Sosyal Medya

Mobil Uygulamalar

LifeClub’tan Yerel Üreticilere Destek

LifeClub Sağlık Hizmetleri, web sitesi ve uygulamasında deprem bölgesindeki yerel üreticilere alternatif bir kanal oluşturdu.

LifeClub’tan Deprem Bölgesindeki Yerel Üreticilere Destek

LifeClub Sağlık Hizmetleri, web sitesi ve uygulamasında deprem bölgesindeki yerel üreticilere alternatif bir kanal oluşturdu.

Türkiye son yüzyılın en büyük deprem felaketini yaşadı ve 10 şehri kapsayan bölgedeki önemli tarım arazileri büyük zarar gördü. Birleşmiş Milletler Dünya Gıda ve Tarım Örgütü (FAO) geçtiğimiz günlerde yaptığı açıklamada; depremin tarımsal üretimin 5’te 1’ine zarar verdiğini açıkladı.

Depremin etkilediği bölgelerde tarımın yanı sıra çiftlik hayvancılığı, balıkçılık, mahsul ve su ürünleri yetiştiriciliği dahil olmak üzere kırsal altyapıda ciddi hasara neden olduğu saptamasında bulunuldu.

LifeClub

Acıbadem Sağlık kuruluşu olan LifeClub Sağlık Hizmetleri, tarım ve hayvancılığın büyük önem taşıdığı bölge için yerel üreticilere destek projesini hayata geçirdi.

LifeClub Sağlık Hizmetleri Genel Müdürü Elif Elkin, başlattıkları proje hakkında şunları söyledi:

“Türkiye’nin ‘Bereketli Hilali’ olarak bilinen depremin vurduğu bölge, tarımsal gayrisafi yurt içi hasılasının yaklaşık %15’ini oluşturuyor. Depremin altyapı, hayvancılık ve mahsullerde 1,3 milyar dolar hasara ve tarım sektöründe 5,1 milyar dolar kayba neden olduğu açıklandı. Yaşanan depremlerin bölgede yaşayan 15,73 milyon insanla birlikte ülkenin gıda üretiminin %20’sinden fazlasını sağlayan önemli tarım illerine zarar verdiği bilgisi gerçekten çok çarpıcıydı.

Depremden etkilenen bölgelerdeki nüfusun üçte birinden fazlasının hayatta kalabilmesi tarıma bağlı. Bu bilgiler ışığında bölge halkının ayakta kalabilmesi için hızlı sonuç alabileceğimiz bir proje tasarladık. Yaşadığımız bu felaket sonrası LifeClub olarak bölgedeki yerel üreticilere desteği sürdürülebilir kılmak adına iletişim kanallarımızı kullanımlarına açtık. Bunun için de aktif satışları devam eden üreticilerle iletişime geçtik. Marka bilgilerini derleyerek hem LifeClub mobil uygulamamızda hem de web sitemizde tüketiciyle buluşabilecekleri alternatif bir kanal oluşturduk.”

Close up of box with vegetables in hands of mature man

Bölgenin İhtiyaçlarına Göre Destek

Yerel üreticilere destek projesine güzel bir ilgi olduğunun altını çizen Elif Elkin, “Amacımız üreticiler ile üyelerimiz arasında köprü oluşturarak onlara destek olabilmek. İletişim mecralarımızda duyurmaya başladığımız andan itibaren de olumlu geribildirimler alıyoruz. Hatta kurumlar, bayram hediyelerini, müşterilerine gönderecekleri kurumsal hediyelerini de bu üreticilerden almak için iletişime geçtiler.  Bu anlamda yarattığımız her etkiyi kıymetli görüyoruz.

Bu proje öncesinde de yine bölgedeki depremzedelere ve yakınlarına destek amaçlı LifeClub Uzman Klinik Psikologlarımız ile psikososyal destek görüşmelerini başlattık. Bu projemizden de çok fazla insanın faydalanmasından mutlu olarak daha fazla ne yaparız anlayışıyla ilerliyoruz. Felaketin, biz uzakta olan insanların üzerindeki etkisinin azaldığını görüyoruz oysaki depremin acı kayıplarının yanı sıra oradaki insanların hayatlarına devam etmeleri için daha fazla destek olmamız gereken bir dönem yaşıyoruz. O bölgeden gelen ihtiyaçları doğru okumaya çalışarak hızlı hareket etmeye çalışıyoruz. Bir start-up olmanın ve teknolojiyi bilen bir ekip oluşumuzun faydalarını kullanarak hızlıca proje oluşturup, teknolojinin esnek yapısını da kullanarak entegre çalışmalar yaparak ilerliyoruz” dedi.

Ayrıntılı Bilgi: https://lifeclubapp.com