Sosyal Medya

Fintech

Mapplico, Startup Burada üzerinden Paya Dayalı Kitle Fonlaması Kampanyasına çıktı!

Fona ihtiyaç duyan girişim ve projeleri yatırımcılarla buluşturan dijital platform Startup Burada, Mapplico ile üçüncü kitle fonlama kampanyasını gerçekleştiriyor

Mapplico, Startup Burada üzerinden Paya Dayalı Kitle Fonlaması Kampanyasına çıktı!

Fona ihtiyaç duyan girişim ve projeleri yatırımcılarla buluşturan dijital platform Startup Burada, Mapplico ile üçüncü kitle fonlama kampanyasını gerçekleştiriyor. E-ticaret markalarının hızlı ve uygun fiyata mobil uygulama sahibi olmalarını sağlayan SAAS girişimi Mapplico, 19 Aralık’ta Startup Burada Platformu’nda paya dayalı kitle fonlaması kampanyası ile yatırım turuna çıktı. Mapplico ilk tohum yatırım turunda 2.5 milyon TL fon toplamayı hedefliyor.

Türkiye’nin finans ve teknoloji alanında “doğru zamanda doğru şirketlere yatırım yapma” vizyonuyla hareket eden yatırım grubu Hedef Holding’in grup şirketlerinden İnfo Yatırım, fona ihtiyaç duyan girişim ve projeleri yatırımcılarla buluşturan dijital platformu Startup Burada ile sektördeki deneyimini yeni finansman yöntemlerinden biri olan “Kitle Fonlaması” alanına yansıtarak, girişim ve projelere gelişim fırsatı yaratıyor.

Geniş yetkili aracı kurum olarak Sermaye Piyasası Kurulu’ndan Kitle Fonlaması için lisans alan banka dışı ilk aracı kurum olan İnfo Yatırım’ın çeyrek asırlık tecrübesi ile yönettiği “Startup Burada” platformunda, girişimlere proje aşamasında kendilerini tanıtma ve fon bulma zemini oluşturulurken, yatırımcılara da erken aşamada gelecek vadeden, yenilikçi ve özgün projelere güvenle ortak olma imkânı sağlıyor.

Kampanyada hedef ek fonlama dâhil 3 milyon TL’lik fon

E-ticaret markalarının hızlı ve uygun fiyata mobil uygulama sahibi olmalarını sağlayan Mapplico girişimi, Startup Burada ile çıktığı ilk tohum yatırım turunda 2.5 milyon TL fon toplamayı hedefliyor. Yüzde 20 ek satış ile kampanyayı 3 milyon TL ile tamamlama hedefinde olan Mapplico, bu fon karşılığında şirket paylarının yüzde 14,29’unu yatırımcılarına arz ediyor. Mapplico 19 Aralık’ta 60 günlük kampanya sürecine başladı.

“Mapplico yatırım sonrası ürün ve hizmetlerini çeşitlendirerek yurtdışına açılacak”

Mobil ticareti kitlelere yaymak için yola çıkan Mapplico’nun CEO’su Buğra Sergün,

”İşletmelerin mobil uygulama sayesinde çok daha fazla büyüme ve gelirlerini yükseltme şansı var. Kullanıcıların yarısından fazlası web sitelere mobil cihazlarından erişiyor ve tüm online satışların yüzde 70’inden fazlası mobil cihazlar üzerinden gerçekleşiyor. Bugüne kadar 5000’in üzerinde mobil uygulama yayına aldık ve veriler bize, satış kanallarına mobil uygulama eklediğinde satışların sadece web sitesine kıyasla yüzde 160’ın üzerine çıkabileceğini gösteriyor. Mobil uygulamalar, etkileşim ve dönüşüm oranları dikkate alındığında, web sitelerini tutarlı bir şekilde geride bırakıyor. Araştırmalar mobil uygulamalarda kullanıcıların neredeyse 3 kat daha fazla ürün görüntülediğini ve sepetlerine neredeyse 2 kat daha fazla ürün eklediğini gösteriyor. Bu da işletmeler için yüzde 130 daha yüksek dönüşüm ve 5 kat daha fazla satın alma anlamına geliyor” değerlendirmesini yaptı.

 

Ideasoft, Shopify, WooCommerce veya benzeri altyapılarda bir web sitesi olan işletmelerin Mapplico ile mobil uygulama sahibi olması çok kolay. Mapplico; güncel altyapısı sayesinde işletmelerin web siteleriyle görsel olarak uyumlu ve anlık senkronize çalışan mobil uygulamaları birkaç gün içinde yayına hazırlayarak Google ve Apple uygulama marketlerine işletme adına gönderiyor.

 

Mapplico, alacağı yatırımla birlikte 2023 yılında ekibini büyütmeye ve teknoloji yatırımlarına devam ederek artırılmış gerçeklik, canlı yayın üzerinden satış yapma imkânı gibi yeni özellikleri ürünlerine eklemeyi ve başta İngiltere olmak üzere yurtdışı pazarlarında da adından söz ettirmeyi hedefliyor.

“Kitle fonlaması girişim şirketlerinin öncelikli yatırım tercihi oldu”

Girişimlerin büyümeleri için gerekli kaynağa ulaşmalarında köprü görevi gören Paya Dayalı Kitle Fonlaması Platformları, daha fazla girişimin yatırım almasına olanak sağlıyor. Globaldeki Kickstarter, İndiegogo vb. kitle fonlama platformlarının popülerleşmesi ve girişimcilerin fonlanmasında büyük bir yüzdeye sahip olmaları sayesinde, Türkiye’de de kitle fonlamasının artık çoğu girişim şirketinin öncelikli yatırım tercihi haline geldiğini belirten Startup Burada Yatırım Komitesi Üyesi Kerem Özten, ‘’MKK ve Takasbank güvencesi ile girişimlerine kitleleri ortak etmek isteyen girişimlerin başvuruları içerisinden gelecek vadeden ve globalde ölçeklenebilecek girişimleri seçmeye özen gösteriyoruz. Startup Burada olarak, şu zamana kadar E-garanti ve DogGO ile başarıyla sonuçlandırdığımız 2 kampanya sonrası, Mapplico kampanyası için de heyecanlıyız. Başarılı kampanya serimize bir girişimi daha katmak istiyoruz’’ ifadelerinde bulundu.