Citroën, 24 Şubat’ta Asterix ile buluşuyor!
- Yeni Asterix filmi için 2CV Efsanesi “KONSEPT SAVAŞ OTOMOBİLİ” oldu!
Citroën, 24 Şubat’ta Türkiye’de de vizyona girecek “Asterix & Obelix: The Middle Kingdom” filmi için daha önce eşi benzeri görülmemiş bir ortaklığa imza attı. Efsane modeli 2CV’den esinlenerek 3 aylık rekor bir sürede üretilen “Konsept Savaş Otomobili”, Asterix ve Obelix’in yeni macerasında önemli bir rol üstlendi. Sihirli iksirle güçlendirilen ateşböceklerinin aydınlattığı farlardan ve geri dönüştürülmüş kalkanlardan yapılan tekerleklerine kadar özenle filme dahil olan bu konsept, aynı zamanda Çin Seddi üzerinde yapılan ünlü Citroën reklam filmine de referans veriyor. Citroën ayrıca, Asterix filminin çekimleri için ekibe tamamen elektrikli araçlardan oluşan bir filo ve bu araçlar için şarj çözümlerini de sunarak sürdürülebilirlik anlamında kilit bir rol üstlendi ve Asterix ekibinin karbondan arınma çabalarını destekledi.
Citroën ve Pathé, Trésor Films ve Editions Albert René, yakında vizyona girecek Asterix & Obelix: The Middle Kingdom filmiyle yeni bir ortaklığa imza atıyor. Filmin yapımcılığını Pathé, Trésor Films ile les Enfants Terribles ve yönetmenliğini ise Guillaume Canet üstleniyor. Film, 1 Şubat 2023’te Fransa’da, 24 Şubat 2023’te de Türkiye’de sinema salonlarında gösterime girecek. Bu ortaklık, Citroën’in diğer ortaklıklarından farklı olarak; marka tarafından özellikle bu filmin ihtiyaçları için bir konsept otomobilin tasarlanmasını ve üretilmesini kapsıyor. Böylesine bir ortaklığın benzeri daha önce Citroën’de yapılmamıştı. Citroën’in tasarım ekipleri en başından bu projeye dahil oldular. Otomobili 3 ay içinde tasarlayıp ürettiler. Oysa bir konseptin çizimi ve üretimi genellikle 1 yıllık bir sürede tamamlanıyor.
Citroën’in 2CV modeli, “Konsept Savaş Otomobili” oldu!
Citroën 2CV, hem Fransız kültürel mirasının bir parçası hem de otomotiv tarihinin önemli ikon otomobillerinden biri. Silueti dünyanın her yerinde biliniyor. Asterix & Obelix: The Middle Kingdom filmindeki “Konsept Savaş Otomobili”, 2CV’nin yeniden yorumunu ve Galler yaşam tarzını temsil ediyor. Citroën tasarım ekipleri, markanın konfor, teknoloji ve cesur tasarım DNA’sındaki temel değerleri yeniden yorumladı ve Asterix filmine özel dokunuşlar ekledi. Böylece, yaban domuzu midesinden yapılan süspansiyonlar, açılır tavan, Galler miğferlerinden esinlenen farlar, sihirli iksirle güçlendirilen ateşböceklerinin aydınlattığı farlar, Citroën’in logosunu içeren geri dönüştürülmüş kalkanlardan yapılan tekerlekleriyle bir konsept otomobil ortaya çıktı.
Ekipler, filmdeki “Konsept Savaş Otomobili”ni geliştirmek için çok düşündü. Filmdeki birkaç sahne bunu çok net ortaya koyuyor. Kahramanların Çin’e gitmek üzere köylerinden ayrıldığı sahne, birleşen ve büyük bir maceraya atılan bir ekibi gösteriyor. Cétautomatix yola çıkmadan önce otomobili Obelix’e sunuyor ve yolculuklarının olabildiğince sorunsuz geçmesi için otomobile getirdiği yenilikleri gösteriyor. Filmde aynı zamanda, Cesar’ın ordusu Çin’e ulaştığında, ülkenin girişinde dönemin en iyi otomobilini tanıtan ilk reklam panosu da görülüyor. Bu, Galya’da üretilen, 2 atın çektiği inanılmaz bir savaş otomobili olan 2CV. Bu, aynı zamanda Çin Seddi üzerinde yapılan ünlü Citroën reklam filmine ince bir ima niteliğini de taşıyor. Bu ortaklığın gücünü vurgulamak için yeni Citroën logosu da kullanılıyor ve bunu vurgulamak üzere Asterix’in kaskının kanatları kullanılıyor.
Kamera arkasında neler yaşandı?
Bu ortaklık için kamera arkası da oldukça önemli detayları barındırıyor. Citroën, Asterix filminin çekimleri için ekibe tamamen elektrikli araçlardan oluşan bir filo sağladı. Filo; 3 adet ë-C4, 3 adet C5 Aircross PHEV, 2 adet ë-Spacetourer, 1 adet Ami ve 1 adet ë-Jumpy olmak üzere 10 araçtan oluşuyordu. Citroën ayrıca Bry-sur-Marne ve Bretigny-sur-Orge’deki çekim alanlarında bu araçlar için şarj çözümlerini de sağladı. Sürdürülebilirlik, filmin çekimleri boyunca kilit unsur oldu. Citroën’in sağladığı elektrikli araç filosu, Asterix ekibinin karbondan arınma çabalarını destekledi. Ekip, israfı olabildiğince azaltmak için özel süreçler uygulayan bir ajansla çalıştı. Örneğin kostümler geri dönüştürülerek başka amaçlarla kullanıldı. Kartonlar geri dönüştürülerek 2 ton odun tasarrufu sağlandı. Ayrıca, tüm tahta kasalar, Ile-de-France bölgesindeki iki şehir çiftliğine verildi.
Ortaklığı değerlendiren Citroën Küresel Tasarım Direktörü Pierre Leclercq;
“Fransız kültürünün bu iki efsanesinin karşılaşması olağanüstü. Citroën ve Asterix film ekipleri arasında başından beri bir yakınlık, samimiyet ve karşılıklı saygı var. Bu ortaklık, sıfırdan bir konsept otomobili tasarlamak ve üretmek için inanılmaz bir fırsat sundu. Bu proje üzerinde çalışırken harika zaman geçirdik. Ortaya çıkan sonuç aynı zamanda Citroën’i temsil eden efsanevi otomobil 2CV’ye bir övgü niteliğini de taşıyor” dedi.
Pathé Films Marka Ortaklıkları ve Sponsorluk Başkanı Yohann Stoll;
“Pathé’de ilk kez bu kadar önemli bir elektrikli araç filosu ile bir film çektik. Citroën, Asterix filminin renklerinde TOUTELECTRIX şarj noktalarının kurulumunda bize yardımcı oldu. Elbette, elektrikli ulaşım çoğumuz için bir alışma süreci gerektirdi. Yaşadığımız başarılı deneyime dayanarak, bu çözümü sonraki işlerimizde tekrarlayacağımızdan eminiz“ diyerek ortaklığı değerlendirdi.
Citroën
Citroën, 1919 yılından bu yana toplumdaki gelişimlere yanıt vermek için otomobiller, teknolojiler ve ulaşım çözümleri geliştiriyor. İddialı ve yenilikçi bir marka olan Citroën, müşteri deneyiminin merkezine dinginlik ve huzuru yerleştiriyor. Şehir için tasarlanmış bir elektrikli ulaşım aracı olan benzersiz Ami’den çoğu elektrikli veya şarj edilebilir hibrit sistemlerine sahip araçlarla geniş bir model yelpazesi sunan Citroën, hizmetleriyle de öncü bir marka olarak bireysel ve profesyonel müşterilerine özen gösteriyor. Citroën, dünya genelinde 6.200 yetkili satıcı ve yetkili servis noktası ile 101 ülkede faaliyet gösteriyor.
Pathé Films
Pathé, Avrupa Birliği’ndeki en büyük film şirketi. 1896’da kurulan şirket, 2022’de yapımcılığını üstlendiği CODA ile En İyi Film, En İyi Uyarlama Senaryo ve En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu olmak üzere üç Oscar kazandı. Şirket, Fransa, Hollanda, İsviçre ve Tunus’un lider sinema işletmecisi ve ayrıca Belçika’da da temsil ediliyor. Toplamda 1.300’ün üzerinde ekranda faaliyet gösteriyor. Pathé, zengin ürün çeşitliliği ile 120 yılı aşkın bir süredir Paris ve Londra’dan film üretiyor ve dağıtıyor. Güncel haliyle tarihinin en büyük üretim bütçesine sahip.
Les Editions Albert René
Les Editions Albert René, René Goscinny ve Albert Uderzo tarafından yaratılan Asterix maceralarının tüm haklarına sahip ve bunları yönetiyor. Şirket, Asterix çizgi romanları yayınlıyor ve karaktere dayalı filmler ve çizgi filmler de dahil olmak üzere yeni projeler geliştiriyor. Asteriks aynı zamanda 111 dil ve lehçede satılan 390 milyon adetle uluslararası bir yayıncı. Asteriks olağanüstü bir sinema başarısı. Dört canlı aksiyon film uyarlaması dünya genelinde 71 milyon bilet sattı ve on animasyon filmi de milyonlarca sinemaseverin ilgisini çekti. Les Editions Albert René, özellikle Paris yakınlarındaki Parc Astérix dahil olmak üzere ürün ve promosyonlar için de lisans veriyor.
Trésor Films
Bugüne kadar yaklaşık 30 milyon bilet satan, Fransa’ya ek olarak diğer ülkelerde de uluslararası prestijli ödüller kazanan, 30’dan fazla filmle Trésor Films, 20 yılı aşkın bir süredir sinemayı bağımsız, iddialı ve ana akım bir sanat formu olarak savundu. Alışılmışın dışına çıkmakta tereddüt etmeyen Trésor, güçlü ve cesur bakış açılarını destekliyor. Kendini yeniden keşfetme ve uzmanlığını çeşitlendirme çabası içinde olan Trésor uzun metrajlı filmlerin görsel-işitsel prodüksiyonu ve teatral dağıtımıyla da ilgileniyor.