Sosyal Medya

Otomobil

BMW ve Toyota, 2025’te ortak üretim yakıt hücreli otomobil satmaya hazırlanıyor

Otomobil üreticilerinin gelecek planlarında sadece elektrikli otomobiller yok. Bu nedenle BMW ve Toyota 2025'te ortak üretecekleri yakıt hücreli otomobilleri piyasaya sunmak için işbirliği yapıyor.

BMW ve Toyota, 2025’te ortaklaşa üretilen yakıt hücreli arabaları piyasaya sürmeyi planlıyor

Otomobil üreticilerinin gelecek planlarında sadece elektrikli otomobiller yok. Bu nedenle BMW ve Toyota 2025’te ortak üretecekleri yakıt hücreli otomobilleri piyasaya sunmak için işbirliği yapıyor.

BMW ve Toyota arasındaki uzun süredir devam eden yeşil otomobil ortaklığı, nispeten daha fazla meyve vermeye yakın. Autoblog‘un açıkladığı gibi, BMW satış şefi Pieter Nota’nın Nikkei’ye verdiği bir röportajda, markaların ortaklaşa geliştirilen hidrojen yakıt hücreli araçları 2025’e kadar satmayı hedeflediklerini söyledi. Nota, ne beklememiz gerektiğine dair tam bir ipucu vermedi, ancak yakıt hücrelerinin iX5 Hydrogen konsepti (yukarıda) gibi büyük SUV’ler için “özellikle alakalı” olduğunu vurguladı. Bu nedenle iX5’in küçük hacimli üretiminin bu yılın sonunda başlaması bekleniyor.

BMW ve Toyota, Supra spor otomobilinin yakın zamanda yeniden canlandırılması da dahil olmak üzere, uzun yıllardır çok sayıda otomobil üzerinde işbirliği yaptı. Yeşil araç teknolojisi işbirliğinin 2013’ün başında resmileştiren iki şirket, ancak kapsayıcı bir yakıt hücresi sistemi üzerindeki çalışmalarını 2020’ye kadar tamamlamayı beklemiyorlardı.

Gelinen noktada, elektrikli araçların çok daha popüler olduğu bir zamanda hidrojenle çalışan araçlar üzerinde çalışmaya devam etmek aslında tuhaf görünebilir. Ancak Nota, elektrikli araç teknoloji için tahmin ettiğimiz bir savunmaya işaret etti.

“Örneğin, elektrikli araçların yeniden şarj edilmesinin birkaç kat daha uzun sürdüğü durumlarda yakıt hücreli arabalar sadece birkaç dakika içinde yeniden doldurulabilir.”

“Nota ayrıca BMW’nin tüm yatırımlarını tek bir teknolojiye harcamak istemediğini ve hidrojen modellerinin elektrikli muadilleri kadar arz sıkıntısı çekmediğini söyledi.”

Ne olursa olsun, BMW yakında EV gelişimini hızlandırabilir. Saf elektrikli otomobiller daha önce beklenenden daha büyük bir satış dilimini temsil edebilir. Ayrıca Nota, şirketin mevcut 2030 hedefinden “bir veya iki yıl önce” yüzde 50 EV satış hedefine (Mini ve Rolls-Royce gibi markalar dahil) ulaşabileceğini öne sürüyor.

BMW’nin içten yanmalı motor dünyasında hâlâ bir payı olsa da, bu çok uzun sürmeyebilir.