Yeni Nesil Ödeme Sistemleri ve Tüketici Beklentileri
Yapılan araştırmalar yeni nesil ödeme sistemlerinin tüketici davranışları üzerinde oldukça olumlu sonuçlar doğurduğunu gösteriyor. Tüketicilerin sadece yüzde 20’si nakit kullanırken kalan yüzde 80’inin alternatif ve yeni nesil ödeme sistemlerini tercih ettiğini belirten PaybyMe CEO’su Eren Deyiş, “Rakamlar aslında her şeyi çok net bir şekilde gösteriyor. Nakitsiz toplum anlayışının bir sonucu olarak tüketiciler, yeni nesil ödeme sistemlerini tercih ediyor.” dedi.
Finansal teknolojiler hayatımıza girdikten sonra kullanıcı alışkanlık ve davranışları önemli derecede değişiklikler göstermeye başladı. Yapılan araştırmalara göre yeni nesil ödeme sistemlerinde kullanılan teknolojilerle birlikte aldıkları hizmet kalitesinde artış gören kullanıcılar bu standartların daha da artması gerektiği yönünde görüş belirtiyor.
Son dönemde öne çıkan teknolojiler kullanıcı deneyimini önemli ölçüde geliştirmektedir. Bir süredir neredeyse adını her yerde duyduğumuz NFC (Yakın Alan İletişimi) özelliği bulunan akıllı telefonlar, uygulamalar ve akıllı kartlar sayesinde hızlı, temassız ve hijyenik ödeme yapmak mümkün. Bir diğer popülerleşen ödeme yöntemi ise giyilebilir teknoloji ürünleri. Akıllı saatler ve yüzük, bileklikler artık sadece aksesuardan ibaret değiller, alışverişlerde birer ödeme aracı haline geldiler. Fiziksel cüzdanlara olan ihtiyacı azaltan bu yöntem müşterilerin alışveriş deneyimini daha konforlu hale getiriyor.
Alışverişte yüz tanıma ve parmak izi gibi biyometrik verilerin kullanımı sayesinde müşterilerin kimlikleri hızlı ve güvenli bir şekilde doğrulanırken, kullanıcı için alışveriş deneyimini daha kişiselleştirilmiş şekilde yaşatıyor. Bu yöntemler ne kadar büyük rahatlık sağlasa da veri gizliliği ve siber güvenlik konusunda dikkat edilmesi gerekiyor. Bu risklerin en aza indirildiği uygulamalar ise kullanıcılar nezdinde daha çabuk kabul görüyor.
Tüketicilerin tercihi hız ve güvenlik
PwC tarafından yapılan Tüketici Davranışları Araştırması’na göre tüketiciler hızlı ve kolay bir yöntem olan online alışverişi tercih ediyor. Aynı araştırma sonuçlarında tüketici ile veriye dayalı etkileşim kurmanın markalar için her zamankinden daha önemli hale geldiği de öne çıkıyor. Araştırma bulguları, anında erişim sunarak alışveriş deneyimini daha cazip hale getiren sosyal medya kampanyaları ve indirim duyurularının, anlık satın alma kararlarını yönlendirdiğini de ortaya koyuyor. Tüketicilerin hem ekonomik hem de pratik bir alışveriş deneyimi yaşamalarını sağlayan online alışveriş kampanyalarında, ücretsiz teslimat ve indirim kuponları tüketicilerin en çok tercih ettiği avantajlar olarak ilk sıralarda yer alıyor.
Araştırma, tüketicilerin ödeme tercihlerine ilişkin değerli veriler de sunuyor. Buna göre, katılımcıların yüzde 73’ü alışverişlerinde kredi kartı, yüzde 20’si nakit ve yüzde 7’si ise banka havalesi ya da EFT ile ödeme yöntemlerini tercih ediyor.
Yeni teknolojiler fark yaratacak
Tüm bu sonuçlar ışığında PaybyMe gibi müşterilerine; alternatif, güvenli ve yeni nesil ödeme
seçenekleri sunan işletmelerin öne çıkacağını belirten PaybyMe CEO’su Eren Deyiş, “Rakamlar aslında her şeyi çok net bir şekilde gösteriyor. Nakitsiz toplum anlayışının bir sonucu olarak tüketiciler, alternatif ve güvenilir yeni nesil ödeme sistemlerini tercih ediyor. Özellikle nakit taşımanın yük olarak görüldüğü bu dönemde biz de müşterilerimize sunduğumuz yenilikçi teknolojilerle fark yaratıyoruz” dedi.
Eren Deyiş, sözlerini “Bizim müşterilerimiz bizden en hızlı, en yenilikçi ve en güvenli ödeme sistemlerini talep ediyor. Çünkü onların müşterilerinin talepleri de aynı yönde. Bu süreçte iki taraflı müşteri memnuniyetinin ön plana çıktığını söylemek mümkün. İçinde bulunduğumuz hız çağında tüketicilerin yeni nesil ödeme sistemlerini tercih etmesi çok doğal. Bu tablo, tüketicinin bu yöndeki taleplerini doğru değerlendirip hıza odaklanan yaklaşımların rekabette avantajlı olacağını gösteriyor.” şeklinde bitirdi.