YouTube İçerik Yaratıcılarının Reklamsız Para Kazanmasını Kolaylaştırdı
YouTube’un Instagram’ın IGTV Servisine Misillemesi Gecikmedi. YouTube benzeri 10 dakikalık video içeriklerin yer alacağı Instagram’ın Yeni Mobil Video Platformu, içerik oluşturucuları kendine çekmek için reklamsız para kazandıracak, bir dizi güzellikler yapmıştı.
YouTube IGTV’nin duyurulmasından bir gün sonra, içerik oluşturucuların reklamsız para kazanmasını kolaylaştırdığı duyurdu.
Instagram’ın yeni, YouTube benzeri hizmetini ortaya çıkarmasından yalnızca bir gün sonra, YouTube, en etkili kullanıcılarını hedefleyen yeni özellikleri duyurdu.
Google’ın sahip olduğu platform, video içerik oluşturucularının kanallarından daha fazla para kazanmalarına yardımcı olacak iki yeni özellik açıkladı: videolarının yanında ürün satma yeteneği ve ücretli üyelik satma kabiliyeti – izni.
İçerik oluşturucular için bu güncellemeler, reklamsız iki potansiyel ek gelir türünü temsil eder.
Ürün satma yeteneği ve ücretli üyelik satma Yetenekleri şimdilik beta düzeyde Test Kullanıcıları Tarafından deneniyor.
Yeni özellik yarın devreye alınacak ve en az 10 bin abone sahipli ABD Merkezli bir kanalın kullanımına sunulacak. E-ticaret platformu Teespring ile ortaklığın sonucu, bu özellik;
kanal sahiplerinin markalı Tişört, telefon kılıfı, kupa ve diğer eşyaları satmasına olanak sağlıyor.
YouTube, satılan ürün gelirinde kesinti yapmaz, ancak Teespring, ürün başına sabit ücret alıyor.Yine de YouTube, içerik oluşturucuları için kazançlı bir fırsat olabileceğini söylüyor.
YouTube Kanal Sahipleri Ücretli Üyelik Satabilecek
Ayrıca YouTube, içerik oluşturucuların kanallarına ücretli üyelik satma yeteneğini açacağını duyurdu. En az 100.000 abonesi olan herkese açık olan Kanal Üyelikleri, abonelerin ekstra avantajlar için ayda 4,99 ABD doları ödemelerine aracılık edecek.
Ekstra avantajlar kanal sahiplerinin yaratıcılığına kalmış. Özel emojiler, özel canlı yayınlar veya özel videolara erişim gibi bir çok şey olabilir.
Şirket bu duyuruları; Instagram’ın YouTube benzeri video kanalları için özel hizmeti olan IGTV’yi ortaya çıkarmasından sadece bir gün sonra geldiğini de tekrar hatırlatmak lazım.
Şu anda, IGTV, içerik oluşturuculara ve etkileyici çabaları için daha fazla para kazanmak için birçok fırsat “Henüz” sunmuyor. Instagram, içerik oluşturucuların para kazanmalarına yardımcı olmak istediğini açıkça belirttiği gibi bu yakın bir gelecekte de muhakkak değişecek.
Ancak YouTube için bu yeni özellikler ile en büyük yıldızlarına oldukça net bir mesaj gönderiyor:
Para kazanmanın en iyi yolu hala Burası!