Sosyal Medya

Donanım

Canon Fotoğraf Makinesi Satışları Japonya’da Düşüşte!

Canon, 2024'ün 2. Çeyrek mali sonuçlarını bugün yayınladı ve şirketin küresel rakamları bu yılın başına göre daha güçlü görünse de Canon'un yurt içi kamera satışları önemli bir zayıf nokta olmaya devam ediyor.

Canon Fotoğraf Makinesi Satışları Japonya’da Düşüşte!

 

Canon’un Fotoğraf Makinesi Satışları Dünya Çapında ‘Sağlam’ ana markanın anavatanı Japonya’da ‘Çok Zayıf’ olarak nitelendiriliyor.

PetaPixel‘de yer alan habere göre, Canon, 2024’ün 2. Çeyrek mali sonuçlarını bugün yayınladı ve şirketin küresel rakamları bu yılın başına göre daha güçlü görünse de Canon’un yurt içi kamera satışları önemli bir zayıf nokta olmaya devam ediyor.

Genel olarak Canon’un fotoğraf makinesi satışlarının düştüğünü söylemek bu noktada yanlış olur, ancak mali sonuçların incelenmeye değer birkaç tarafı var:

  • zayıf yurtiçi satışlar,
  • şirketin Japonya dışındaki işgücünü azaltma planı ve büyük bir hisse senedi geri alım programı.

Canon Fotoğraf Makinelerinin Japonya’daki satış performansı kötü

Canon’un küresel mali tablolarına bakıldığında, özellikle görüntüleme bölümünün geçen çeyrekteki gösterdiği düşüş performansından sonra toparlandığını görülüyor. Yine de şirketin genel olarak anavatanında pek popüler olduğu söylenemez.

Daha büyük bir şirket olan Canon Inc‘in bir yan kuruluşu olan Canon Marketing Japan Group, satış verilerini şirketin genelinden bağımsız olarak raporluyor. Şirket burada değiştirilebilir lensli fotoğraf makinelerinin (ILC) satışlarının iyi gitmediğini de açıkladı. İkinci çeyrek satışlarında ise, bir önceki çeyrekteki %31’lik düşüşün ardından %14 azalmış durumda.

Aslında, Japonya’daki Canon bir yıldır iyi bir performans göstermedi ve son dört çeyrektede negatif düşüş yaşanması şaşırtıcı değil.

Japonya’yı içermeyen “Asya ve Okyanusya” segmentinin toplam satışları, 2022 veya 2023’ün ilk yarısında söz konusu olmayan yurt içi performansını geride bırakmış durumda.

Canon Marketing Japan Group, 2024 yılının tamamında büyümenin %1 seviyesinde gerçekleşmesini bekliyor. Şirket, halihazırda yaşadığı kayıplar göz önüne alındığında, EOS R1 ve EOS R5 Mark II olarak duyurduğu yeni fotoğraf makinelerinin başarısına büyük ölçüde güveniyor.

R1’in yurt içinde çok fazla satış yapmayacağı düşünüldüğünde, Canon muhtemelen R5 Mark II‘nin başarılı olacağına inanıyor. Şirketin son yüksek performanslı fotoğraf makinesi olan R6 II‘nin de iyi sattığı göz önüne alındığında bu mantıklı aslında.

Canon yaptığı açıklamada,

“Görüntüleme İş Biriminde, değiştirilebilir lensli dijital fotoğraf makinesinin performansı, EOS R6 Mark II tam kare aynasız fotoğraf makinesinin ve yeni giriş seviyesi EOS R50’nin istikrarlı satışlarının yanı sıra dijital kompakt fotoğraf makinelerinin artan satışları nedeniyle sağlamdı” dedi.

 

Küresel Rakamlar ise Düzgün Görünüyor!

Küresel olarak Canon’un rakamları çok daha iyi: İkinci çeyrek satışları %11,6 ve faaliyet kârı %19 arttı, ancak faaliyet kârı yıllık bazda hala %22,9 düşüşte. Şirket bu iyileşme için güçlü ağ kamerası satışlarını ve zayıf  Çin yen’in etkisini gösteriyor. Yukarıda gösterildiği gibi ağ kameralarından gelen daha güçlü performansı özellikle belirtirken, yalnızca tüketici kamera satışlarının “istikrarlı” kaldığını söylüyor ve özellikle R6 II’nin bundan en çok sorumlu olan kamera olduğunu belirtiyor. İleriye bakıldığında Canon, R1 ve R5 II’nin piyasaya sürülmesinin yılın geri kalanında satışların ana itici gücü olacağını söylüyor.

Şirket,

“Yılın ikinci yarısında iki yeni aynasız modeli, amiral gemisi aynasız modelimiz EOS R1’i ve profesyoneller ve ileri düzey amatörler için yeni bir ana akım model olan EOS R5 Mark II’yi piyasaya sürecek ve ezici bir şekilde 1 numaralı pazar payı pozisyonunu korumayı hedefleyeceğiz.

Profesyoneller ve ileri düzey amatörler için temel bir model olan ve Ağustos ayında piyasaya sürülecek olan EOS R5 Mark II’de, yeni geliştirilen görüntüleme motoru sistemi ve derin öğrenme teknolojisi kullanılarak hem fotoğraf hem de video performansında önemli ilerlemeler sağlandı. Ve bu ayın 17’sinde duyurulmasından bu yana, pazarın tepkisi çok büyük oldu” diyor.

Ayrıca, “Kasım ayında ilk amiral gemisi aynasız modelimiz olan EOS R1’i piyasaya sürerek, aynasız fotoğraf makinelerinde bile bu sektördeki lider konumumuzu sağlamlaştırmak için çalışacağız” denildi.

Görüntüleme tarafı, Canon’un en kârlı ikinci segmenti ve kâr marjının %25’ini oluşturuyor. Baskı bölümü ise açık ara en kârlı bölüm ve kâr marjının %69’unu oluşturuyor.