Sosyal Medya

Güncel Teknoloji

Yurtdışı Alışverişlerine Gelen Vergi Zammı Yerli Esnafa Olan Talebi Artırdı

Yurtdışı alışverişlerine gelen vergi zammının etkilerinin görülmeye başlandığını açıklayan IdeaSoft CEO’su ve TOBB E-ticaret Meclis Üyesi Seyhun Özkara, yurtdışından gelen ürünlerin fiyat avantajının azalmasıyla birlikte yerli esnafa olan taleplerde yükseliş olduğunu ve KOBİ'lerin satışlarında ortalama % 10-20 arasında bir artış beklediklerini belirtti.

 

Yurtdışı Alışverişlerine Gelen Vergi Zammı Yerli Esnafa Olan Talebi Artırdı

 

KOBİ’lerin satışlarında ortalama %10-20 arasında bir artış bekleniyor

 

Yurtdışı alışverişlerine gelen vergi zammının etkilerinin görülmeye başlandığını açıklayan IdeaSoft CEO’su ve TOBB E-ticaret Meclis Üyesi Seyhun Özkara, yurtdışından gelen ürünlerin fiyat avantajının azalmasıyla birlikte yerli esnafa olan taleplerde yükseliş olduğunu ve KOBİ’lerin satışlarında ortalama %10-20 arasında bir artış beklediklerini belirtti.

30 euro altı ürünlerde de tüketici alışverişinde belirgin bir azalma gözlemlediklerini belirten IdeaSoft CEO’su ve TOBB E-ticaret Meclis Üyesi Seyhun Özkara,

“Küçük elektronik ve aksesuar gibi kategorilerde Türkiye’den daha uygun fiyatla ürün temin etmeye çalışan tüketicilerin kararlarını etkileyerek, yerel satıcılara yönelmelerine neden oldu. Ancak, bu süreçte bazı tüketicilerin alternatif yollar aradığı da gözlemleniyor. Yerli satıcıların ürün fiyatlarında henüz genel bir artış gözlemlenmiş olmasa da, özellikle yurtdışı kaynaklı rekabetin azalmasıyla birlikte yerel pazarda fiyatların yukarı yönlü hareket etmesi bekleniyor.” dedi.

Esnaflar bu fırsatı iyi değerlendirmeli

Özellikle yurtdışından gelen ürünlerin fiyat avantajının azalmasıyla, yerli esnafa olan talebin artış gösterdiğini de sözlerine ekleyen Özkara,

“Bu durum, yerel esnafın satış hacimlerini olumlu yönde etkileyerek işlerini canlandıracaktır. Ancak, esnafların bu fırsatı iyi değerlendirmesi, rekabet gücünü korumak ve sürdürülebilir kılmak için ürün çeşitliliği ve müşteri deneyimine odaklanması gerekiyor. Rekabetin artmasıyla birlikte, daha fazla esnafın dijital platformlara yönelmesi ve kendi markalarını güçlendirmesini bekliyoruz. Çünkü rekabet ortamı, özellikle küçük ev aletleri, elektronik aksesuarlar ve benzeri ürünlerde, yurtdışından gelen ürünlerin fiyat avantajının ortadan kalkmasıyla yerli satıcılar için daha elverişli hale gelmeye başladı. Bu durum, yerli satıcıların fiyat stratejilerini yeniden gözden geçirmesine ve ürün çeşitliliğiyle rekabet avantajı sağlamasına olanak tanıyor.

Ancak, rekabetin tam anlamıyla nasıl şekilleneceği, piyasanın yeni dengeye oturmasıyla netleşecektir. Yurtdışından gelen ürünlere uygulanan vergi artışları ve alışveriş limitlerinin düşürülmesi, yerli KOBİ’lerin rekabet avantajını artırdı. Tüketicilerin yerli ürünlere daha fazla yönelmesi ile KOBİ’lerin satış hacimlerindeki artış devam edecektir. Yıl sonuna kadar KOBİ’lerin satışlarında ortalama %10-20 arasında bir artış bekliyoruz, ancak bu oran sektör ve ürün kategorilerine göre değişiklik gösterecektir. Özellikle yerli üretim ve hızlı tedarik avantajına sahip KOBİ’ler bu süreçten daha fazla yararlanacak.

Çin malı ürünlerin satışlarında düşüş var

Öte yandan Çin malı ürünlerin satışlarında bir düşüş gözlemliyoruz. Vergi zamları ve yurtdışı alışveriş limiti düşüşü, özellikle Çin’den ithal edilen ucuz ürünlerin maliyetini artırdı. Bu durum, tüketicilerin bu ürünleri satın alırken daha temkinli davranmasına ve yerel alternatiflere yönelmesine neden oldu. Özellikle elektronik aksesuarlar, küçük ev aletleri ve diğer düşük maliyetli ürünlerde, Çin malı ürünlerin pazardaki rekabet gücünün zayıfladığını görebiliyoruz.” diyerek sözlerini bitirdi.