Şirket Ücretsiz Üyelik Nedeniyle Zarar Ediyor.
En popüler online müzik servisleri arasında yer alan Spotify, gelir bazında kullanıcı konusunda yakaladığı başarıdan uzak bir görünüm sergiliyor.
Geçtiğimiz yılı 1 milyar euro gelirle kapatan online müzik servisi Spotify, buna karşın yatırımcılarının yüzünü güldüremiyor.
Geçtiğimiz seneye oranla gelirini yüzde 45 oranında artıran Spotify, buna rağmen zarar etmeye devam ediyor. Açıklanan resmi verilere göre, Spotfy sadece 2014′te 165 milyon euro zarar etti. Bu zararın ardından şirketin kullanıcı memnuniyetini ön plana taşıyan “ücretsiz üyelik” modelinin yattığı ifade ediliyor. 60 milyona yaklaşan üye sayısıyla online müzik servisleri arasında bu alanda lider olan Spotify, buna karşın üyelerinin sadece yüzde 25’inden para kazanabiliyor.
50 milyona yakın kullanıcı, online müzik servisinin ücretsiz sürümünü kullanmayı tercih ederken, şirketin bu uygulamayı devam ettirmesi durumunda zarar etmeye devam edeceği vurgulanıyor. Uygulamaya her ay ödeme yapan 12 milyon kullanıcısı sayesinde 982.9 milyon euro gelir elde eden şirketin gelirlerinin yüzde 91′ini de bu ödemeler oluşturuyor. 50 milyona yakın kişiye ücretsiz kullanım sunan şirket, reklam gelirlerinden ise 98.9 milyon euro gelir elde ediyor.
Bunun yanı sıra Apple’ın bu alanda da faaliyet göstermek için çalışmalarını hızlandırması ve Google’ın YouTube üzerinde yaptığı çalışmalar da Spotify’ın işlerini zorlaştıracak gibi görünüyor. Deezer gibi rakiplerin yanında, Google ve Apple gibi güçlü şirketlerin de pazara girişiyle birlikte Spotify’ın nasıl bir yol haritası izleyeceği ise merak konusu olmayı sürdürüyor.