Google, Pazartesi günkü bulut kesintisi sırasında olanları ayrıntılarıyla anlattı
Söz konusu kesintisinin sebebi şirketin kimlik doğrulama sistemleri kısmen suçlu…
Bildiğimiz veya tecrübe ettiğimiz gibi; Google’ın Pazartesi sabahı Gmail ve Drive gibi Google hizmetleri yaklaşık 45 dakikalığına kapalı kaldı ve birçok Workspace kullanıcısı işlerini yapamaz hale geldi. Olayın ardında şirket bu konu ile ilgili soruşturma açacağını açıkladı.
9to5Google tarafından tespit edilen bir gönderide ise bu bulguların neler olduğu paylaşıldı.
Kesintinin merkezinde, Google’ın, hesap kimlik bilgilerinizi doğrulayan Kullanıcı Kimliği Hizmetine geçmek için yaptığı iş bir değişiklik var. Sorun, şirketin eski sistemin bazı parçalarını yerinde bırakarak sistem kaynaklarını tahsis etmek için yeni bir sisteme geçtiği Ekim ayında ortaya çıktı.
Bu eski bileşenleri yerinde bırakılmasından kaynaklı, kullanımın sıfır olmasıyla ilgili bir hata yüzünden kaynaklandı. Aslında kesinti şirketin yerine koyduğu bir ücretsiz dönem olmasaydı daha önce fark edilecekti. Ne yazık ki, bu düzeltmenin süresi doldu ve otomatik sistemleri, sorun gerçekmiş gibi davranmaya başladı.
Google’ın bu gibi durumlara karşı önlem alacak yetisi Pazartesi sabahki senaryoya göre tasarlanmadığı bir anlamda ortaya çıktı.
Google, “Bu olayın müşterilerimiz ve işletmeleri üzerindeki etkisinin kapsamı için özür dileriz. Müşterilerimizin kullanılabilirliğini ve güvenilirliğini etkileyen her türlü olayı, özellikle de birden çok bölgeyi kapsayan olayları son derece ciddiye alıyoruz.” dedi.
Şirketin mühendisleri sorunu nispeten hızlı bir şekilde çözebilse de Google, gelecekte benzer bir durumu önlemek için yeni önlemler almayı planladığını söylüyor. Özellikle, amaçlarından biri, hizmet kesintisi olduğunda daha iyi bir iletişim ağı sağlamak. Ayrıca, hatalı konfigürasyonları daha erken yakalayabilmesi için izleme sistemlerini de geliştirmeyi planlıyor.