Sosyal Medya

Güncel Teknoloji

Türkiye’nin En Büyük Podcast Komünitesi 2. Buluşmasını Gerçekleştirdi

Bubble Works Media’nın hayata geçirdiği Türkiye’nin en büyük podcast topluluğu olan “Podcast Dinliyorum Komünitesi” podcast severleri 25 Ekim’de Levent Kolektif House’da bir araya getirdi.

Türkiye’nin En Büyük Podcast Komünitesi 2. Buluşmasını Gerçekleştirdi

 

Kendi segmentlerinde ve tüm podcastler sıralamalarında üst sıralarda yer alan orijinal içerikleri ve yeni nesil sesli medyada aktif bir şekilde yer almak isteyen pek çok önemli kurumla hayata geçirdiği podcast serileri ve kanalları bulunan Bubble Works Media’nın hayata geçirdiği Türkiye’nin en büyük podcast topluluğu olan “Podcast Dinliyorum Komünitesi” podcast severleri 25 Ekim’de Levent Kolektif House’da bir araya getirdi.

 

Yeni nesil sesli medyada, podcast’in yarattığı etkiyi daha da güçlendirmek, podcast içerik üreticilerinin görünürlüğünü artırmak, podcast severlerin ilgilerini çekebilecek içerikleri keşfetmelerini sağlamak gibi bu ekosistemi büyütmek ve geliştirmek amacıyla hayata geçirilen Podcast Dinliyorum Topluluğu’nun geçtiğimiz sene 45.000 olan takipçi sayısı bu sene 75.000’e ulaşırken sosyal medya erişimleri de 11.000.000’dan 14.500.000’e ulaştı.

Etkinlikte; Podbee Media’nın kurucu ortaklarından Candost Bayraktar & Tansu Biçer ile Podcast Dizileri ve Podcast Ekosistemine Genel Bakış, Socrates Dergi genel müdürü Can Öz ve iletişimci & yazar Ümit Alan ile Yeni Medyada Farklılaşan Dinamikler, Kısa Paslar & Key People kurucu ortağı Batu Karabacak ve Youtuber Chaby Han ile Influencer iş birliklerinde yeni medya mecralarının nasıl konumlandırılması gerektiği, EssenceMediacom Turkey’den content manager Çağatay Gültekin ve Castle Media kurucu ortaklarından Cem Pekdoğru ile Podcast mecrasında Ajans-Podcast Ağı-Kurum iş birliklerinin nasıl olması gerektiği gibi başlıklar ve yeni nesil medyanın önemli aktörleriyle bu mecranın yolculuğu konuşuldu.

Ayrıca, dönüşen medya ve iletişim dünyasında sesini duyurmanın önemine inanan kurumlardan olan Sabancı Holding, Alternatif Bank ve Fibabanka gibi büyük ölçekli kurumlardan, Yeliz Erinçkan (Sabancı Holding Strateji ve İş Geliştirme Direktörü), Levent Ulusoy(Alternatif Bank Marka, İletişim ve Sürdürülebilirlik Müdürü), Seda Uluhan (Fibabanka Dijital Pazarlama Birim Yöneticisi) gibi değerli temsilcileriyle beraber, podcast mecrasında bulunma motivasyonları ve büyük ölçekli kurumlar için Podcast’in önemi masaya yatırıldı.

 

Ayrıca bu yıl ikincisi düzenlenen, geçtiğimiz yılın 1.si seçilen Ditopik Düşünceler içeriğinin hostu olan Dilara Çetin tarafından modere edilen, bireysel podcast içerik üreticilerinin desteklenmesi için Bubble Works Media tarafından sektörde ilk defa yapılan “Podcast Elevator Pitch” yarışması bu sene 78 başvuru aldı. Seçilen 6 yarışmacı etkinlik sonunda sahneye çıkıp, podcast içeriklerini anlattılar. Seyirciler tarafından yapılan oylamada 1. Seçilen “Bu Kitabı Konuşmamız Lazım” podcastinin hostu olan Ayten Ercan’a en az 10 bölüm boyunca Bubble Works Media sponsor olarak, içeriklerin profesyonel bir şekilde dinlecilerle buluşmasını ve tanıtımının yapılmasını sağlayacak. Ayrıca sosyal medyada organik etkileşim odaklı pazarlama içerikleri oluşturan, alanının öncülerinden Marsi Digital de içeriğin pazarlama süreçlerinin sponsoru olacak.

 

“Amaç kulaklarda iz bırakacak, samimiyet temelli güven ilişkisine dayanan içerikler yaratabilmek”

 

Bubble Work Media Kurucu Ortağı ve Podcast Dinliyorum Komünitesi kurucularından olan Atakan Babacan, “Podcast mecrasında en önemli konu, üretilen içeriklerde samimiyet ve güven ilişkisini kurabilmek ve dinleyiciye bunu hissettirebilmektir. Bu yaklaşımla üretilen içerikler kalıcı bir şekilde listelerde tutunabilir. Hatta bu sayede dinlenmez denilen pek çok kurum içeriğinin oldukça iyi bir talep aldığını, kendi kategorilerinde ilk sıralarda konumlanabildiğini görüyoruz. Tabii ki bu başarıda birbirimizin hassasiyetlerine karşılıklı olarak empati kurabildiğimiz çok değerli kurumlar ve temsilcileriyle çalışabildiğimiz için çok şanslı olduğumuzun ve bu çalışmaların başka kurumlara, içerik üreticilerine de örnek olduğunun farkında olarak, bu sorumluluğu gururla taşıyoruz” dedi.

“Podcast Dinliyorum yalnızca bir sosyal medya hesabı değil, harekete geçen, şeffaf, kapsayıcı ve bu mecra için değer üreten gerçek bir topluluk”

 

Etkinliğe gelen katılımcılar, yapılan kısa röportajlarda, böylesine niş bir mecrada bu kadar büyük kitlenin bir araya geldiğini gördüklerine şaşırıp, çok mutlu olduklarını ve aslında podcast ekosisteminin sanılandan daha hızlı bir şekilde büyümeye ne kadar açık olduğunu keşfettiklerini söylediler. Ayrıca oturum konukları da “Podcast Dinliyorum topluluğu sayesinde, sektördeki rakiplerin de davet edildiği, hatta oturum konuşmacısı yapıldığı böyle bir atmosfer yaratılması çok değerli” dedi.

 

Ajans, kurum, podcast ağı, içerik üreticisi gibi pek çok farklı bakış açısınının ele alındığı, mecranın gelişime açık yönlerinin samimi bir şekilde tartışıldığı, yeni podcast içerik üreticilerinin yarıştığı Podcast Dinliyorum Komünitesi bu alanın gelişimi için büyümeye ve imkanlarını bu alandaki aktörlere fayda sağlamak için kullanmaya devam edecek.