Apple Çin’den sonra Hindistan’ı da yeniden keşfetmeye çalışıyor.
Dünyanın en kalabalık ikinci ülkesi Hindistan’da henüz mağazası bulunmayan Apple bu sorunu Tata ile işbirliği yaparak çözmeye çalışıyor.
Evet yanlış duymadınız Tata ki biz onu ucuz otomobil üretici olarak biliyoruz. ülke genelinde Croma teknoloji mağazaları zincirine sahip.
Apple’ın planı gelecek ay “Diwali festival of lights” festivaliile birlikte ilk mağazasını açmak istiyor.
Hindistan’da perakende mağaza açma ile ilgili yerel normlara uyma gibi bir zorunluluk bulunuyor.
Bu yüzden Apple kendi perakende zincirlerini açamıyor.
Bu problemi Croma mağazalarının içerisinde bu kriterlere uygun olacak şekilde kendi tarzıyla ve dekoru ile teknoloji devi satışlarına kendi mağazasında başlayacak.
Peki bu strateji neden önemli ?
Özellikle Çin’li Xiaomi’nin de içinde yer aldığı bir çok teknoloji şirketinin bu yöntemle hindistan’a daha fazla yatırım yapması beklenir. Perakende konusunda bir açık kapı yakalanmış görünüyor.