Sosyal Medya

Otomobil

Lotus Exige Sport 350 Roadster’ı test ettik! Emira ise 2022’de!

Lotus Exige Sport 350 otomatik vites, markanın tüm modellerinde olduğu gibi "Güçlü Performans odaklı" süper hafif bir spor modeli. Bu model size bir spor otomobilden en az neyi beklemeniz gerektiğini daha ilk dakikasından itibaren kesinlikle hissettiriyor... İşte detaylar....

Lotus Exige Sport 350 Roadster’ı inceledik, Emira ise 2022’de!

Lotus Cars Türkiye’nin 2022 Eylül ayında Türkiye’ye getireceği ve geçtiğimiz günlerde ön satışa başladığı Lotus Emira modelini bizim gibi merak edenler gerçekten çok fazla zira, Emira çok daha güçlü özellikleriyle ön sipariş açıklandıktan sonra beklenenin üzerinde talep alması da bunun bir kanıtı…

Hal böyle olunca bizde bir Lotus’tan nelerin beklenebileceğini görmek için ülkemizde halen satışta bulunan Lotus Exige Sport 350 modeline bir göz atalım dedik.

Lotus Exige Sport 350 otomatik vites, markanın tüm modellerinde olduğu gibi “Güçlü Performans odaklı” süper hafif bir spor modeli. Bu model size bir spor otomobilden en az neyi beklemeniz gerektiğini daha ilk dakikasından itibaren kesinlikle hissettiriyor… İşte detaylar….

Tasarım tarafında ilk bakışta dikkat çeken ince farlar, rüzgarı ve aracı yere daha yakın kılmak ve ekstra bir aşağı baskı gücü – downforce elde etmek için kaputun iki tarafı V şeklinde hafif açık bir kanat gibi tasarlanmış. Bir spor otomobile göre oldukça hafif olan olan Exige, sadece 1114 kg ağırlığında. Bu bir önceki modele göre neredeyse 50 kg daha hafif bir tasarım…

Lotus mühendisleri bu hafifliği elde etmek için ne yapmış derseniz?

Öncelikle aracı alüminyum ve karbon bileşenlerden oluşturmuşlar. Aracın hemen hemen tüm bileşenlerinden optimum hafiflik elde etmeye çalışmışlar. Buna en çok verilen örneklerden birisi ise klima sistemi. Zira sadece klima sisteminin yeniden tasarlanmasından bile 3kg bir ağırlık tasarrufu sağlanmış.

Otomobil’in kalbinde 3,5 lt V6 350 beygir, maksimum 400 nm tork üreten bir performans canavarı bir motor var. Kapı yanlarında inter-cooler girişleri ile aracın ön tarafında su radyatör fanları yer alıyor.

Aracın arka tarafında ise dikiz aynasından baktığınızda gördüğünüz, kendinizi F1 yarışçısı gibi hissettirecek Karbon Fiber Kanat var. Bu kadar hafif bir aracı  yere bastırmak için 45 kg’lık bir güç sağlıyor. Elbette bu kadar hızlanan bir aracı aracı yüksek hızlarda yerde tutmak için anahtar özelliklerden birisi de bu kanat…

Aracı ilk çalıştırırken bilmeniz gereken bir özelliği var!

Aracı deneyimlerken ilk dikkatimizi çeken ise aracı çalıştırmak için öncelikle aracın iki kapısı kapalı durumdayken, kontak anahtarının kapatma tuşuna önce basıp ondan sonra açma düğmesine basmanız gerekiyor. Bu bir zorunluluk ve bir güvenlik önlemi olduğu belirtiliyor. Muhtemelen araç için gerekli bazı sistemlerin belki de çalışmasını sağlayan bir özellik…

Bir başka dikkat çeken ise direksiyon gövdesinin sol tarafında egzoz sesini bir spor otomobilden beklenecek şekilde artıran buton yer alıyor. Düğmeye basığınızda gösterge panelinde ( EX SHUT – EX OPEN ) uyarısı ile son konumunu gösteriyor. Direksiyon normal araç kullanıcıları için önce sert gelecektir ancak hızlandıkça kesinlikle yumuşuyor…

İç tarafta kırmızı hatları olan koltuklar ve kapı döşemelerindeki işçilik benim Exige’te çok sevdiğim bir başka tarafı oldu. İçinde ağırlık yaratmamak için olsa gerek her şey sadece bir tasarımda… Sonuçta bir Lotus ve hıza odaklı bu spor otomobil için gerçek kriter hız ve onunla ilgili olan özellikleri olsa gerek…

Hız tarafında 0-100 km’ye sadece 3.9 sn’de çıkıyor!

Exige Sport 350 sıfırdan yüz km’ye sadece 3.9 saniyede çıkıyor. Bunu hissettik mi, kesinlikle hissettik. Uçağa binenler bilirler özellikle kalkış esnasında bir anda hızlanan uçağın sizi koltuğa yapıştırması gibi bir his veriyor. Yol tutuşu kesinlikle mükemmel, koltukların pozisyondan olsa gerek  F1 otomobiline benzer şekilde yatarak kullanıyormuş hissi veriyor. Aracın üstü meraklıları için istenirse açılabiliyor. Bunun için bir kaç ufak cıvata sökmek yeterli.

Aracın teknik özelliklerini meraklıları içinde hemen paylaşıyorum.

Lotus Exige Sport 350 Roadster Satış Fiyatı Nedir?

Aracın hem otomatik hem 6 ileri manuel versiyonları mevcut. Bizim kullandığımız otomatik versiyonun liste fiyatı şu an itibariyle 1 milyon 840 bin TL...

Bu arada Lotus’un geçtiğimiz günlerde resmi olarak tanıttığı LOTUS EMİRA modelinden de bahsetmeden geçmeyelim.

Türkiye’de ön siparişinin resmi olarak alınmaya başladığı Emira, motorlu spor otomobillerin yeni yüzü olarak tanımlanıyor. Emira ile birlikte Lotus, heyecan verici yeni bir gelecek yolculuğuna başlıyor.

Egzotik süper otomobil görünümü, günlük kullanılabilirliği ve sınıfının lideri Lotus sürüş dinamikleriyle birleştirilmiş gelişmiş konforu ile yalnızca dikkatleri üzerine çekmekle kalmayan, aynı zamanda geleneksel düşünceyi de alt üst eden bir otomobil.

İnce farlar, kaputtaki havalandırmalar ve kapıların arkasındaki hava girişleri de dahil olmak üzere, göz kamaştıran Evija elektrikli hiper otomobilinden ilham alınarak tasarlandı.

360 beygir geliştiren Mercedes-Benz tarafından üretilen turbolu 2.0 litrelik dört silindirli ve 400 beygir gücü üreten Toyota kompresörü tarafından süper şarjlı bir V6. Manuel ve otomatik şanzımanlar arasında seçim yapılabilecek. Maksimum tork değeri 430 Nm, 4,5 saniyeden daha kısa sürede 0’dan 100 km/s ve 290 km/s’ye kadar maksimum hıza sahip. İç dizaynında koltuklar, özellikle uzun mesafeli yolculuklarda daha fazla konfor için tasarlanmıştır. İsteğe bağlı olarak, 12 konumlu elektrikli ayarlı premium spor koltuklarla değiştirilebilir.

Android Auto ve Apple CarPlay entegrasyonuna sahip bilgi-eğlence sistemi için 10,25 inç dokunmatik ekranla birleştirilmiş 12,3 inç tam dijital sürücü ekranını barındırıyor. Yüksek teknoloji ürünü gösterge panelinin önceki modellere kıyasla Emira’nın gerçekten parlayan iç tasarımını gözler önüne seriyor.

2022 yılı baharında ilk teslimatlarına başlayacak olan otomobil, premium markalar ile birlikte dünyada yarışacak.