Sosyal Medya

Güncel Teknoloji

Alibaba Bulut Bilişime 28 Milyar Dolar Daha Yatırım Yapıyor

Alibaba Bulut Bilişime 28 Milyar Dolar Daha Yatırım Yapıyor. Alibaba koronavirüs sonrası Bulut bilişim yatırımlarını artırıyor.

 

Alibaba “Bulut” 28 milyar dolar yatırım yapacak

Koronavirüs geldi böyle oldu, Alibaba Bulut İşine 28 Milyar Dolar daha yatırıyor…

Alibaba, önümüzdeki üç yıl içinde kendi bulut bilişim altyapısına 200 milyar yuan (28 milyar $) yatırım yapma sözü verdi – şirketin son mali yıldan elde ettiği gelirin yaklaşık yarısı… İşte detaylar…

Alibaba, coronavirus trafiğini işlemek için bulut bilişim içine 28 milyar dolar pompalayacak.

Çinli Alibaba Group bulut bilişim teknolojisine üç yılda 28 milyar dolar yatırım yapacak. Alibaba Group Holding Ltd., gelecek üç yılda veri merkezleri gibi bulut teknoloji altyapısına 200 milyar yuan (28 milyar dolar) yatırım yapacak.

Çinli teknoloji devi birçok ülkede en hızlı büyüyen iş kollarından biri olan bulut teknolojisinde büyümeyi hedefliyor. Telaffuz edilen rakamın, şirketin 2019 mali yılında elde ettiği gelirin yaklaşık yarısına eşit olması Alibaba’nın uluslararası büyüme için güvendiği birimine verdiği önemli gösteriyor.

E-ticaret şirketinin açıklamasına göre mevcut planı, küresel çapta 21 bölgeyi kapsayan ağını genişletmek için daha fazla veri merkezli kurma ve yapay zeka yongaları gibi alanlarda teknoloji geliştirilmesini destekleme yönünde.

Bulut işlemler, geleneksel e-ticaret dünyasının ötesinde Alibaba’nın en hızlı büyüyen girişimlerinden biri oldu. Birimin geliri Aralık çeyreğinde yüzde 62 artarak 10.7 milyar yuana yükseldi. Çinli şirket, Amazon.com Inc. ve Microsoft Corp.’un öncülük liderlik ettiği çevrim içi işlem hizmetleri sektöründen pay almaya başladı.

Tüketici verileri de Alibaba’nın tüm Çin bulut bilişim pazarının; % 46’sından fazlasını kontrol ettiğini gösteriyor – bakalım bu sayıya 28 milyar dolar daha bu yüzdeye nasıl yansıyacak.

Alibaba artık Asya’nın lider bulut sektörü oyuncuları arasında görülüyor. Bununla birlikte Tencent Holdings Ltd. ve Baidu Inc. de hem Çin hem de sınır ötesinde rakebet için adım atmaya başlıyorlar.

Bloomberg Intelligence analisti Vey-Sern Ling, şirketin bulut birimiyle ilgili olarak;

“Orta vadede müşteri, altyapı ve ürün bazında ölçek kazanmak kilit önemde. Karlılık kısa vadeli bir odak noktası değil. Üç yılda harcadıkları miktar aşağı yukarı ürettikleri gelire denk olarak, önceki birkaç çeyrekte olduğu gibi birimi başa bak noktasına yakın tutmalı.” dedi.