Sosyal Medya

Otomobil

2022 Range Rover, hem “hafif” hem de plug-in hibrit!

Land Rover yöneticileri, Salı günü şirketin ünlü amiral gemisinin en son sürümünü açıkladı ve bütçeniz olmasa da şaşırtıcı derecede çevre dostu olan, çarpıcı biçimde iyi donanımlı 5. nesil SUV'yi sergiledi.

2022 Range Rover, hem “hafif” hem de plug-in hibrit güç aktarma organları ile gelecek

2024’te ise tamamen elektrikli versiyonu satışa sunuluyor.

Land Rover yöneticileri, Salı günü şirketin ünlü amiral gemisinin en son sürümünü açıkladı ve bütçeniz olmasa da şaşırtıcı derecede çevre dostu olan, çarpıcı biçimde iyi donanımlı 5. nesil SUV’yi sergiledi.

Şirketin modernizme verdiği önem, 2023 Range Rover‘ın dış tasarımında tam anlamıyla ortaya çıkıyor. Yükselen bir eşik çizgisine karşı hafif eğimli bir tavan çizgisi ve diğer klasik tasarım ayrıntıları, aracın aerodinamik performansını önceki modellere kıyasla yaklaşık yüzde 12 oranında iyileştirmeye yardımcı olmak için geri çekilebilir dış kapı kolları gibi son teknoloji olanaklarla birleştirildi.

2023 Range Rover, 11,6 inç yerden yükseklik ve 35 inçten fazla sudan geçişe izin veren yeni MLA-Flex mimarisi üzerine inşa edilmiş…

Ayrıca, Range Rover’da ilk kez 1992’de piyasaya sürülen elektronik havalı süspansiyon, rastgele yol ayrımlarının sürüşü olumsuz etkilemesini engellerken, yeni Dynamic Response Pro sistemi yüksek hızlı viraj alma sırasında gövdenin yana yatmasını elektronik olarak engelleyecek. Hepsinden daha havalı olan 2023 Range Rover, 4 tekerlekten yönlendirme sunacak ve viraj alırken dengenin korunmasına yardımcı olmak için arka tekerleklerin 7 dereceye kadar dönmesini sağlayacak ve Range Rover’ın düşük hızlı dönüş yarıçapını bir Honda Civic’e rakip olacak şekilde azaltacak.

Güç aktarma organları açısından, yeni Range Rover bir dizi seçenek sunuyor.

Temel modeller, standart olarak 395 hp ve 406 ft-lbs tork üreten 48V yarı hibrit 3.0L Turboşarjlı I6 ile gelecek. Bunun üzerinde 523 hp (553 ft-lbs tork) 4.4L Twin Turbo V8 de seçeneği de mevcut olacak.

Range Rover 2023’te ABD’de satışa sunulduğunda ise, Land Rover ona isteğe bağlı 434 hp plug-in hibrit motor seçeneği de eklemek istiyor. Bu modelde sadece 38,2 kWh pilini kullanılarak sadece elektrik gücüyle 62 mil yol kat edilmesi hedefleniyor. 2024 hedeflerinden ise bu aracın tamamen elektrikli sürümü karşımıza çıkacak.

Fiyat ise her zamanki gibi: Giriş seviyesi P400 SE, 104.000 $ ‘dan başlıyor (7 koltuklu varyantı seçerseniz 110.000 $) ve uzun dingil mesafesine sahip P530 First Edition için 163.500 $’a çıkıyor. Yeni Range Rover için ön siparişler şimdiden açıldı ve teslimatların önümüzdeki baharda başlaması bekleniyor.