Mağazanolsun, Satıcıları Influencer’a Dönüştürüyor
Ücretsiz Eğitimlerle Tüm Satıcıları Influencer Yapıyor
Türkiye’deki 70 milyonu aşkın sosyal medya kullanıcısı günde 10 adet e-ticaret reklam içeriği izliyor ve buna göre alışveriş yapıyor. E-ticarete başlamayı kolaylaştıran Mağazanolsun, verdiği sosyal medya eğitimleriyle satıcıların hedef kitleye sosyal medyada ulaşmasını ve yüklü miktarda satış yaparak ayda 400 bin TL’ye varan cirolara ulaşmasını sağlıyor. Sosyal medya eğitimlerinin altın kadar değerli olduğunu söyleyen Mağazanolsun Kurucu Ortağı Ali Işık, “Eğitimleri alan, yapay zekayı da kullanan satıcılar kısa sürede e-ticarette başarı kazanan isimlere dönüşüyor” dedi.
Tekkart’ın kuruluşu Mağazanolsun kolay e-ticaret sloganı ile 5 yılda binlerce ev kadını, emekli ve asgari ücretliyi e-ticaret ile tanıştırdı. Bugün ayda 400 bin TL’ye varan ciro elde etme fırsatı yakalayan satıcılar, bu başarıya Mağazanolsun’un ‘Ürün, pazar araştırması, hedef kitle analizi bizden’ yaklaşımı ile ulaştı. E-ticaretteki en önemli konuların başında gelen ‘Hangi ürünü satacağım’ sorusuna 200 bin ürün seçeneği ile yanıt veren Mağazanolsun, böylece e-ticarette kârlılık için 24 ayı bulan süreci ‘Bizden olsun’ modeli ile 3 aya kadar düşürdü.
Dünya genelinde 5.2 milyar kişi sosyal medyada
Mağazanolsun’un bu başarısının ardında satıcıların sosyal medya platformlarını aktif şekilde kullanması yatıyor. Günümüzde sosyal medya platformların dünyanın en büyük alışveriş merkezi konumuna yükselmiş durumda. E-ticaretin dünya çapındaki 6 trilyon dolarlık büyüklüğünde aslan payına sahip olan sosyal medya platformları bu noktada yükselişlerini sürdürüyor. Yapılan araştırmalara göre 2025 yılı itibarıyla dünya genelinde 5.24 milyar sosyal medya kullanıcısı bulunuyor. Bu rakam dünya nüfusunun yüzde 63.9’una denk geliyor. Platformlara göre kullanıcı sayıları şöyle sıralanıyor. Facebook: 3 milyarı aşkın aktif kullanıcı ile en büyük sosyal medya platformu konumunda bulunuyor. Onu 2.5 milyarı aşkın aktif kullanıcı ile YouTube takip ediyor. Üçüncü sırada ise 2 milyardan fazla kullanıcı ile Instagram bulunurken, onu 1 milyarı aşkın kullanıcı ile TikTok ve 400 milyonu aşkın kullanıcı ile X yani Twitter izliyor.
Her 10 kullanıcıdan 9’u sosyal medya reklamı izliyor
Türkiye’de de sosyal medya çok yoğun şekilde kullanılıyor. Yaklaşık 70 milyon sosyal medya kullanıcısı bulunuyor. Ülkemizde en fazla kullanıcıya 57 milyon 500 bin abone ile sosyal medya platformu YouTube sahip. Instagram, 57 milyon 100 bin kullanıcıyla ikinci, TikTok, 37 milyon 700 bin kullanıcıyla üçüncü, Facebook 34 milyonla 4’üncü, X (Twitter) 20 milyon 670 bin kullanıcıyla 5’inci, LinkedIn ise 16 milyon kullanıcıyla 6’ncı sırada yer alıyor. Aynı zamanda Türkiye’de internet kullanımı da oldukça yaygın durumda. Günün 8 saatten fazla süresini internette geçiren Türkiye’de bu zamanın 3 saati aşkın bölümü de sosyal medyada geçiyor. Bu da beraberinde sosyal medya reklamları ile e-ticaretin yükselişini getiriyor. Türkiye’de sosyal medya kullanıcıları günde 10’dan e-ticaret reklamı izliyor. Bu rakam 2024 yılında, 16-74 yaş grubundaki bireylerde yüzde 88,8 olarak ölçüldü. Bir başka değişle Türkiye’de internete giren her 10 kişiden 9’u mutlaka sosyal medyada e-ticaret reklamlarını izliyor. Ülkemizde e-ticaret sektör büyüklüğünün 5 trilyon TL’ye yükseleceği düşünüldüğünde sosyal medyada e-ticaret pazarlaması daha da önemli hale geliyor.
Pazarlamanın yolu sanal alemden geçiriyor
Mağazanolsun’un Kurucu Ortağı Ali Işık, e-ticarete başlamak için gereken regülasyonların 15 maddeyi bulduğunu belirterek, satılacak ürün tespitini ve teminini gerçekleştirmekten şirket kurulum süreçlerine, e-ticaret sitesini hayata geçirmekten, SMS ve eposta entegrasyonunu sağlamaya kadar tüm maddeleri Mağazanolsun olarak kendi profesyonel ekipleriyle ve ücretsiz şekilde hayata geçirdiklerini kaydetti. Maddeler arasında “Pazarlama ve reklam eğitimleri” olduğunu da kaydeden Ali Işık, “Günümüzde e-ticarette satış yapabilmenin en önemli ayağını sosyal medya oluşturuyor. Satıcılar Mağazanolsun’un kendilerine temin ettiği 200 bin ürün arasından istedikleri kategoriyi seçebiliyorlar ama pazarlama yapmanın yolu sosyal medyadan geçiyor. Sosyal medya eğitimleri de bu noktada altın değerinde. Öte yandan Hangi ürünü hangi hedef kitleye hangi sosyal medya mecrasında sunacağını bilmek de işin kalbini oluşturuyor” dedi.
Yapay zekayı kullanmayı öğretiyoruz
Türkiye’de çeşitli hedef kitlelerin farklı sosyal medya platformlarında bulunduğunu kaydeden Ali Işık, “Türkiye’de 70 milyon sosyal medya kullanıcısı olmasına karşın 300 milyonu aşkın da sosyal medya hesabı var. Yani bir kişinin birden fazla platformda hesabı bulunuyor. Ürün satın almak isteyenler bununla ilgili mutlaka 2 video izliyorlar. Videolar da bu alandaki en büyük platform olan YouTube’da ve Instagram’da takip ediliyor. Günümüzde yapay zeka ile pazarlama olanaklarının satılacak ürünün videosu, kurgusu, ses ve görüntü efektleri noktasında ne kadar geliştiğini düşündüğümüzde bir kişi birkaç basit programı kullanarak satacağı ürüne dair 30 saniye ile 2 dakika arasında video oluşturabilir ve ürününün en çok satanlar kategorisinde yer almasını sağlayabilir” bilgisini paylaştı.
İletişim arttıkça satış katlanıyor
Aynı zamanda Instagram’da satıcıların birer ınfluencer olarak ürüne dair gelen sorulara ınteraktif şekilde yanıt vermesinin satışları artıran unsurların başında geldiğini kaydeden Ali Işık, “Tüketici ile etkileşimi en iyi şekilde olan satıcılar e-ticarette en başarılı ve en kârlı kişilerin de başında geliyor” dedi.
Hedef kitleye ulaşmak başarıyı getiriyor
Ülkemizde sosyal medyada geçirilen vaktin ortalama 3 saat olduğunu aktaran Mağazanolsun Kurucu Ortağı Ali Işık, “Amacımız sadece bir pazaryerini en uygun koşullarla satmak değil. Aynı zamanda ev kadınları, emekliler, asgari ücretli çalışanlar ile üreticiler ve tüm e-ticaret satıcılarına yoğun sosyal medya eğitimleri vermek de görevlerimiz arasında.
- Hedef kitlenin tespiti
- Hedef kitleye doğru mesajı iletmek
- Ürün videosunu hazırlamak
- Ürünün tanıtım yazısını yazmak
Yapay zeka kullanarak pazarlama yapmak temel noktaları oluşturuyor. Eğitimlerimizle birlikte satıcı adaylarımız sosyal medyada Instagram, TikTok, YouTube ve Facebook’ta daha fazla tüketiciye ulaşarak ürünlerini doğru şekilde anlatabiliyor ve hedef kitleye ulaşım sayesinde ayda 400 bin TL’ye varan oranlarda ciro elde etme fırsatı yakalıyorlar. Sosyal medyayı kullanan herkes sunmuş olduğumuz hizmet ve vermiş olduğumuz eğitimler sayesinde sıfır bilgiyle başlayıp kolaylıkla kazanç elde edebilecek bir işe sahip oluyorlar.” diye konuştu.