Amazon, geçtiğimiz yılın sonlarında sesle kontrol edilebilen bir kişisel asistan barındıran Echo isimli hoparlörünü görücüye çıkarmıştı.
Eleştirmenler tarafından “kutuda Siri” olarak nitelenen Echo, standart bir Bluetooth hoparlör görüntüsünde olsa da; kendisine sorulan soruları yanıtlayabilmesi, isteğe bağlı olarak şarkı çalabilmesi veya Amazon’dan ürün siparişi verebilmesi hoparlörü farklı kılan özellikler arasında yer alıyor. Akıllara Apple’ın dijital asistanı Siri’yi getiren Echo’nun sanal asistanı, Alexa adını taşıyor. Alexa, yetenekleri bakımından da Siri’yle benzer bir çizgide yürüyor.
Amazon Echo geçtiğimiz yılın kasım ayında duyurulduğunda dileyenlerin ürünü satın alması mümkün değildi. Sadece Amazon Prime hesabına sahip kullanıcılar isimlerini bekleme listesine yazdırıp Amazon Echo için davetiye alabiliyordu. Echo’yu satın almayı mümkün kılan davetiyelerin dağıtımı konusunda elini sıkı tutan Amazon, tercihini uzun sevkiyat sürecinden yana kullanmıştı. Amazon bugün itibarıyla Echo’nun genel satış sürecini başlattı. Sevkiyatına 14 Temmuzda başlanacak cihaz, 179.99 dolardan satılacak.
https://www.youtube.com/watch?v=FQn6aFQwBQU
Duyuru ve satış arasında yaklaşık 7 aylık bir boşluk bırakmak teknoloji dünyasında sık görülen bir durum olmasa da, Amazon bu süreci oldukça iyi kullanmayı başardı. İlk günden bu yana Echo’nun özelliklerini adım adım geliştiren Amazon, duyurulduğundan daha işlevsel bir hâle gelmiş durumda. Şirket, üçüncü taraf entegrasyonlarını daha üst seviyeye taşıyarak Echo’yu daha da geliştirmeyi planlıyor.