2022 yılının son ayının GRP şampiyonları belli oldu
Bir yılı daha geride bıraktık. Resesyon endişeleriyle birlikte Türkiye özelinde etkisini fazlaca gördüğümüz enflasyon, tüm yıl boyunca fazlasıyla etkisini hissettirdi. Bu şartlarda ayakta kalmaya çalışan ve hazırladığı reklam kampanyalarıyla geniş kitlelere ulaşmak için vites yükselten markalar, yılın son gününe kadar kendileri için en uygun mecraları kullanarak müşterilerine dokunabilmeyi başardı. Peki en çok hangi markalar reklam erişiminde öne çıktı? İşte Aralık ayının GRP şampiyonları…
Marka yöneticilerinin ortak tercihi Gemius Adreal’in Aralık ayını kapsayan verilerine göre markaların birçoğu reklam erişimlerini kısmayı tercih etti. YouTube üzerinden müşterilerine ulaşmaya çalışan markaların GRP’sinde kayda değer bir düşüş görülürken, ilk sıradaki isim ise değişmedi. 805 GRP ile Facebook, Kasım ayına kıyasla erişimi sınırlı da olsa kısarak ilk sırada yer almayı sürdürdü.
ÇİÇEK SEPETİ YENİ YIL HEYECANINI FIRSATA ÇEVİRDİ
Facebook’un hemen ardından gelen Çiçek Sepeti ise yeni yıl heyecanını iyi değerlendiren markalardan biri oldu. Şirket, hediyeleşmenin arttığı Aralık ayında 632 GRP’yi gördü. Şirket, YouTube’ta olduğu gibi aynı performansı Facebook ve Instagram’da da gösterdi.
DISNEY PLUS’TA RECEP İVEDİK RÜZGARI
Listenin sürpriz isimlerinden biri olan Disney Plus, Kasım ayında ilk 5’te yer almamasına karşın, Aralık ayında ciddi bir sıçrama yaparak 457 GRP’ye ulaştı. Aralık ayında Disney Plus özelinde yayına giren Recep İvedik 7’nin bu yükselişte önemli bir rolü oldu.
Disney Plus’ın hemen ardından gelen Instagram 451 GRP’ye ulaşırken, Kasım ayında 754 GRP’yi gören Yemeksepeti’nin reklam erişimini önemli oranda kıstığı görüldü.
Instagram’ın GRP şampiyonu markalarına yakından bakıldığında Spotify’ın 423 GRP ile açık ara önde olduğu dikkat çekiyor. Kasım ayında 277 GRP ile üçüncü sırada olan dijital müzik platformunun Aralık’ta erişimi önemli oranda artırdığı gözden kaçmıyor. Spotify gibi erişimini artıran bir başka marka da Disney Plus oldu. YouTube’ta olduğu gibi Instagram’da da öne çıkan şirket, Recep İvedik 7 filmi özelinde yoğun bir kampanya yürüttü.
308 GRP ile Doping Hafıza, Disney Plus’ın ardında yer alırken, listenin sürpriz ismi ise Eti oldu. 183 GRP ile Çiçek Sepeti ile ortak paydada buluşan şirket, reklam erişimine ağırlık vererek 2022’yi kapattı.
Markalar, Instagram’da olduğu gibi Facebook’ta da hedef kitlesine ulaşmaya çalıştı, ancak Çiçek Sepeti dışında diğer markaların Facebook’ta erişimlerini kıstığı görüldü. Yılbaşı alışveriş döneminin de etkisiyle listenin ilk sırasında 256 GRP ile Çiçek Sepeti yer aldı. Çiçek Sepeti’ni Getir(203 GRP), Amazon(175 GRP), Disney Plus(167 GRP) ve Hepsiburada(121 GRP) izledi.
BANKACILIK SEKTÖRÜ TIKTOK’TAN VAZGEÇMİYOR
TikTok’un GRP şampiyonlarına bakıldığında bankacılık sektörünün öne çıktığı görüldü. 440 GRP ile listebaşı olan Yapı Kredi Bankası ile birlikte 341 GRP ile İş Bankası ağırlığını ortaya koydu. Aralık ayında hemen her mecrada gösterimlerini artıran Disney Plus, TikTok’ta ilk üçe girdi ve 438 GRP’ye ulaştı. Yemeksepeti ve Spotify da TikTok’un öne çıkan diğer isimleri oldu.
ARALIK AYININ DİJİTAL GRP ŞAMPİYONU KREATİFLERİ
Gemius, her ay olduğu gibi Aralık ayının dijital GRP şampiyonu video kreatiflerini de belirledi.
Sosyal medya devi Facebook, YouTube özelinde 46 GRP ile ağırlığını ortaya koyarken, “Dünya Facebook’ta” vurgusuyla öne çıkmayı tercih etti. e-ticaret sektörünün öncü ismi Amazon ise Prime Video platformuna ağırlık verdi ve Instagram’da 47 GRP’ye ulaştı.
Disney Plus, hemen her mecrada Recep İvedik 7 ile yoğun bir kampanya çalışması yürüttü. Şirket, Facebook’ta 34 GRP, TikTok’ta da 133 GRP’yi görerek dikkatleri üzerinde topladı.
Veri ve ölçümleme ihtiyaçlarınız için #Gemius’u seçin.
#adserver #trafikrekabet #reklamrekabet #ontarget