Sosyal Medya

Ne? Nasıl yapılır?

SEO Ajanslarının Kullandığı Popüler SEO Araçları

SEO ajansı, markaların web sitelerinde SEO uyumlu içerikleri düzenler ve marka görünürlüğünü yükseltmeyi hedefler, alanında uzman kadrosu ile web sitelerinin trafiğinin artmasına yardımcı olur. SEO ajansları, çalışma kapsamları içerisinde bazı araçlardan yararlanır.

SEO Ajanslarının Kullandığı Popüler SEO Araçları

SEO ajansları, markalara ait web sitelerinin trafiğinin artması ve web sitelerinin arama motorlarında üst sıralara yerleşmelerini sağlayan çalışmalar yapan ajanslardır. Açılımı “Search Engine Optimization” olan SEO çalışmaları, web sitelerin arama motorlarında geri planda kalmasına neden olan sebepleri bulup onları ortadan kaldırmak ve web sitelerinin trafiğinin artmasını sağlayan gelişimleri site üzerine uygulamakla ilgilenir. SEO uyumlu içerikler üretmenin amacı ise web sitesini üst sıralara taşıyarak markanın hizmet ve ürünleriyle ilgilenen kişilerin markaya daha hızlı ulaşmasını sağlamayı ve marka görünürlüğünü artırmayı hedefler. SEO ajansları markaların görünürlüğünü ve kullanıcıların markalara daha hızlı bir şekilde ulaşmasını hedefleyen düzenlemeler yaparak markanın değerini yükseltmesine yardımcı olur. SEO ajansları ve SEO uzmanları, alanında yetkinlikleri ile markaların ihtiyaç duyduğu SEO temelli siteleri ve içerikleri oluşturur. ROIPUBLIC SEO ajansı, markaların web sitelerinde SEO uyumlu içerikleri düzenler ve marka görünürlüğünü yükseltmeyi hedefler, alanında uzman kadrosu ile web sitelerinin trafiğinin artmasına yardımcı olur. SEO ajansları, çalışma kapsamları içerisinde bazı araçlardan yararlanır.

Search Console

SEO araçları içerisinde yer alan Search Console, Google tarafından sunulan ve Google Arama Motoru sonuçları üzerinde sitenin görünümünü izlemeye, yönetmeye ve sorunların giderilmesine yardımcı olan, ücret talep edilmeyen hizmetlerdendir. Google Arama Motoru sonuçlarında görünebilmek için Search Console’a kayıt yapılması gerekmez, bununla birlikte Search Console sayesinde web sitesinin nasıl göründüğü ve site üzerinde yapılması gereken iyileştirmelerin anlaşılması sağlanabilir. Search Console, kullanıcılarına şu katkıları sağlar;

  • Google Arama Motoru’nda web sitesinin görünürlüğünü öğrenme,
  • Web sitesinin Google üzerinden yapılan aramalardaki trafik verilerini elde edebilme; siteyle ilgili sorgulama yapabilme ve kullanıcıların siteye ne sıklıkta girdiğini görüntüleyebilme,
  • Bahsedilen web sitesine diğer hangi sitelerden bağlantı verildiğini görebilme,
  • SEO uzmanları için, site trafiğini izleme, sıralama optimizasyonu yapma gibi konularda kolaylık sağlama,
  • Sitenin yüklenme sorunları, kötü amaçlı yazılımları ve buna benzer olumsuzlukları takip edip izleyebilme,
  • Search Console, web tabanlı bir üründür bu yüzden Chrome, Firefox, Edge, Safari gibi tarayıcılar üzerinden kullanılabilir.

GA4

Açılımı “Google Analytics 4” olan GA4, web sitelerinin trafiğinin izlenmesine ve trafiğe dair verilerin raporlanmasına yardımcı bir web analiz hizmeti olan Google Analytics’e ait son sürümdür. GA4, web sitesi üzerinde aktif olan kullanıcıların web sitesi kullanımı esnasındaki davranışları hakkında yöneticileri bilgilendirmek için makine öğrenme yönteminden yararlanır. GA4, cihazlar ve platformlar arasındaki ölçümü, gelişmiş veri gizliliğini düzenler. Google Ads gibi diğer Google ürünleri ile entegre çalışan sistem esnek bir şekilde tasarlanmıştır. Bu da SEO uzmanlarına özelleştirme imkanı sunar. Gelişmeye devam eden Google Analytics’in son sürümünde bulunan bazı özellikleri şu şekilde sıralamak mümkün:

  • Lifetime Value: Kullanıcının web siyesi ile etkileşimi boyunca toplam değerini ölçen GA4 özelliğidir.
  • Retention: Kullanıcının ilk ziyaretinin ardından web sitesine yeniden ziyaret eden kullanıcıların yüzdesini ölçen bir GA4 özelliğidir.
  • User ID: SEO uzmanlarının ve yöneticilerin farklı cihazlar üzerinden kullanıcı davranışlarını izlemelerine olanak tanıyan biz GA4 özelliğidir.

Semrush

SEO araçları içerisinde en sık kullanılanlardan biri olan Semrush, web sitesinin görünürlüğünün analiz edilebildiği ve rakiplerle ilgili analizlerin yapılmasına da olanak sağlayan uygulamalardan biridir. Sahip olduğu özellikler ile SEO uzmanlarına, pazarlama uzmanlarına ve içerik yazarlarına faydalanabilecekleri çeşitli bilgiler sunmaktadır. Semrush, ücretli ve ücretsiz olarak iki farklı kullanım seçeneği ile SEO içerikli çalışmalar yapanların ilgi ve beğenisini kazanan araçlar içerisinde yer alır. Semrush, şu araçların kullanılmasına olanak sunar;

  • Pazarlama Araçları
  • Organik Trafik Analizi
  • SEO Araçları
  • Kampanya Yönetim Araçları
  • İçerik Pazarlaması Araçları
  • Backlink Analizi
  • Sektör Analizi
  • Rakip Analizi Araçları
  • Anahtar Kelime Araçları
  • İçerik Analizi
  • Kelime Sıralama Takibi
  • Sosyal Medya Çalışmaları

Ahrefs

Ahrefs, popüler SEO araştırması ve analizi programları içerisinde yer alır. Backlink özelliği ile diğer araçların önüne geçen Ahrefs, dijital pazarlamada en çok kullanılan araçlardan biridir. Ahrefs’i kullanabilmek için Ahrefs’in web sitesine gidilerek bir hesap oluşturulması gerekir. Hesap oluşturulduktan sonra incelenecek web sitesinin URL adresi Ahrefs’in arama kısmına eklenir ve siteyle ilgili birçok bilgiye bu şekilde erişim sağlanabilir. Diğer SEO araçları gibi çeşitli özelliklere sahip olan Ahrefs’in özelliklerini şu şekilde sıralamak mümkündür;

  • Rank Tracker, anahtar kelimelerle ilgili trafiklerin incelenmesini sağlar.
  • Site Explorer, web sitesi hakkında organik trafik, backlink gibi konularda inceleme yapılmasına yardımcı olur.
  • Keyword Research
  • Content Explorer
  • Keyword Explorer, anahtar kelimelerle ilgili incelemelere olanak tanır.
  • Site Audit, web sitelerinin üst sıralarda bulunmasını engelleyen sorunların tespit edilmesini sağlar.
  • Backlink Analizi
  • Organik Trafik Analizi
  • Sektör Analizi
  • Rakip Analizi
  • Kelime Sıralama Takibi

Keywordtool.io

Keywordtool.io, kullanılması kolay aynı zamanda da işlevsel olan anahtar kelime analiz etme aracıdır. SEO uyumlu içeriklerde sıklıkla kullanılan bu araca dair bazı özellikler ücretsiz olarak kullanıcıların hizmetine sunulur. CPC maliyetleri, arama hacimleri ya da rekabete dair istatistiklerin görülebilmesi için keywordtool.io üzerinde ücretli hesap olan PRO hesaba sahip olunması gereklidir. Bununla birlikte temel birçok özellik kullanıcılara ücretsiz olarak sunulabilir. keywordtool.io sayesinde birden fazla arama motoru üzerindeki veriler hızlı ve kolay bir şekilde elde edilebilmektedir. Keywordtool.io’nun kullanıcılara sunduğu özellik ve avantajlar şu şekilde listelenebilir;

  • Araç, Google aramaları ile entegre şekilde çalışır, aranılanın bulunması bu yüzden oldukça hızlı bir şekilde gerçekleştirilebilir.
  • io bir hesap oluşturarak kullanılabileceği gibi hesap oluşturmadan ücretsiz bir şekilde kullanıma da uygundur.
  • Pro sürüm, ücretsiz sürüme göre daha fazla özellik sunar ve anahtar kelimeler konusunda daha zengin bir içeriğe ulaşılmasını sağlar.

Similarweb

SEO uzmanları arama motoru optimizasyonuyla ilgili çalışmalarını yaparken yardımcı araç ve eklentiler kullanır, Similarweb’de bu araçlardan birisi olarak SEO ajanslarının ve site sahiplerinin sık kullandığı araçlar içerisinde kendisine yer bulur. Similarweb’in kullanımına başlamak için kullanıcılar önce Similarweb’in web sitesine giriş yapmalıdır. Ardından bu site üzerinden yeni bir üyelik oluşturulur ve sitenin demo versiyonu bu şekilde kullanılmaya başlanabilir. Arama kutucuğu içerisine ise hedeflenen web sitesinin URL adresi yapıştırılır ve bu şekilde araç kullanılmaya başlanabilir. Similarweb, web sayfası üzerinden kullanılabildiği gibi aynı zamanda Firefox, Chrome, Opera gibi web tarayıcılarına eklenti olarak eklenerek de kullanılabilir. Similarweb, hedeflenen web sitelerine benzer siteleri listeler ve bu siteler hakkında kullanıcılar daha hızlı bir şekilde bilgi edinebilir. Similarweb rakiplerin trafik kaynaklarının görülmesini de sağlar. Similarweb’in sunduğu bazı özellikler şu şekildedir:

  • Hedeflenen web sitesine benzer web sitelerini inceleyebilme olanağı
  • E-ticaret siteleri üzerinde detaylı incelemeler yapabilme
  • Mobil analiz yapabilme. Bu özellik ile uygulamanın mobil cihazlar üzerindeki indirme oranları ile günlük, haftalık, aylık kullanıcı trafikleri görüntülenebilir
  • Rakip Analizi
  • Organik Trafik Analizi