Nivogo’nun Döngüsel Dönüşüm Hareketiyle Sürdürülebilir Bir Dünya Mümkün!
Sürdürülebilir bir dünya hedefiyle, ‘Sorumlu Tüketim ve Üretim’ alanında çalışan Türkiye’nin öncü Döngüsel Dönüşüm Hareketi Nivogo, iyi bir dünya için farkındalık yaratıyor.
Günümüzün alışveriş alışkanlıklarını şekillendiren moda sektöründeki ‘kullan-at’ modeli, doğa üzerinde olumsuz etki oluşturmaya devam ediyor. İstatistiklere göre moda sektörü petrol endüstrisinden sonra dünyamızı en çok kirleten ikinci endüstri olmuş durumda. Öyle ki, küresel atık suyunun %20’si, küresel karbon emisyonlarının ise yüzde %10’u ve okyanuslardaki plastik kirliliğinin %35’i moda endüstrisinden kaynaklanıyor. Tüm bu veriler karşısında her yıl 85 milyar moda ürünü atık haline gelmeye devam ediyor. Bu ürünlerin arasında kullanıcıların her seferinde farklı bir koleksiyon görmek istemesi sonucunda neredeyse hiç giyilmeden atıl duruma gelen kıyafetler oldukça önemli bir paya sahip. Atık olan bu ürünlerin sadece %20’si yeniden kullanıma sokuluyor ya da geri dönüştürülüyor. Fakat geri dönüşüm sürecinde de birçok atık ortaya çıkıyor. Ürünleri atık olmaktan kurtarmanın son çaresi olan geri dönüşüme gerek kalmadan, her ürünün hayat döngüsüne devam etmesinin yolu ise döngüsel dönüşümden geçiyor.
Döngüsel dönüşüm; yakılmak ya da çöpe gitmek üzere olan ürünlerin yenilenerek yeniden hayata dönmesine ve döngüsel ekonominin bir parçası olmasına olanak sağlıyor. Üretimin her aşamasında israfı azaltan döngüsel ekonomi ile kaynaklar korunurken daha sürdürülebilir bir dünyaya katkı sağlanıyor. Döngüsel ekonomi girişimi Nivogo, hızlı üretime ve tüketime odaklanan perakende sektörüne sürdürülebilir bir yaklaşım sunarak ekosistemin güçlenmesine öncülük ediyor. Kullanım ömrünü tamamladığı varsayılan ürünleri hayata döndürerek ömürlerini uzatıyor ve tekrar döngüsel ekonomiye kazandırıyor. Oluşturduğu bu benzersiz iş modeli sayesinde ise birlikte çalıştığı markaların doğrusal iş modellerini döngüselleştirerek sürdürülebilir iyi bir dünya için çalışıyor.
Nivogo’dan 1 milyona yakın ürün yenileme
Sürdürülebilir bir dünya için çalışan Nivogo kuruluşundan itibaren partner markalardan ve bireysel kullanıcılardan aldığı 1 milyona yakın ürünü yeniledi. Kendi geliştirdiği teknolojik altyapısıyla atıl kalan ürünleri döngüsel ekonomiye dahil ederek yeni kullanıcıları ile buluşturmaya devam ediyor. Böylece şimdiye kadar 3 milyar litreden fazla su israfının ve on binlerce ton karbondioksit salınımının önüne geçti. 1,5 yılda 36 kat büyüttüğü Türkiye’nin ilk ve en büyük Yenileme Merkezine sahip olan Nivogo, Türkiye’de Sürdürülebilirlik Akademisi tarafından yılın startup’ı seçildi. Ayrıca, PDS’in düzenlediği Global İnovasyon Ödüllerinde dünyanın takip etmesi gereken top 30 girişimin arasında yer alırken, Akasya’da yer alan Türkiye’nin ilk Döngüsel Mağazasını açtı. Böylece marka partnerlerinin yanı sıra bireysel kullanıcıları da döngüsel dönüşüm hareketinin bir parçası olmaya davet etti. Kullanıcıların hem dolaplarında artık ihtiyaç duymadıkları kıyafetleri getirip bırakabildiği, hem de Nivogo’nun yenilediği ürünlerden alışveriş yapabildiği mağaza, Türkiye için bir ilk olma özelliğini taşıyor.
Nivogo’yla Gerçek Fırsatlar
Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerinden “Sorumlu Tüketim ve Üretim” alanına odaklanan ve sürdürülebilir bir dünya için çalışmalarına her geçen gün devam eden Nivogo, ‘Kasım’ ayındaki tüketim çılgınlığına, sürdürülebilirliğin önemine ve dünya için gerçek fırsatlara dikkat çektiği “Döngüsel Kasım” Farkındalık Filmini dijital mecralarda yayınladı. Black Friday’de satın alınan ve %80’i çöplüğe giden ürünlerin yarattığı etkiye reklam filmiyle büyük beğeni kazanan Nivogo, ihtiyaçtan fazla alışverişin perde arkasındaki gerçekleri aktardı.
Tunahan Kafa: “Gelecek için harekete geçmek isteyenleri döngüsel hareketin parçası olmaya davet ediyoruz”
Nivogo Pazarlama ve Büyümeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı (CMO) Tunahan Kafa;
“Türkiye’nin ilk Döngüsel Kasım’ını ilan ettiğimiz farkındalık iletişimimizle, fırsatlar kaçacak korkusuyla ihtiyaçtan fazla alınan ürünlerin dünyamıza inanılmaz bir yük oluşturduğunu, sürdürülebilir iyi bir dünya hayali olan herkesle paylaşmak istedik. Amacımız, insanların ihtiyaçları olmayan ürünleri sırf fırsat kaçacak korkusuyla satın almaması konusunda farkındalığı sağlamak ve döngüsel alışveriş konusunda alışkanlıkları değiştirmek. 1 milyon yenilenmiş ürünümüze yaklaştığımız bu günlerde, Nivogo olarak yarattığımız iletişimin herkes tarafından sahiplenilerek paylaşıldığını, böylece farkındalığın giderek arttığını görmek hepimizi mutlu etti ve yaşanabilir yarınlara dair umudumuzu artırdı.” diyerek iyi bir gelecek için harekete geçmek isteyen herkesi, döngüsel dönüşüm hareketinin bir parçası olmaya davet etti.