Sosyal Medya

Otomobil

Otomobil Üreticileri Fiyat Değişim Yazılımı Kullanarak Parça Fiyatı Yükselttiler

Otomobil Üreticileri Fiyat Değişim Yazılımı Kullanarak Parça Fiyatı Yükselttiler. Otomobil Üreticilerinin Adı Bir Skandala Daha Karışımış Olabilir. Fiyat Değişim Yazılımını Yazan Kişi Tarafından Açılan Dava ile Detaylar Ortaya Çıktı.

Otomobil Üreticilerinin Ortak Kullandığı Yazılım ile Talebe Göre Fiyatları Ayarladılar!

Otomobilde Yedek Parça Skandalı, Fiyat Değişim Yazılım Kullanarak Yedek Parça Fiyatı Yükselttiler. Fiyatlar Algılanan Değere Göre Değiştirildi.

Sadece bizde değil dünyanın bir çok yerindeki otomobil kullanıcısı, yedek parça fiyatlarındaki aşırı artış değişiklikten şüphe duyuyor. Görününen o ki bu durum bir YAZILIM SUÇU olabilir.

Reuters, Jaguar Land Rover, Peugeot, Renault ve diğer otomobil üreticilerinin “algılanan değere dayanan yedek parçalar için fiyat artışları öneren” Accenture’un yazılımı (Partneo) kullandığını gösteren bir davadan belgeler aldı.

Otomobil Üreticileri Fiyat Değişim Yazılımı Kullanarak Fiyat Yükselttiler

Yazılım ve gizlilik: otomobil üreticileri yedek parça fiyatlarını nasıl artırıyor?

Başlıklı yazıda piyasada pahalı görününen “muhtemelen artış olan parçaların ve bileşenlerin” Partneo yazılımı aracılığıyla, sürücülerin ödemek isteyebilecekleri seviyelere yükseltilmesi üreticilere tavsiye ediliyor. Hatta bu parçalarından hangilerinin üzerinde örneğin sigorta şirketleri ve odaklı yayınlar tarafından fiyat denetimine tabi tutulup tutulmadığını bile söylüyor.

Fiyat Değişim Yazılımı Kullanarak Fiyat Yükselttiler, Peki Kimler?

Ancak söz konusu uygulamayı henüz kimin tam olarak kullanıp kullanmadığı net değil. Accenture  Software’i BMW ve Volvo gibi şirketler kurmuştu. Aralarında Honda’da vardı ancak raporda adı henüz geçmiyor.

Söz konusu Fiyat Değişim Yazılımının kullanımı bunun çok ötesinden 2009  ile 2015 yılları arasında bir süreyi kapsıyor.

Yazılımın Yaratıcısı Laurent Boutboul’un açtığı dava da Accenture’ı Avrupa Rekabet Kurallarını İhlal Etmek için Yazılımını Kullanarak kendi itibarını zedelemekle suçluyor. Accenture, yazılımın haksız olduğunu ve “kısmi görünürlüğün ve kullanılabilirliğin” geliştirilmesinde büyük ölçüde yardımcı olduğunu söyledi.

Doğal olarak, Jaguar, Peugeot ve Renault ise; yedek parça fiyatlandırmasının adil, yasal ve yalnızca verimlilik ve kullanılabilirliğe odaklanmış olduğunu ısrarla vurguluyor. Bunu Fransa’nın bizdeki rekabet kurumunu benzeri kurumu da Söz konusu Partneo’ya göz attığını ve tam bir soruşturma başlatmak için bir neden göremediğini söyledi.

Bu yoruma katılsak ta katılmasak ta otomobil üreticilerinin giderek düşen kar marjları var ve Fiyat değişim yazılımı; bu şirketlerin araçların taban fiyatlarını yükseltmek zorunda kalmadan daha yüksek kar elde etmesinin yollarını bulmasına yardımcı oldu.