Bir Sonraki Aşama F1: 2025 Sezonu İçin Yenilikler ve Hedefler
- Takım, 2025 sezonuna özel olarak yenilenen Mercedes-AMG F1 W16 E PERFORMANCE’ı bugün görücüye çıkardı. Araç, yarın Bahreyn’de piste çıkarak ilk sürüşünü gerçekleştirecek.
- W16, önceki modelinden edinilen deneyimlere dayanarak önemli değişikliklerle geliştirilmiş ve bu düzenleme setinin son sezonu öncesinde yenilikler eklenmiştir.
- Takım, yeni döneme, genç pilot programı mezunları George Russell ve Kimi Antonelli’nin yer aldığı yeni pilot kadrosuyla adım atıyor.
Yeni sezon. Yeni araç. Yeni kadro. Yeni bir sayfa.
Mercedes-AMG PETRONAS F1 Takımı Eş Ortağı, CEO’su ve Takım Müdürü Toto Wolff “2025 yılında takımımız ve Mercedes-AMG motor sporları için heyecan verici yeni bir dönemi başlatıyoruz. Geçmişimizin inanılmaz mirası üzerine yeni bir gelecek inşa ediyoruz ve yarışmaya başlamak için sabırsızlanıyoruz. Brackley ve Brixworth’taki takımın her üyesi kış boyunca yoğun bir şekilde çalıştı. Geçen sezon pistlerde mücadele son derece rekabetçiydi ve birkaç zafer kazandık, ancak hepimiz daha istikrarlı bir şekilde zaferler için mücadele etmeye odaklandık. Sezon arası dönemde ilerlemeler kaydettik, ancak nerede olduğumuzu ilk yarışta, Avustralya’da göreceğiz” diyor.
“Hedeflerimize ulaşmamıza yardımcı olacak heyecan verici bir kadromuz var. Her iki pilot da gençlik programımızdan yükseldi ve bu, yetenekleri destekleme ve geliştirme konusundaki kararlılığımızın bir kanıtıdır.”
“George, griddeki en iyi pilotlardan biri olduğunu kanıtladı ve ona bunu başarma kapasitesine sahip bir araç sunabilirsek, Pilotlar Şampiyonluğu için mücadele edebilecek durumda. Kıdemli pilot olarak, takımı ileriye taşıyacak ve Kimi’nin gelişimine destek olacak.”
“Kimi, sporun zirvesinde büyük başarılar elde etmek için gereken tüm yeteneğe sahip, ancak bu ilk sezonda kaçınılmaz olarak inişler ve çıkışlar olacak. Bu yolculuğu birlikte dört gözle bekliyoruz ve yıl boyunca gelişimine yardımcı olmayı umuyoruz,” diyor Toto.
Yeni Kadro
“Geçen yılın F1’deki en güçlü yılım olduğunu hissediyorum,” diyor George Russell. “Önümüzdeki sezon bu spordaki yedinci, Mercedes takımındaki dördüncü sezonum olacak ve her yıl kendimi geliştirmek için çok çalışıyorum. Takım olarak geçen sezonu geliştirmek için inanılmaz derecede motive olmuş durumdayız. Brackley ve Brixworth’deki fabrikalarda büyük bir enerji var, bu yüzden piste çıkmaya hevesliyim.
“Bu yıl Kimi gibi yeni bir takım arkadaşına sahip olmak da heyecan verici. İnanılmaz derecede hızlı ve harika bir ortaklık yapacağımızı düşünüyorum. Doğal olarak ilk sezonunda öğrenmesi gereken çok şey var ama ben ona bu konuda yardımcı olmayı ve takımı ileriye taşımak için birlikte çalışmayı dört gözle bekliyorum.”
Kimi, genç yaşta hızlı bir şekilde alt kategorilerde yükseldi. 18 yaşında F1’e adım atıyor olsa da, bu genç yaşına rağmen her adımda etkileyici performans sergileyerek F4, Formula Bölgesel şampiyonlukları kazandı ve geçen yıl F2’de yarış galibiyetleri elde etti.
İtalyan pilot, “Bu yıl F1’deki ilk yarışıma çıkacağım için heyecanlıyım,” diyor. “Bu büyük bir fırsat ve Mercedes’teki herkese bana duydukları inanç ve güven için çok müteşekkirim. Kış boyunca olabildiğince hazır olmak için çok çalıştım ve şimdi başlamak için sabırsızlanıyorum. Odak noktam öğrenmeye devam etmek, istikrarlı olmak ve takım için yapabileceğim en iyi işi yapmak. George ile çalışmayı dört gözle bekliyorum; şimdiden iyi anlaşıyoruz ve genç programından gelen birinin desteğine sahip olmak da harika. İnanılmaz derecede güçlü bir sürücü ve birlikte harika bir ikili olacağımızı düşünüyorum,”
George ve Kimi’ye Üçüncü Pilot Valtteri Bottas ve Yedek Pilot Fred Vesti destek veriyor. 10 kez Grand Prix kazanan Valtteri, 2017’den 2021’e kadar Gümüş Oklar’la beş kez Markalar Şampiyonluğu yaşayarak takıma geri dönerken, Fred de geçen yılki görevine devam ediyor.
Valtteri “Mercedes’e geri dönmekten daha mutlu olamazdım. Kendimi evimde gibi hissediyorum. Eski çalışma arkadaşlarımla tekrar bir araya gelmek harikaydı ve takıma hem pistte hem de pist dışında yardımcı olmak için gerçekten sabırsızlanıyorum. Üçüncü pilot olarak her Grand Prix’de olacağım ve destek sağlayarak ekstra bir göz olacağım. Ayrıca fabrikada da yer alarak simülatörde aracın geliştirilmesine yardımcı olacağım. Başlamak için sabırsızlanıyorum” diyor.
Fred ekledi: “Yedek pilot olarak bir yıl daha geri dönmek harika. Birkaç yıldır Mercedes takımının bir parçasıyım ve gerçekten benim ailem gibi. George, Kimi, Valtteri ve diğer takım üyeleriyle birlikte çalışarak aracı geliştirmeyi ve takımı ileriye taşımayı dört gözle bekliyorum.”
Şasi ve Güç Ünitesi
2025 sezonu, mevcut şasi düzenlemelerinin dördüncü, mevcut Güç Ünitesi düzenlemelerinin ise 12. sezonu olacak. 2026 için ufukta büyük bir fırsat beliriyor.
Teknik Yönetici James Allison, şunları açıklıyor: “Bu düzenlemelerin şasi tarafındaki dördüncü yılı olması nedeniyle, arabalar daha gelişmiş bir aşamaya gelmiş durumda. Tur zamanı kazançları elde etmek daha zor hale geldi, ancak geçen yıl bizi geride tutan alanlarda iyileştirmeler yapmaya odaklandık.”
“Birincil odak noktamız, W15’in yavaş virajlarda dönüşteki hafif isteksizliğini ortadan kaldırmak ve seanslar arasında arabayı tutarsız hale getiren lastik sıcaklıklarındaki dengesizliği düzeltmek oldu,” diye devam ediyor.
Bu, her aerodinamik yüzeyde değişikliklere, yeni bir ön süspansiyona ve W16’nın selefinin daha zorlu özelliklerini düzeltmek için alt yapısında yapılan ek değişikliklere yol açtı. James ekliyor: “Kış boyunca kaydettiğimiz ilerlemeden memnunuz ve şimdi herkesle karşılaştırıldığında nerede durduğumuzu görmek için sabırsızlanıyoruz.”
Bu arada, Güç Ünitesi geliştirmeleri dondurulmuş durumda, ancak bu, bu yöndeki çalışmaların durduğu anlamına gelmiyor. Güç Ünitesi Yöneticisi Hywel Thomas, Mercedes AMG High Performans Güç Aktarma Organları Genel Müdürü, şunları açıklıyor: “Güvenilirlik güncellemeleri ve bazı kalibrasyon iyileştirmeleri üzerinde çalıştık. Amacımız, Güç Ünitesinin dayanıklılığını artırmak, performansın son kalan parçalarını zorlayarak çıkarabilmek ve bu sezonda en iyi fırsatı kendimize sunmak. İyi bir ilerleme kaydettik ve umarım bu, pistteki performansa katkı sağlar.”
2026 yılı için büyük bir düzenleme değişikliği yapılacak olmasıyla birlikte, 2025, mevcut Güç Ünitesi neslinin son yılı olacak. Hywel şöyle açıklıyor: “Bu kesinlikle bir dönemin sonu. 2014 yılından bu yana elde ettiğimiz başarı, yalnızca büyük bir yetenekli ekip grubunun sıkı çalışmasıyla mümkün oldu. O ekibin bir parçası olmuş olmak insanı gururlandırıyor. Böyle inanılmaz bir bölümü, Mercedes fabrika takımı olarak başarımızı daha da artırarak sonlandırmayı çok isteriz ve herkes buna odaklanmış durumda.
2026’daki kural değişikliğinin boyutu, yeni nesil Güç Ünitesi üzerindeki çalışmaların birkaç yıldır Brixworth’te devam ettiği anlamına geliyor. Brackley’deyken, ekip artık gelecek yılın otomobilini geliştirme çalışmalarına başlamakta özgür. Bu da 2025’in, mükemmel bir denge kurma süreci olacağı anlamına geliyor.
James Allison şöyle diyor: “Bu, sporun tarihindeki en büyük düzenleme değişikliklerinden biri. Her takım, bu yıl piste çıkıp rekabet edebilmek için kaynaklarını nereye harcayacaklarına ve 2026 ve sonrasına nasıl hazırlanacaklarına karar vermek zorunda. Bu zorluk için heyecanlıyız ve Brackley ile Brixworth arasında el birliğiyle çalışarak, bu yıl mümkün olan en rekabetçi şekilde yarışmaya ve gelecek yıl için başarı inşa etmeye odaklanıyoruz.”
Hywel Thomas ekliyor: “2026 düzenleme değişikliği büyük bir zorluk ama bundan keyif alıyoruz. Özellikle sürdürülebilir yakıtlar üzerine yapılan çalışmalar heyecan verici bir evrim. PETRONAS ile olan ortaklığımız ve onların uzmanlığı, bu alandaki en önemli unsurlardan biri. Bu devasa bir proje ve önümüzdeki fırsatı en iyi şekilde değerlendirmek için çok çalışıyoruz.”
Beklentiler
Toto Wolff, sözlerini şöyle tamamlıyor: “Bu yıl oldukça rekabetçi bir sezon olacak. Geçen yıl, takımların birbirlerine ne kadar yakın olduklarını gördük. Her yarıştan önce kimin önde olacağı belli olmuyordu ve bu yıl daha da yakın bir mücadele bekliyorum. Şampiyonluk için yarışmak istiyorsak, sezon boyunca en yüksek seviyede olmamız gerekecek.”
James Allison, “Başından itibaren kıyasıya mücadele edilecek bir şampiyona olacak,” diye ekliyor. “Düzenlemelerin bu aşamasında, araçlar performans açısından birbirine yaklaşıyor. Birden fazla kazanan olacak ve geçen yıl zafere ulaşan dört takımdan daha fazla takımın podyumun en üst basamağına çıktığını görmemiz mümkün.”
Hywel Thomas şöyle devam ediyor: “Bu düzenlemeler çerçevesinde, tur zamanı kazançları çok küçük. Yine de, biraz daha hızlanmak mümkün ve bu, Cumartesi ve Pazar günü arasındaki farkı yaratabilir. Geçen yıl özellikle sıralama turlarında, bazı takımların önde ne kadar yakın olduğunu görebildiniz. O 10 veya 20 milisaniyeyi bulmak çok kritik; bu, pole pozisyonu ile ikinci veya üçüncü sıradaki arasındaki farkı belirleyebilir. Bu kazançları peşinden sürmeye devam edeceğiz ve umarız Abu Dabi’ye geldiğimizde şampiyonluk için mücadele ediyor oluruz.”