Çinli e-ticaret devi Alibaba “Bekarlar Günü”nde geçen yılın 31 milyar dolarlık satış rekorunu kırdı
Alibaba 31 Milyar Dolarlık Satış Rekorunu Şimdiden Kırdı.
Çinli e-ticaret devi Alibaba, alışveriş çılgınlığının yaşandığı “Bekarlar Günü”nde yeni bir rekora imza attı. Satışlar söz konusu günde geçen yılın rekor seviyesini aştı.
Çin’den Rusya ve Arjantin’e, tahminen yarım milyar kişinin e-ticaret devinin sitesinden iPhone’dan buzdolabı ve kaju fıstığına kadar geniş bir yelpazede ürün alması bekleniyor. Şirket bu sene satışları arttırmak için ABD’li ünlü şarkıcı Taylor Swift ve Asya’nın pop ikonu G.E.M ile birlikte Şanghay’da bir televizyon programı gerçekleştirdi.
Dünyanın en büyük satış etkinliği olan bu faaliyet, Asya’nın en büyük şirketi Alibaba tarafından yıllık bir ritüele dönüştürüldü. 11 Kasım’a denk geldiği için “Çifte 11” olarak da adlandırılan bu etkinlik, yatırımcılar tarafından; ekonomik büyümenin yüzde 6’nın altına inme riski ile birlikte; Çinli tüketicilerin harcama performanslarının bir ölçütü olarak da değerlendirilyor.
Frost & Sullivan Asya Pasifik ICT Başkanı Richard Wong Bloomberg televizyonuna yaptığı değerlendirmede, “Baidu Inc. ve Tencent Holdings Ltd.’ye göre, Alibaba muhtemelen ticaret savaşını atlatarak bu sorundan daha iyi şekilde çıkacak. Harcama konusundaki mevcut duyarlılık ve güven hala nispeten yüksek” dedi.
Alibaba’nın “Bekarlar Günü” satışları geçen yıl yüzde 27 artarak 30.7 milyar dolara denk gelen 213.5 milyar yuana çıkmıştı.