Sosyal Medya

Mobil Uygulamalar

Türkiye’nin ilk kişiye özel sağlık yönetimi LifeClub’ı konuştuk!

“Türkiye’nin ilk kişiye özel sağlıklı yönetimi” sunan Super App’i olan LifeClub, önleyici tıp yaklaşımıyla bütünsel sağlık yönetimi yapan bir üyelik sistemi. Özellikle Fijital olarak adlandırılan ekosistem hakkında tüm detayları  LifeClub Sağlık Hizmetleri Genel Müdürü Sayın Elif Elkin ile konuştuk... Elif hanıma öncelikle teşekkür ediyorum...İşte LifeClub ile ilgili merak ettiğimiz tüm detaylar...

Türkiye’nin ilk kişiye özel sağlık yönetimi LifeClub’ı konuştuk!

“Türkiye’nin ilk kişiye özel sağlık yönetimi” sunan Super App’i olan LifeClub, önleyici tıp yaklaşımıyla bütünsel sağlık yönetimi yapan bir üyelik sistemi. Özellikle Fijital olarak adlandırılan ekosistem hakkında tüm detayları LifeClub Sağlık Hizmetleri Genel Müdürü Sayın Elif Elkin ile konuştuk… Elif hanıma öncelikle teşekkür ediyorum…İşte LifeClub ile ilgili merak ettiğimiz tüm detaylar…

Elif Hanım, sizi kısaca tanıyabilir miyiz?

“Önleyici tıp yaklaşımı ile kişiye özel bütünsel sağlık yönetimi” ihtiyacını karşılamak amacıyla çalışan LifeClub Sağlık Yaşam Hizmetleri’nde, Mayıs 2021’de kuruluşundan bu yana Genel Müdür olarak görev yapmaktayım.  Robert Kolej’in ardından Boğaziçi Üniversitesi’nde Kimya eğitimini tamamlayıp MBA yaparken Dışbank’ta çalışma hayatına başladım. 2001 yılında Deva Holding ile ilaç sektörüne adım attım, pazarlama ve satış alanlarında farklı rollerde çalıştıktan sonra, 2007 yılında Saba İlaç Genel Müdürlüğü görevini üstlendim.

Ardından 2009-2017 yılları arasında Abdi İbrahim İlaç bünyesinde pazarlama, strateji, kurumsal iletişim gibi çeşitli yönetim pozisyonları ve Ocak 2017’de Abdi İbrahim Otsuka İlaç Genel Müdürlüğü görevi ile ilaç sektöründe 20 yılı doldurmuş oldum.

2021 Mayıs ayından bu yana bir start-up olarak Acıbadem Sağlık Grubu tarafından kurulan LifeClub’ın Genel Müdürlüğünü yapıyorum. İnsanlara sağlıklı yaşam yolculuklarında kişiye özel rehberlik sunmak hedefi ile çalışma arkadaşlarımızla birlikte yola devam ediyoruz.

Bir sağlık SuperApp’i oluşturmak nereden aklınıza geldi? Fikir nasıl doğdu?

LifeClub, Acıbadem Sağlık Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ali Aydınlar’ın “insanların hastalandığında yanında olmanın ötesinde, onları sağlıklı tutabilmek için bir şey yapmak istiyorum” hayali ve “sağlığın geleceğine dair bir deneyim yaratma” vizyonunun sonucu olarak ortaya çıktı. LifeClub Sağlıklı Yaşam Hizmetleri, sağlık sektörünün öncüsü olan Acıbadem Sağlık Grubu’nun gücü ve tecrübesinin ışığında, deneyimli tepe yöneticilerimiz ve teknolojik çözüm ortağımızın uzun süren araştırma ve tasarım süreçlerinin ardından 2021 yılı Mayıs ayında kuruldu.

Dünya Sağlık Örgütü (WHO) 1947 yılında sağlığı ‘sadece hasta olmamak değil fiziksel, ruhsal ve sosyal açıdan tam iyi olma hali’ olarak tanımladı. Biz de LifeClub’ı tasarlarken tamamen bu tanımdan yola çıkarak insanlara iyilik, sağlık sunmayı amaçladık.

Titiz bir plan ve çalışma sonucunda, bir yıldan kısa bir sürede 2022 yılı ortasında, bir super app olan LifeClub uygulamamızı hayata geçirdik, ardından da sağlık üyeliklerimizi başlattık. Her geçen gün kendimizi geliştirerek daha fazla insana sağlıklı yaşam yolculuklarında rehberlik etmek için tutkuyla çalışıyoruz.

LifeClub’ı bize genel hatlarıyla anlatabilir misiniz? Nasıl bir hizmet veriyorsunuz?

Dünyada ilk diyebileceğimiz vizyoner bir iş modeliyle yola çıktık. “Türkiye’nin ilk kişiye özel sağlık yönetimi” sunan Super App’i olan LifeClub, önleyici tıp yaklaşımıyla bütünsel sağlık yönetimi yapan bir üyelik sistemi. Bizim bu noktadaki vaadimiz; dünyada saygın kaynaklar tarafından hazırlanmış güncel tıbbi kılavuzlar eşliğinde, kişinin aile öyküsü ile özgeçmişini harmanlayarak  kişiye özel önleyici bir tıp yaklaşımı oluşturmak ve sağlığını buna göre yönetmek. Dünya Sağlık Örgütü’nün 1998 yılında gelişmiş ülkelerde gerçekleştirdiği çalışmaya göre, her 10 kişiden 8’i yaşlılıktan değil, hastalıktan ölüyor. Üstelik bu hastalıkların yüzde 63’ü doğru bilgilendirme ve sağlıklı yaşam tarzıyla önlenebilir hastalıklar. İşte biz buna odaklanıyoruz.

Bu kapsamda LifeClub, üyelerine sağlıklı yaşam yolculuklarında rehberlik etmek için tasarlanan bir ekosistem.  Tek noktadan, sağlıklarını korumak ya da daha sağlıklı yaşamak için ihtiyaç duyacakları hizmetlere erişmelerini sağlıyoruz. LifeClub Wellness, LifeClub Sağlık ve LifeClub Platform olmak üzere 3 temel modülde şekillenen bu dünyaya adım atmak için uygulamayı indirip ücretsiz üye olmak yeterli.

Öncelikle ‘LifeClub Sağlık’ modülünden bahsedecek olursak; LifeClub Sağlık üyelikleri ile 3 aşamada üyelerimizin bütünsel sağlık yönetimine rehberlik ediyoruz. Kişiye özel atanan ‘LifeClub Hekimi’ rehberliğinde, öncelikle kişilerin mevcut durumları analiz ediliyor, ne kadar sağlıklı oldukları, iyileştirme alanlarının ne olduğu belirlenip, ardından yine kendilerine özel bir Sağlık Planı ile beslenme, fiziksel aktivite, uyku düzeni, bağışıklık sistemi ve takip etmeleri gereken periyodik kontroller belirleniyor. Sonrasında da yıl boyu hep yanlarında olarak, hatırlatma ve organizasyonlarla bu süreci yönetmelerini sağlıyoruz. Türkiye’de ortalama ömür 78, ancak 59’dan sonrasını sağlıklı yaşamıyoruz. Oysaki 20 yıl sonraki yaşam kalitemizi bugün attığımız adımlarla biz belirliyoruz. Sürdürülebilir sağlıklı yaşam için yapmamız gerekenler net. Üyelerimizin bu yolculuklarında yanlarında olmak, doğru bilgilendirme, takip ve motivasyonla hayatlarına değer katmak en büyük hedefimiz.

 

LifeClub, ‘’fijital’’ bir ekosistem. Uygulamamızda yer alan Wellness modülümüzde üyelerimizin iyi olma hallerini korumak için ihtiyaçları doğrultusunda farklı dijital çözümleri tek bir uygulamada sunuyoruz. Acıbadem Sağlık Grubu Diyetisyen ekibi rehberliğinde hazırladığımız LifeClub Diyet ile üyelerimiz, algoritmanın kişiye özel bilgiler ve ihtiyaçlar doğrultusunda şekillendirdiği sağlıklı beslenme programlarını ücretsiz olarak oluşturabiliyorlar. Bunun yanı sıra üyelerimizin sağlıklı beslenme ve kilo yönetimi konusunda uzman diyetisyenlerden birebir yönlendirme hizmeti almaları ya da bu menüdeki içeriğin evlerine, ofislerine gönderilmesi de mümkün.

Uygulamada yer alan LifeClub Hareket bölümünde üyelerimiz ihtiyaçlarına göre oluşturabilecekleri kuvvetlenme, esneme, yağ yakma programlarını seçimlerine özel hazırlanan videolardan takip edebiliyor; sağlıkla ilgili her konuda güncel kılavuzlar eşliğinde uzmanlar tarafından hazırlanan bilgilerin yer aldığı LifeClub Blog’dan faydalanabiliyorlar. Örneğin; nefes egzersiziyle güne enerjik başlamak, adımlarını buradan takip etmek, zihin sağlıklarını korumak için yönlendirme almak gibi…

LifeClub Wellness çatısı altında amacımız, üyelerimizin daha sağlıklı, uzun ve zinde yaşamaları için hep yanlarında olmak.

 

Öte yandan, üyelerimiz uygulamada yer alan LifeClub Platform modülünden kendi ihtiyaçları doğrultusunda sağlıklı yaşamla ilgili ürün, hizmet ve programları satın alabiliyorlar. Uyku düzenleme programından bağırsak sağlığına, aromaterapi eğitiminden yoga derslerine, cilt bakım ürünlerinden spor kıyafetlerine kadar çok geniş bir yelpazede ve her geçen gün genişleyen bir kapsamla tek noktadan hizmet sunuyoruz. Üstelik harcama yaptıkça kazanılan LifePara ve üyelerimize özel sunulan indirimler, ekonomik olarak da önemli bir avantaj sağlıyor. Bu minvalde portföyümüzü genişletmek ve yeni iş birlikleri kurmak için görüşmelerimizi sürdürmeye devam ediyoruz. Özetle LifeClub; “İyilik, Sağlık” mottosuyla sürdürülebilir sağlıklı yaşam alanında tüm ihtiyaçları bir arada sunuyor.

Fijital yapıda kişiye özel yeni nesil bütünsel sağlık yönetimi yaptığınızı biliyoruz. Nedir bu Fijital? Bu konuda öncü müsünüz? Türkiye’de ve dünyada örnekler mevcut mu?

Fiziki ve uzaktan sağlık hizmetlerinin uyumlu şekilde bir araya geldiği ‘fijital’ kavramı sağlıkta yeni bir dönem başlatıyor. Önleyici tıp ve kişisel sağlık yönetimi konusunun önem kazandığı şu günlerde fijital sağlık kavramı ön plana çıkıyor. Sağlıkta dijitalleşmenin ötesinde büyük veri, yapay zeka ve akıllı teknolojilerden en üst seviyede yararlanıldığı bir gelecek bizleri bekliyor. Bu akıllı ekosistem, insanlara her zaman ve her yerde daha doğru içgörüler ve daha fazla kişiselleştirilmiş sağlık deneyimleri sunacak. Nüfusun yaş ortalamasının artması, kronik hastalıkların yaygınlaşması gibi durumların sağlık sektörünün dönüşümünü hızlandıracağını düşünüyorum. Biz bu dönüşümü başlatan ilk isim olmayı hedefliyoruz. Sağlık sektörünün gelişimine destek olarak sağlık hizmetleri vermenin yanı sıra sektöre yön vermek istiyoruz. Hastalıkları gerçekleşmeden önlemek, yaşam ortalamasının arttığı bu dönemde uzayan ömürlerin sağlıkla, berrak bir zihinle, güzel anlarla dolu dolu sürdürülmesini sağlamak amacımız. Biz bu vizyon doğrultusunda; fiziki ve uzaktan sağlık hizmetlerinin uyumlu şekilde bir araya geldiği, yüksek seviyede kişiselleştirilmiş ve hedefli, sonuç odaklı hizmet deneyimi yaşatmak için çalışıyoruz.


Kurumsal şirketlere ne gibi çözümler sunuyorsunuz? İş birlikleriniz mevcut mu?

Kurumsal şirketlerle iş birliklerimiz başladı. LifeClub olarak şirketlerin kurumsal wellbeing ihtiyaçlarına da çözümler sunuyoruz. 2022 yılında yapılan tüm araştırmaların da gösterdiği gibi, şirketler de çalışanlarının daha sağlıklı olmaları, iyilik hallerini korumaları konusunu öncelik listesinin en tepesine almış durumda. Kurumsal esenlik pek tabi ki şirket performansı, yeteneklerin şirketlerde kalması gibi konularda belirleyici bir etken. Şirketler, son yıllarda çalışanlarının yaşam kalitelerini yükseltip verimliliğini artırmak için kurumsal wellbeing programlarına yöneliyor. Bu sayede çalışanların gündelik yaşam stresiyle kolayca başa çıkabilmeleri ve verimli bir şekilde çalışabilmeleri mümkün hale geliyor.

Çalışanlarının esenliğine önem veren şirketler, LifeClub sağlık üyeliği hediye ederek onlara verdiği değeri gösteriyor.

Aralarında Denizbank, Bilgili Holding, Mint İnşaat gibi şirketlerin olduğu kurumsal iş birliklerimiz başladı. Oldukça olumlu geri dönüşler alıyoruz. Şirketler, yan hak kapsamında çalışanlarına LifeClub sağlık üyeliği alıyor. “Sana değer veriyorum, sağlığını önemsiyorum, daha sağlıklı olman için elimden geleni yapıyorum” mesajı çalışanlarda karşılık buluyor. Esnek altyapımız sayesinde bireyin ya da şirketlerin ihtiyacına göre üyeliklerimizi şekillendirebiliyoruz ki bu da hem memnuniyet hem operasyonel verimlilik hem de finansal açıdan önemli bir fayda sağlıyor. Şirket geneline sunulan birebir online diyetisyen hizmeti, uzman klinik psikologlarımızla sunduğumuz psikoterapi seansları, alanında uzman kişilerle şirket çalışanlarını buluşturduğumuz webinarlar ve diğer tüm faaliyetlerimiz bu bakış açısına sahip şirketlere büyük operasyonel kolaylık ve elbette maliyet avantajı sağlıyor. Deprem sonrası başladığımız 15’ten fazla firmayla yaptığımız online webinarlar yoluyla 2 bin500 çalışana ulaşarak, onların iyi olmalarına katkı sağladığımız için de ayrıca mutluyuz.

 

LifeClub’ın hedefleri neler? Gelecek için öngörülerinizi alabilir miyiz?

 

En temel hedefimiz, olabildiğince fazla insanın hayatına iyilik, sağlık getirebilmek, kontrolü ele almalarını sağlamak. Burada kahramanımız üyelerimiz. Her gün sağlıklı kalmak için savaş veriyoruz. Zamana karşı, genetik geçmişlerimize karşı, yaşam koşullarının getirdiği strese karşı, pandemiyle birlikte daha da farkına vardığımız, etrafımızı saran virüslere karşı… Bizim de tüm amacımız bu savaşta üyelerimizin yanında olmak, ihtiyaç duydukları araçları, koruma kalkanlarını onlara sunmak. Biz ne yapmaları gerektiği bilgisini vererek,  ihtiyaç duyacakları araçları sunacağız, motive edeceğiz ve takip ederek her an yanlarında olacağız.

Önümüzdeki dönemde yurt dışına açılmayı hedefliyoruz. Şimdiden yurtdışından üyelerimiz bulunuyor. Burada hem yurtdışında yaşayan Türkleri hem de uluslararası pazarları düşünebilirsiniz. Yurtdışında yaşayan Türkler için LifeClub muazzam bir hizmet sunuyor. İki şekilde fayda üretiyoruz. Birincisi, her yıl en az bir kez memlekete geldiklerinden, geldikleri zaman tüm taramalarını gerçekleştirip, mevcut sağlık durumlarını ortaya koyuyoruz ve kişiye özel atanan LifeClub Hekimleriyle yıl boyu sağlıklı kalmaları için yapmaları gerekenlere dair bir LifeClub Sağlık Planı oluşturuyoruz. Ardından da yine onlara özel tasarlanan periyodlarda takiplerini gerçekleştiriyoruz. Bunun yanı sıra dünyanın neresinde olurlarsa olsunlar, onları çok iyi tanıyan, tıbbi geçmişlerine hakim, kişisel LifeClub hekimlerine her şeyi danışabiliyorlar. Acil durumda tek bir noktadan hizmet alabiliyorlar. İkincisi ise yurtdışında yaşayan Türklerin, memlekette geride bıraktıkları sevdikleri, yakınları. LifeClub’a onları emanet ederek, içleri daha rahat gittiklerini belirtiyorlar. Kalp hastası annesinin tetkikleri ve tahlilleri düzenli kontrol altında mı? Diyabet hastası babası düzenli takip ediliyor mu? Acil durumda nereye ulaşacakları net mi? Hemen destek alacakları güvendikleri birini sevdiklerinin yanında olduğunu bilerek gidiyorlar. Diğer taraftan yabancı üyelerimize LifeClub hizmetlerini Avrupa’da bulunan hastanelerimizde alabilmelerine yönelik çalışmalara da başladık.

 

Sağlık alanında yaşanan dijital dönüşüm hakkında görüşleriniz neler?

Son iki yılda, sağlık alanında öne çıkan gelişmeler ve trendlere baktığımızda kişiye özel tedavi ve teknolojinin/dijitalleşmenin çok daha fazla önem kazandığını görüyoruz. 2021 yılında yapılan bir araştırmaya göre, katılımcıların yüzde 76’sı dijital sağlık teknolojileriyle sağlık çalışanlarının daha verimli çalışacağını düşünüyor. Katılımcıların yüzde 80’i de dijital sağlık teknolojileri sayesinde hastalıklara erkenden müdahale edilebileceğini düşünüyor. Basit hastalıklarda doktorla uzaktan iletişime geçerek muayene olmak isteyenlerin oranı ise yüzde 61.

Ayrıca katılımcıların yüzde 40’ı, telesağlık hizmetleri üzerinden sanal ortamda yapılan görüşmelerin, yüz yüze yapılan muayene kadar verimli/kaliteli olacağını düşünüyor.

Sağlık alanının tamamen dijitalleşmesi tabi ki mümkün değil. Bu noktada Dünya Sağlık Örgütü’nün vizyonuna ve belirlediği telemedicine alanlarına bakmak yararlı olur. DSÖ tıbbın gereklerini de göz önüne alarak dermatoloji, psikiyatri, kronik hastalık takibi (Hipertansiyon, Diyabetes Mellitus vb), radyoloji ve patoloji olmak üzere 5 branşı Telemedicine’a uygun olarak belirlemiştir. Bu yaklaşımı derinlemesine incelediğimizde Modern Tıbbın motto kavramı olan “hastalık yoktur, hasta vardır” yaklaşımıyla benzer şekilde her şeyin dijitalleştirilmesi değil, dijitalleşmeye uygun olan alanlarda dönüşüm yapılması gerektiğini görüyoruz. Örneğin; gözlemle büyük oranda tanı koyulabilen hastalıkları yöneten dermatoloji branşı, anamnezi ve karşılıklı konuşmaya dayalı olarak hastalarının teşhis ve tedavi kısmını büyük ölçüde yönetebilen psikiyatri branşı. Dünyadaki örnekleri incelediğimizde ABD’de ve Almanya’da teletıp ile muayene süreçlerinin uzun yıllardır sağlık sistemine entegre edildiğini ve özel sağlık sigortaları tarafından geri ödemelerinin yapıldığını gördük.