımla ele alan proje, yeni döneminde de dijital liderler ile KOBİ’leri buluşturmaya devam edecek.  

DDM’den işletmelere ücretsiz dijitalleşme karnesi ve yol haritası

Dijital Anadolu Projesi’nin yanı sıra, TÜRKONFED ve Türkiye İş Bankası iş birliği, BANDWITT çözüm ortaklığında Türkiye’nin 23 şehrinden 125 firmaya dijitalleşme hizmetini ücretsiz olarak sunan Dijital Dönüşüm Merkezi’nin (DDM) web sitesi www.ddm.org.tr üzerinden sisteme kaydolan KOBİ’lere, ücretsiz olarak dijitalleşme karnesi ve yol haritası sunulmasına yeni dönemde de devam ediliyor.