Burger King, COVID-19 dönemi için ‘temassız’ restoranlar tasarlıyor
Yeni normalde en uğrak yerlerden oran dünyaca ünlü hamburgerciler tasarım değişikliğine gidiyor. Konveyör bantları, araba bağlantı noktaları ve birden fazla arabaya servis şeritleri yeniden tasarımın bir parçası.
Gerçek şu ki, Modern yaşamın her alanına koronavirüs salgını tarafından dokunuldu ve restoran endüstrisi muhtemelen en çok etkilenen sektörlerin başında geliyor. Bu nedenle, büyük ve küçük restoranlar, bu yeni bir gerçeklikte müşterilerin işlerini nasıl yürüteceklerini düşünüyorlar ve bugün Burger King, modern teknolojiye ve arabaya odaklanan gelecekteki restoranlar için yeni planlarını duyuran şirketler arasında katıldı.
CNBC’ye göre Burger King’in iki yeni restoran tasarımı, müşterilere yiyecek sağlayan konveyör bantları, yiyeceklerin doğrudan arabanıza teslim edileceği güneş panellerine sahip park alanları ve biri de dahil olmak üzere birden çok arabaya servis şeridi ile mümkün olduğunca “temassız” olacak. Teslimat sürücüle olacak şekilde tasarlanmış. İki tasarımdan birinde, bir gezinti penceresi ve daha fazla dış mekan oturma alanı içerecek, bir diğeri de bugünlerde sipariş ve yemek yeme şeklimize selam verecek şekilde.
Doğal olarak, bir mobil uygulama da bu deneyimde büyük ölçüde rol oynayacak – bu araba bölmelerinden birine park ederseniz, telefonumuzdan sipariş verebilir ve yiyeceklerinizi teslim almak için bir QR kodu kullanabilirsiniz.
Ayrıca Amazon’un teslimat dolaplarına benzeyen bir mobil toplama “dolabı” da var. Uygulama, yemeğiniz hazır olduğunda ve nereden alacağınız konusunda sizi bilgilendirecek ve yine siparişinizi almak için bir QR kodu okutabileceksiniz. Genel olarak, bu yeni tasarımlar, bu araba merkezli kurulum için daha fazla alan sunan geleneksel bir Burger King ile karşılaştırıldığında yaklaşık yüzde 60 daha az metrekare başı alan gerektiriyor.
Bu yeni tasarımlar ilk olarak gelecek yıl Latin Amerika, Karayipler ve Miami’de açılmaya başlayacak, bu nedenle bu tür mağazaların yaygın hale gelmesi muhtemelen biraz zaman alacak. Ancak umarız pandemi o zamana kadar biter, ancak global şirketler bu yılki olayların bir sonucu olarak yemek alışkanlıklarımızın değiştiği bir dünyaya hazırlanıyor gibi görünüyor.