Nissan Anaplan ortaklığıyla dijitalleşmeyi hızlandırıyor
- Nissan Anaplan ortaklığıyla yapay zeka ve makine öğreniminin gücünden yararlanıyor
- Üretimden araç satışına kadar akış sürecini dijitalleştirmek için Anaplan ortaklığı ile yeni bir platform oluşturuldu
- Değişen müşteri taleplerini ve pazar trendlerini hızlı bir şekilde belirlemek ve operasyonları bunlara uyarlamak için yapay zeka ve makine öğreniminden yararlanılıyor
- Ortaklık, Nissan’ın orta vadeli planı The Arc’ı ilerletmek ve hızla gelişen rekabetçi pazarda bölgedeki çevikliği ve duyarlılığı artırmayı hedefliyor
Nissan, Türkiye’nin de bağlı olduğu AMIEO bölgesinde (Afrika, Orta Doğu, Hindistan, Avrupa ve Okyanusya) iş optimizasyonunu geliştirecek yapay zeka (AI) ve makine öğrenimi (ML) teknolojilerinden yararlanmak için senaryo planlama ve analiz platformu sağlayıcısı Anaplan ile yeni bir stratejik ortaklığa imza attı.
Ortaklığın ilk aşaması, araç üretim tahmininden bayi stok yönetimi ve müşteri satışlarına kadar Nissan’ın araç akış sürecinin Haziran 2025’e kadar tamamen dijitalleştirilmesini içerecek. Bu değişim, veri doğruluğunu artırmayı ve iş operasyonlarını optimize etmeyi amaçlayarak Nissan AMIEO’nun tüketici ve pazar talebine yanıt vermek için verilerden yararlanmasını sağlayacak.
Bir sonraki aşamada platform, Nissan’ın tüketici talepleri ve maliyetlerdeki değişimlerin, tedarik zinciri kesintilerinin önünde tutacak gelişmiş yapay zeka ve makine öğrenimi teknolojilerinin gücünden yararlanacak. Bu da bölge genelinde üretim ve kaynak tahsisi konusunda daha hızlı karar verilmesini sağlayacak. Bu ortaklık, Nissan’ın uzun vadeli pazar eğilimlerini analiz etme ve anlama, müşteri talebini tahmin etme, tasarım seçimlerini bilgilendirme ve envanter yönetimini optimize etme kapasitesini güçlendirmeyi amaçlıyor.
Nissan AMIEO Bölge Pazarlama ve Satış Kıdemli Başkan Yardımcısı Leon Dorssers, “Bu ortaklık Nissan’ın dijitalleşme yolculuğunda önemli bir ivme noktasına işaret ediyor ve orta vadeli planımız The Arc’a yönelik önemli bir adım” diyor.
“Nissan’ın iş dönüşümü, müşteri merkezli inovasyona olan bağlılığımız tarafından yönlendiriliyor. Operasyonlarımızın merkezinde müşterilerimizin yer aldığı bu teknoloji, onların tercihlerini ve eğilimlerindeki değişiklikleri daha iyi anlamamızı ve ihtiyaçlarını her zamankinden daha hızlı karşılamamızı sağlayacak. Bu teknolojinin Nissan’ın giderek belirsizleşen pazarda rekabet gücünü artıracağına ve aynı zamanda küresel birim satışlarımızı ve kârlılığımızı destekleyeceğine eminiz.”
Anaplan, talep, üretim ve envanter için güvenilir, bağlantılı ve optimize edilmiş tahminler sunarak işletmeleri operasyonel zorlukları ve fırsatları etkili bir şekilde belirleme konusunda güçlendiriyor. Platform, Nissan’ın satış ve pazarlama, tedarik zinciri yönetimi, üretim, lojistik ve finans fonksiyonları genelinde yaygınlaştırılacak ve bölgenin bugün ve gelecekte müşterilerin ihtiyaçlarına çevik ve duyarlı olmasını sağlamak için eski sistemlerle sorunsuz bir şekilde entegre edilecek.
Anaplan EMEA Genel Müdürü Dayne Turbitt, “Kısa ve orta vadede belirlenen net yollarla dijitalleşme yolculuğunun hızlandırılmasını desteklemek için Nissan ile ortaklık yapmaktan heyecan duyuyoruz” diyor. “Anaplan, günümüzün karmaşık iş ortamında daha çevik karar vermeyi optimize etmek için gereken zamanında ve güvenilir veri odaklı içgörüler sağlamaya kendini adamıştır. Senaryo planlama ve analiz platformumuz aracılığıyla Anaplan, Nissan’ın AMIEO bölgesindeki iş optimizasyonunu güçlendirmesine yardımcı olarak çalışma yöntemlerini dönüştürüyor ve pazar trendlerinin önünde yer alma becerisini geliştiriyor.”