Sosyal Medya

Güncel Teknoloji

Decathlon, düşük karbon ekonomisine odaklandı

Global spor markası Decathlon, 2023 yılını kapsayan Finansal Olmayan Raporlama Beyanı’nı yayımladı. Raporda, çevresel ve sosyal taahhütlerin yanı sıra insan hakları, yolsuzlukla mücadele, çeşitlilik ve kapsayıcılık gibi önemli başlıklar ele alınıyor.

Decathlon, düşük karbon ekonomisine odaklandı

 

Global spor markası Decathlon, 2023 yılını kapsayan Finansal Olmayan Raporlama Beyanı’nı yayımladı. Raporda, çevresel ve sosyal taahhütlerin yanı sıra insan hakları, yolsuzlukla mücadele, çeşitlilik ve kapsayıcılık gibi önemli başlıklar ele alınıyor. Rapora göre Decathlon, 2023 yılında 15,6 milyar Euro vergi hariç satış geliri elde ederek 100.701 takım arkadaşıyla küresel spor ürünleri pazarında 3. sırada yer aldı. Şirket, kaynakların korunması, döngüsel ekonomi ve düşük karbon ekonomisine geçişi öncelikli hedefleri arasında konumlandırıyor.

Global spor markası Decathlon, 2023 yılına ait Finansal Olmayan Raporlama Beyanı’yla sürdürülebilirlik hedeflerine ulaşma kararlılığını ortaya koydu. 2023 yılında 15,6 milyar euro vergi hariç satış geliri elde eden şirket, büyümeyi çevresel ve toplumsal sorumluluklarla dengeleyerek, kaynakların korunması, döngüsel ekonomi ve çeşitlilik gibi öncelikli alanlarda kaydettiği ilerlemeyi kamuoyuyla paylaştı. Dünya genelinde 1749 mağaza, 72 depo ve lojistik platformu, 100.701 takım arkadaşıyla küresel spor ürünleri pazarında 3. sıraya yerleşen Decathlon, 2050 yılına kadar net sıfır emisyon hedefine ulaşma yolunda güçlü adımlar atmaya devam ediyor.

Son 2 senedir satışlar yükselirken karbon emisyonu düşüşte

Raporda yayımlanan verilere göre Decathlon, son iki yıldır satışlarını artırırken tüm operasyonlarında karbon emisyonlarını azaltmayı başardı. 2023 yılında emisyonlar, 2022’ye göre yüzde 10, 2021’e göre ise yüzde 11,7 oranında azaldı ve hafif mobilite ürünlerinin kullanımıyla 909.423 ton CO2e’nin atmosfere salımı engellendi.

Decathlon, çalışanlarının da çevresel dönüşüm sürecine dahil olmasını sağlamak amacıyla Türkiye’de Climate Fresk iş birliğiyle farkındalık atölyeleri düzenledi. Bu atölyelere katılan 160’tan fazla çalışan, iklim değişikliği hakkında bilinç kazandı. Ayrıca çalışanların Decathlon’un çevresel aksiyonlarını değerlendirdiği ankette, katılımcıların yüzde 76’sı görevlerine dahil edilen en az bir çevresel hedef olduğunu belirtti.

Gelirlerin yüzde 2,27’si ikinci el, kiralama ve onarım hizmetlerinden

Enerji verimliliği ve yenilenebilir kaynakların kullanımı, Decathlon’un sürdürülebilirlik stratejisinin temel taşları arasında yer alıyor. Türkiye’deki mağaza, ofis ve depolarında %100 yenilenebilir elektrik kullanan şirket, Antalya Muratpaşa mağazasına kurduğu güneş panelleri ile yerinde enerji üretimine geçti. Bu mağaza, sürdürülebilir mimariye yönelik LEED sertifikası ile ödüllendirildi. Bununla birlikte Decathlon, fazla üretimi önlemek amacıyla uygulamaya koyduğu 2. Şans ve Buyback modelleri ile hem müşterilere ekonomik seçenekler sunuyor hem de karbon salımını azaltıyor. Şirket 2023 yılında bu yolla, satışlarının yüzde 2,27’sini ikinci el, kiralama ve onarım hizmetlerinden elde etti.

Çeşitlilik ve kapsayıcılık, Decathlon’un kurumsal kültürünün temel taşları arasında yer alıyor. 6 milletten toplam 11 üyesi olan İcra Komitesi’nin %45,5’inin kadın üyelerden oluşması ve bir önceki yıla göre ulusal çeşitliliğin artırılması, şirketin bu alandaki kararlılığını gösteriyor. Ayrıca, yönetim komitesinin yıllık bonuslarının yarısı, karbon emisyonu hedeflerine ulaşma performansına bağlı olarak belirleniyor. Tedarik zincirinde sürdürülebilir dönüşümü sağlamak amacıyla birinci derece tedarikçilerde kömür kullanımını 2025’e kadar sonlandırma hedefiyle ilerleyen şirket, değer zincirinin her aşamasında çevreye duyarlı bir yaklaşım benimsiyor.

“Amacımız, çevresel ve toplumsal etkimizi sürekli iyileştirerek kalıcı değerler yaratmak”

Konuya ilişkin açıklamalarda bulunan Decathlon Türkiye Sürdürülebilirlik Lideri Güler Çetin,

“Decathlon olarak sürdürülebilirliği yalnızca bir hedef değil, her alanda iş yapış biçimimizin ayrılmaz bir parçası olarak görüyoruz. Çalışanlarımızdan müşterilerimize kadar herkesin bu dönüşümün bir parçası olmasını sağlamak için kararlılıkla ilerliyoruz. Amacımız, yalnızca ekonomik başarı elde etmek değil, çevresel ve toplumsal etkimizi sürekli iyileştirerek kalıcı değerler yaratmak. Yayımladığımız 2023 rapor, 800’den fazla veri başlığı ve bağımsız denetim firmalarının onayladığı göstergelerle, Decathlon’un sürdürülebilirlik yolundaki somut adımlarını ve geleceğe yönelik taahhütlerini ayrıntılı bir şekilde ortaya koyuyor. Raporda yer alan bulgular, döngüsel ekonomi, iklim değişikliğiyle mücadele ve çeşitliliğin teşvik edilmesi gibi öncelikli alanlarda kaydettiğimiz ilerlemeleri gösterirken, aynı zamanda geleceğe dair motivasyonumuzu da güçlendiriyor. Türkiye’de ve dünyada sunduğumuz çözümlerle topluma katkı sağlama ve iş dünyasında anlamlı bir fark yaratma hedefiyle çalışmaya devam ediyoruz” dedi.