Google’da Hangi Kelimede Kaçıncı Sırada Olduğumu Nasıl Öğrenirim?
Çoğu site için daha iyi sıralama elde etmek, daha iyi trafik için gerekli olan herhangi bir SEO kampanyasının bir numaralı hedefidir.
Ancak bu noktada SEO’da anahtar kelime sıralaması nedir, bu kavramı detaylıca bilmeniz gerekir.
Anahtar kelime sıralaması, sayfalarının belirli anahtar kelimeler için arama sonuçlarında hangi konuma sahip olduğunu ifade eder. SEO’da anahtar kelime sıralamasının anlamı, arama motorlarında sıralamayı yükseltmek için bir siteyi tasarlamak, kurmak ve optimize etmektir.
Bu sayede, daha kaliteli web siteleri daha iyi anahtar kelime konumlarına sahip olurken, daha düşük kaliteli web sitelerinin anahtar kelime konumları daha düşük olur.
Anahtar kelime sıralaması daha iyi olan sayfalar daha fazla anahtar kelime için sıralanır, daha yüksek trafikli anahtar kelimeler için sıralanır, arama motorlarında 1. sayfaya daha yakın sıralanır ve 1. sayfada da daha üst sıralarda yer alır. Bu nedenle, anahtar kelime konumunun ne olduğunu anlamak; Google, Bing, Yahoo ve daha fazlası üzerinden trafik kazanmak için çok önemlidir.
Anahtar Kelime Sıralaması Nedir?
SEO’daki anahtar kelime sıralamaları, belirli bir arama sorgusu için sayfanızın arama sonuçları sayfalarındaki belirli yerini ifade eder. İnsanlar sayfanızın konusuyla ilgili arama terimlerini Google‘a girdiğinde, URL’nizin gösterildiği nokta, anahtar kelime sıralamanızdır.
Arama motorları genellikle sayfa başına yaklaşık 10 sonuç gösterir ve daha yüksek anahtar kelime sıralaması, sayfanın en üstüne (nokta 1’e doğru) daha yakın olmak anlamına gelirken, daha düşük anahtar kelime sıralaması, en alta (nokta # 10) daha yakın olmak anlamına gelir. Bu anahtar kelime sıralaması tanımı aynı zamanda bir URL’nin SERP’deki hangi sayfada gösterildiğini, 1. sayfada daha alakalı sonuçların gösterildiği ve 2. sayfada veya ötesinde daha az alakalı sonuçların gösterildiğini belirtir.
Google veya Bing gibi arama motorlarına, bir sayfanın hangi anahtar kelimeler için sıralanmasını istediğinizi doğrudan söylemenin bir yolu yoktur. Arama motorları botları sayfadaki içeriği işler ve anahtar kelimelere kendi karar verir. Bir sayfanın sahip olabileceği minimum veya maksimum anahtar kelime sıralaması yoktur.
Google, anahtar kelimeleri “web sitesi sayfalarının yazılı içeriğinde kullanılan anahtar terimler” olarak tanımlar. Bu, bir anahtar kelime sıralama tanımının, Google tarafından bulunan web sayfasında bulunan anahtar kelime öbekleri ve kelimeler için olduğunu gösterir. Bu fikir, bir sitede SEO için kullanılan anahtar kelimeler ile web araştırmacıları tarafından kullanılan anahtar kelimeler arasındaki bağlantıyı temsil eder.
Anahtar Kelimede Kaçıncı Sırada Olduğumu Nasıl Öğrenirim?
Sitenizin hangi anahtar kelimeler için sıralandığını bilmenin bazı yolları vardır. Daha fazla özellik ve daha fazla anahtar kelime izlemek istiyorsanız, Google sıralamanızı görmek için ücretli bir araç düşünmeniz gerekebilir.
1. SEMrush
SEMrush, rakip araştırma, anahtar kelime araştırması, bağlantı oluşturma, on page SEO ve gelişmiş özellikler içeren sıra bulma aracı vb. çok çeşitli araç setlerini kapsayan eksiksiz bir SEO platformudur. Arama sıralamanızı bulmaktan daha fazlasını yapmak istediğinizde, SEMrush’ı kullanabilirsiniz.
Bu ücretli Google anahtar kelime sıralama aracı, işletmenize birkaç ek özellik sunar. SEMrush ile Google konumunuzu ve anahtar kelimeleri araştırabilir, geri bağlantıları analiz edebilir, algoritma güncellemelerini izleyebilir ve SEO ile ilgili daha birçok işlem yapabilirsiniz.
2. Ahrefs
Ahrefs Google’daki sıralamanızı kontrol etmek için ücretsiz bir seçenek olmasa da, etkili bir seçenektir. Bunun nedeni, platformun SEO için bir dizi yararlı araç sunmasıdır. Web sitenizi denetlemek, yeni anahtar kelimeler keşfetmek veya rakip bağlantıları hedeflemek istiyorsanız, bunu Ahrefs ile yapabilirsiniz.
3. AuthorityLabs
AuthorityLabs, işletmenizin belirli anahtar kelimeler için sıralamalarını izlemesine yardımcı olabilecek ücretli bir araçtır. Birçok şirket için, özellikle Google Search Console gibi diğer Google konum kontrolü araçlarına kıyasla arama sıralamanızı bulmanın daha kolay bir yoludur.
4. SERPWatcher
SERPWatcher sıra bulma için özel bir SEO aracıdır. Etkileyici bir kullanıcı arayüzüne sahip olması onu en iyi sıralama izleme araçlarından biri haline getirir.
SERPWatcher ile anahtar kelimelerinizi izlemek istediğiniz yeri ve cihazı seçebilir, KWFinder’dan anahtar kelimeler ekleyebilirsiniz.
SERPWatcher geçerli konumlar, değişiklikler ve geçmiş verilerle, günlük anahtar kelime konum güncellemelerini gösterir. Ayrıca, anahtar kelimelere ihtiyacınız varsa, bunları bir CSV dosyası olarak dışa aktarmanızı sağlar.
Aynı zamanda tahmini ziyaretçiler, anahtar kelime konumu akışı ve dağıtımı vb. tüm sıralama izleme verilerini tek bir yerde görmenizi sağlar. Sıralama verilerini yalnızca bir bağlantı göndererek başkalarıyla paylaşabilirsiniz.
5. SerpBook (Keyword.com)
SerpBook, Google, Bing, Yahoo, Google Haritalar ve YouTube gibi arama motorları için anahtar kelimeleri izlemenize olanak tanıyan bir SEO aracıdır. SerpBook esas olarak müşterilerine SEO hizmetleri sunan kişiler için daha faydalıdır. Anahtar kelime sıralaması raporlarını dakikalar içinde paylaşabilmenize olanak tanır. Ayrıca logonuz ve açıklamalarınızla rapor gönderme işlemini otomatikleştirebilirsiniz.
14 günlük ücretsiz deneme sürümü ile SerpBook’u ücretsiz kullanmaya başlayabilirsiniz. Aracı beğenmezseniz, herhangi bir para ödemeden 14 gün içinde aboneliğizi iptal edebilirsiniz.
Kaynak: https://www.niobehosting.com/blog/sira-bulucu/