Galaxy Note 7’ler için Türkiye’de değişim programı başlatıldı.
Bu program kapsamında bataryası sorunlu olan Galaxy Note7 kullanıcılarının mevcut cihazlarını yeni seri ile değiştirebilecekler.
Samsung Electronics böylece Türkiye’de Değişim Programını resmen başlatmış oldu.
Batarya Problemi olan Galaxy Note 7’lere yüzde 60 Şarj Sınırı Geliyor!
Sorunlu cihazlar içinde önleyici bir tedbir olarak yeni bir güncelleme ile cihazlar yüzde 60’tan fazla şarj olamayacak! Söz konusu pil şarj sınırlandırmasıyla ilgili yazılımın güncellemesi 25 Eylül’ itibariyle yayımlanacak.
Bu güncelleme pil dolum limitini %60’la sınırlandıracak.
Değişim programına davet uyarısı gelecek!
Bu güncellemeyi alan Galaxy Note 7’lerde kullanıcılar cihazı her kapatıp açtığında kendilerini Değişim Programına katılmaya davet eden bir uyarı mesajı ile karşılaşacaklar.
Samsung Türkiye Başkan Yardımcısı Tansu Yeğen ;
“Kullanıcılarımızın güvenliği bizim için en önemli önceliktir. Bu nedenle tüm kullanıcılarımızın hemen Galaxy Note 7 Değişim Programına katılmalarını talep ediyoruz. Kullanıcılarımıza anlayışları ve sabırları için içtenlikle teşekkür ediyoruz.”
Galaxy Note 7 Cihazınızın sorunlu olup olmadığını nasıl öğrenebilirsiniz?
Galaxy Note7 IMEI ve/veya seri numarası kontrolü
Galaxy Note7 kullanıcıları, cihazlarının güvenli olup olmadığını önümüzdeki günlerde hazır olacak http://www.samsung.com/tr/note7duyuru/ adresine IMEI numarasını girerek kontrol edebilirler.
Yeni Galaxy Note 7’lerin Kutularının üzerinde siyah kare kod var!
Yeni seri Galaxy Note7’lerin kutusunda yer alan ve IMEI numarası bulunan etiketin üzerinde, cihazın yeni seriye ait olduğunu işaret eden bir siyah kare yer alıyor.
Yeni Galaxy Note 7’ler de pil simgesi YEŞİL renk oldu!
Yeni seri Galaxy Note 7’nin pil sorunundan etkilenmediğini göstermek amacıyla pil simgesinin ‘yeşil’ renk ile renklendirildi.
Samsung Türkiye’nin Konu ile ilgili Detaylı Açıklaması ;
Değerli Samsung Galaxy Note7 kullanıcısı,
Samsung olarak siz değerli kullanıcımıza en yüksek kalitede ürünleri sunmak, bu ürünler aracılığıyla sizin hayat kalitenizi artırmak ve herhangi bir sorun yaşadığınızda size destek olmak bizim birincil önceliğimizdir. Aşağıda Galaxy Note7 ile ilgili sorularınızın cevaplarını bulabilirsiniz.
1) Neden Samsung yazılım güncellemesi yaparak Galaxy Note7 telefonlarının şarj olma kapasitesini %60 doluluk limiti ile sınırlandırma kararı aldı? Bu yazılım güncellemesi ne zaman ve nasıl yapılacak?
Samsung pilden yaşanan sıkıntıların giderilmesi için gönüllü olarak başlattığı Galaxy Note7 Değişim Programı çerçevesinde Galaxy Note7 kullanıcılarından telefonlarını kullanmayı durdurmalarını ve kapatmalarını talep etmiştir.
Yapılan araştırmalar çerçevesinde Galaxy Note7 ürünlerindeki pil sıkıntısının pil tam olarak doldurulduğu zamanlarda yaşandığı tespit edilmiştir. Bu yüzden pil dolum oranın sınırlandırılması kullanıcı güvenliğini korumak adına geliştirilmiş bir önlemdir.
Bu çerçevede Samsung, Galaxy Note7 cihazlarının yazılımını “Samsung Yazılımı İçin Son Kullanıcı Lisans Sözleşmesi’ne” uygun olarak güncellemek suretiyle telefonların şarj olma kapasitesini %60 seviyesinde sınırlandırma kararı almıştır.
Kullanıcılarımız, bu yazılım güncellemesi yapıldığında telefonlarında aşağıdaki mesajı göreceklerdir:
Buna ek olarak, bu yazılım ile kullanıcılar cihazlarını her kapatıp açtığında kendilerini Galaxy Note7 Değişim Programı’na davet eden bir uyarı mesajıyla karşılaşacaklar.
Bu yazılım güncellemesi kullanıcılarımızın cihazlarına “Samsung Yazılımı İçin Son Kullanıcı Lisans Sözleşmesi’nde” düzenlendiği üzere güvenlikle ilgili olması sebebiyle otomatik olarak telefon şebekesi ağı üzerinden 25 Eylül 2016 tarihinden itibaren yapılmaya başlanacaktır.
Belirtmek isteriz ki, kullanıcılarımızın kişisel bilgi güvenliği konusunda herhangi endişeye kapılmalarına gerek yoktur. Çünkü telefonlarına yüklenecek olan bu yeni yazılım sadece pilin şarj kapasitesinin sınırlandırılması ve kullanıcılarımızın Galaxy Note7 Değişim Programına katılımını arttırılması amacını taşımaktadır.
Kullanıcı güvenliğini düşünerek aldığımız bu karardan dolayı verdiğimiz rahatsızlık için özür dileriz.
2) Değişim programı çerçevesinde yeni verilecek Galaxy Note7’ler hiç kullanılmamış telefonlar mı olacak?
Değişim için yeni üretilmiş, hiç kullanılmamış, orijinal kutusunda Galaxy Note7’ler verilecektir.
3) Yeni Galaxy Note7’leri eski cihazlardan nasıl ayırt edebilirim?
Yeni Galaxy Note7 ürünlerinin kolayca tanınması ve eski cihazlardan rahatça ayırt edilebilmesi için Samsung üç yöntem geliştirmiştir:
i. IMEI kontrol sistemi: Kullanıcılarımız cihazlarının yeni üretilmiş bir Galaxy Note7 olduğunu şu anda Samsung tarafından geliştirilmekte olan bir IMEI sorgulama servisi sayesinde kontrol edebilecekler. Bu servisin ülkemizdeki Galaxy Note7’leri kapsayan halinin önümüzdeki hafta içerisinde devreye sokulmasını planlıyoruz.
[IMEI kontrol servisimiz hazır olunca Internet adresi buradan paylaşılacaktır]
ii. Pil ikonu renginde ve ürün kutusunda yapılan yenilikler: Yeni Galaxy Note7’lerde pil ikonu yeşil renkte yapılmıştır. Aşağıdaki resimde de görülebileceği gibi yeşil renkteki pil ikonu 3 yerde bulunabilir: 1) Durum göstergesinde; 2) Daimi aktif ekran üzerinde; 3) Telefon kapatma / yeniden başlatma ekranında
iii. Ayrıca yeni Galaxy Note7 kutu etiketlerinin üzerinde aşağıda görülebileceği gibi siyah, içi dolu bir kare sembolü bulunmaktadır.
4)Yeni Galaxy Note7’lerin güvenli olduğundan nasıl emin olabilirim?
Samsung yeni Galaxy Note7’ler için beraber çalıştığı pil üreticileriyle aralıksız çalışarak en yüksek kalitede üretim ve ürün kalite kontrolu yapılmasını sağlamıştır. Yaptığımız arttırılmış kontroller sayesinde pilden yaşanan sıkıntılar tamamen çözülmüştür.
5) Bu süreç Galaxy Note7 ürününü toplatma kararı mıdır?
Dünya çapında pilden kaynaklanan çok az sayıda vaka yaşanmasına rağmen, kullanıcı güvenliğini en ön planda tuttuğumuz için Galaxy Note7 ürününü gönüllü olarak yenisiyle değiştirme kararı alınmıştır.
Bu süreç içerisinde Note7 kullanıcılarımızdan ürünlerini kullanmayı durdurmalarını, cihazlarını kapatmalarını ve başlatmış olduğumuz Galaxy Note7 Değiştirme Programı’na katılmak için 444 77 11 nolu telefondan Samsung Çağrı Merkezi’ni aramalarını önemle talep ediyoruz.
6) Samsung Galaxy Note7’de yaşanan durum nedir?
Galaxy Note7’lerde pilden kaynaklanan bir sıkıntı olduğu tespit edilmiştir. 1 Eylül 2016 itibariyle dünya çapında Galaxy Note7’lerde pilden kaynaklanan vaka sayısı çok düşüktür. Piyasada bu durumdan etkilenmiş olabilecek pilleri tespit etmek adına tedarikçilerimizle beraber titiz bir inceleme gerçekleştiriyoruz.
Dünyada milyonlarca adet satılmış olan Galaxy Note7’ler içerisinde sadece 35 adet vaka bildirilmiştir. Belirtmek isteriz ki, ürünlerimiz yürürlükteki tüm mevzuata uygun olarak ithal edilerek satışa sunulmuştur.
Kullanıcılarımızın güvenliği bizim için birincil derecede önemlidir. Bu nedenle Samsung Electronics Türkiye olarak BTK (Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu) ile yapılan görüşmeleri de dikkate alarak ülkemizde Galaxy Note7 satışlarının geçici olarak durdurulması kararı alınmıştır.
7) Bir Galaxy Note7 kullanıcısı olarak seçeneklerim nelerdir?
Samsung Türkiye’nin (Samsung Electronics İstanbul Pazarlama ve Ticaret Ltd. Şti) ithal etmiş olduğu Galaxy Note7 ürünlerini satın alan kullanıcılarımızın seçenekleri şunlardır:
• Galaxy Note7’nizin yeni bir Galaxy Note7 ile değiştirilmesi için bir an önce Samsung İletişim Hattı’nı arayınız (444 77 11) ve değiştirme talebinizi iletiniz. Yeni Galaxy Note7’ler elimize ulaştığında İletişim Hattı’mız sizinle irtibata geçip hangi servis noktasından ürününüzü değiştirebileceğinizi iletecek.
Ürün değişiminiz gerçekleşinceye kadar elinizde olan yedek bir telefonu kullanmanızı öneriyoruz. Eğer yedek bir telefonunuz yoksa Samsung İletişim Hattı’ndan geçici bir telefon talep edebilirsiniz. Bu geçici telefonu, İletişim Hattı’nın size belirteceği Samsung Servis noktasından kullanım sözleşmesi imzalayarak Kurban Bayramı sonrasında temin edebilirsiniz. Geçici telefon temininde lojistik sebeplerden dolayı gecikmeler yaşanabilir.
• Eğer ürününüzü yeni Galaxy Note7 ile değiştirmek istemiyorsanız, diğer Samsung telefon ürünleriyle değiştirebilirsiniz ve aradaki fiyat farkını talep edebilirsiniz. Bu işlem için ürünü satın almış olduğunuz noktaya başvurunuz.
Galaxy Note7’nizi teslim etmeniz durumunda, öncesinde verilerinizi yedeklemenizi öneriyoruz. Bunun için Samsung Smart Switch uygulamasını kullanabilirsiniz. Bu uygulamayı şu adreste bulabilirsiniz: http://www.samsung.com/tr/support/smartswitch
8) Galaxy Note7 ürünümü kontratlı olarak GSM operatöründen satın aldım. Seçeneklerim nelerdir?
Galaxy Note7’nizin yeni bir Galaxy Note7 ile değiştirilmesi için bir an önce Samsung İletişim Hattı’nı arayınız (444 77 11) ve değiştirme talebinizi iletiniz. Yeni Galaxy Note7’ler elimize ulaştığında İletişim Hattı’mız sizinle irtibata geçip hangi servis noktasından ürününüzü değiştirebileceğinizi iletecek.
Ürün değişiminiz gerçekleşinceye kadar elinizde olan yedek bir telefonu kullanmanızı öneriyoruz. Eğer yedek bir telefonunuz yoksa Samsung İletişim Hattı’ndan geçici bir telefon talep edebilirsiniz. Bu geçici telefonu, İletişim Hattı’nın size belirteceği Samsung Servis noktasından kullanım sözleşmesi imzalayarak temin edebilirsiniz. Geçici telefon temininde lojistik sebeplerden dolayı gecikmeler yaşanabilir.
9) Galaxy Note7’yi yurt dışından aldıysam ya da satın aldığım ürün Samsung Türkiye’nin ithal etmediği (Türkiye’ye diğer yollardan getirilmiş olan) bir telefon ise seçeneklerim nelerdir?
Bu telefonların değişim işleminden yararlanabilmeleri için ürünün Elektronik Kimlik Bilgisinin (IMEI) Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) tarafından kayıt altına alınmış olmaları gerekmektedir.
Bu şekilde kayıt altında olan Galaxy Note7 ürünleri için değişik bir Samsung telefonuyla değiştirme seçeneği mümkün olmayıp, ürünler temin edildikçe yeni Galaxy Note7 ile değiştirme imkanı tanınacaktır.
10) Değişim programı çerçevesinde yeni Galaxy Note7’mi alana kadar elimdeki cihazı kullanabilir miyim?
Yeni Galaxy Note7’nizi alana kadar elinizdeki cihazı kapatmanızı, kullanmamanızı ve en kısa zamanda Galaxy Note7 Değişim Program’ına katılmanızı talep ediyoruz.
11) Yeni Galaxy Note7’mi ne zaman alabilirim?
Değişim programı çerçevesinde yeni Galaxy Note7 ürünlerini Ekim ayı başından itibaren kullanıcılarımıza vermeye başlamayı hedefliyoruz.
Değişim sürecini Ekim ayının ortasına doğru sonlandırmayı ve geçici olarak durdurulan yeni Galaxy Note7 satışlarını bu tarihten itibaren tekrar başlatmayı planlıyoruz.
12) Kullandığım Galaxy Note7’yi değişim için Samsung’a geri vermem gerekiyor mu?
Değişimin gerçekleşmesi için Galaxy Note7’nizi Samsung’a geri vermeniz gerekmektedir. Galaxy Note7 telefonlarının model numarası SM-N930 ile başlamaktadır.
13) Bu sorun sadece Galaxy Note7 için mi geçerli, diğer Samsung ürünlerinde benzer bir sorun var mı?
Pilden kaynaklanan bu sorun sadece Galaxy Note7 için geçerlidir. Diğer Samsung ürünlerinden buna benzer bir sorun yaşanmamaktadır. Kullanıcılarımız diğer Samsung ürünlerini kullanmaya devam edebilirler.
14) Kampanya sırasında kazandığım Samsung Gear VR’ı Galaxy Note7’nin değişimi sırasında iade etmem gerekiyor mu?
Samsung Gear VR’ı iade etmeniz gerekmemektedir.
15) Galaxy Note7 ile beraber gelen ya da benim daha sonra aldığım aksesuarları Galaxy Note7’nin değişim sırasında iade etmem gerekiyor mu?
Telefonunuzla gelen ya da sizin sonradan satın aldığınız aksesuarları iade etmeniz gerekmemektedir.
16) Galaxy Note7 yenisiyle değiştirilmek yerine tamir edilebilir mi?
Samsung’un küresel olarak yaptığı açıklamaya göre Galaxy Note7’lerin tamir edilmesi planlanmamaktadır.
17) Sorularım için nereden destek alabilirim?
Tüm sorularınız için Samsung İletişim Hattı’nı 444 77 11’den arayabilirsiniz.