Hilti Türkiye Genel Müdürü Banu Deniz Çetinkol, şirketin 2021 yılını değerlendirerek 2022 yılı hedeflerini paylaştı
2022’de de Sürdürülebilir Değer Yaratacak…
Stratejik hedefleri ve pek çok ürün gamındaki pazar liderliğiyle öne çıkarken farklılaşma yoluyla sürdürülebilir değer yaratmayı da misyon edinen Hilti Türkiye, sunduğu 360 derece hizmet anlayışıyla 2021 yılını hem endüstriyel yapıların hem de konutların inşasında sektör profesyonellerinin iş ortağı olarak tamamladı. İleri teknoloji birçok ürününü piyasaya sunarak inşaat sahalarında dijital dönüşümün temellerini atan şirket, imza attığı referans projelerle de yıl boyu önemli başarılar sergiledi. Yeni dönemde yapı sektöründe verimliliği artıracak ürün, servis ve yazılımlar geliştirmeye devam edeceklerini vurgulayan Hilti Türkiye Genel Müdürü Banu Deniz Çetinkol, özellikle erkek istihdamının yoğun olduğu sektörde kadın iş gücünü artırmayı hedeflediklerini ve deprem kuşağında yer alan Türkiye’de sismik ürünlerin gelişimine ve uluslararası kriterlerin standart haline gelmesine öncülük etmeyi sürdüreceklerini açıkladı.
Yeni normalin hâkim olduğu ve dijital dönüşümün her alanda hissedildiği 2021 yılında özellikle konut ve endüstriyel yapılar başta olmak üzere farklı yapıların dinamiklerine uygun teknolojiler geliştiren Hilti, ekipmandan yazılıma kadar birçok alanda entegre hizmet sunuyor. Şirketin 2021 yılını değerlendiren ve 2022 yılı için hedef ve öngörülerini paylaşan Hilti Türkiye Genel Müdürü Banu Deniz Çetinkol,
“Hilti olarak en önemli gündem konumuz, iş ortağı olabilme hedefini yerine getirerek sürdürülebilir bir değer yaratmak. Bunun için de tüm çalışmalarımızı çözüm ortağı olma misyonu çerçevesinde değerlendiriyor, satılan ürünle sınırlı kalmadan müşterilerimize bütüncül bir hizmet sağlamayı hedefliyoruz. Şirket olarak 2021 yılında dijitalleşme ışığında yapı sektöründe verimliliği artıracak pek çok ürün, servis ve yazılımlar geliştirdik. Bu başarımızı 2022 yılında da artırarak sürdürmeyi ve sektöre öncülük etmeyi hedefliyoruz” dedi.
“İş Ortaklığı’’ modelini bir üst seviyeye taşıyacak
2021 yılının son çeyreğinde müşterileriyle daha fazla etkileşim halinde olmak için “İş Ortaklığı” modelini hayata geçirdiklerini vurgulayan Çetinkol,
“Bu kapsamda 2022 yılında çok daha gelişmiş bir müşteri memnuniyeti yapısı oluşturmak istiyoruz. Çünkü iş ortağı modelinin sürdürülebilir değer yaratmada çok önemli bir itici güç oluşturduğunun farkındayız. Bu modelle sadece ekipman üreten ve satan bir tedarikçi olmak yerine verilen hizmet sonrası danışmanlık, yazılım, tasarım, kontrol ve mühendislik gibi faydalar sağlayan holistik bir yapı inşa edeceğiz. 2022 yılında da değer veren ve performans odaklı kültür anlayışımız gereği müşteri sadakatini verilen hizmetlerin bütünüyle sağlamayı, teknik çözümler ve doğru uygulamalarla öne çıkarmayı amaçlıyoruz” dedi.
İnşaat sahalarındaki dijitalleşmeyi hızlandıracak
2021 yılında geliştirdikleri yazılımlarla şantiyelerdeki ve proje ofislerindeki süreçleri çok daha verimli ve etkin hale getirerek sektördeki dijital dönüşüme öncülük ettiklerinin altını çizen Çetinkol, sözlerini şöyle sürdürdü: “Hilti olarak 2022 yılında Ar-Ge ve dijitalleşme konusunda çok ciddi atılımlara imza atacağız. Bu atılımlarla müşterilerimize ve tüm sektör paydaşlarımıza sağladığımız hizmet kalitesini en üst düzeye taşımayı hedefliyoruz. 2021 yılında ankraj uygulama tasarımları için geliştirdiğimiz bulut tabanlı yazılımımız PROFIS Engineering ile çok önemli projelerde yer aldık ve çok sayıda inşaat profesyoneli tarafından tercih edildik. Bu yazılım, tek bir platform üzerinden bağlantı elemanlarının tasarım süreçlerini dijitalleştirerek süreçleri çok daha verimli ve etkin hale getiriyor. 2022 yılında da PROFIS Engineering ile daha fazla inşaat temsilcisine ulaşmayı hedefliyoruz. Yıllardır başarıyla sürdürdüğümüz mühendislik ve yazılım servisimizi yeni yılda çok daha ileriye taşıyarak şantiyelerdeki dijitalleşme süreçlerini hızlandırmayı amaçlıyoruz.”
Hilti’den zaman tasarrufu sağlayan çözümler
2021 yılında Hilti envanter yönetim sistemi ON!Track’ın hem kullanıcı ara yüzü hem de fonksiyonel iyileşmelerle oluşturulmuş üçüncü jenerasyonunu kullanmaya başladıklarını söyleyen Çetinkol; “2022 yılında ON!Track kullanan müşteri sayımızı iki katına çıkarmayı hedefliyoruz. Buna ek olarak yeni yılda ON!Track Varlık Yönetim Sistemi’ni daha da geliştirmek için çalışacağız. Kompleks yapıdaki inşaat sahalarında ekipmanların ve sarf malzemelerinin mobil cihazlardan ve bilgisayarlardan kolayca takip edilebildiği bu sistemle üretkenlik konusunda fark yaratacağımız bir yıl olacak diyebiliriz” şeklinde konuştu.
“Sismik teknolojiler 2022 iş planlarımızın olmazsa olmazı”
2022 yılında global ve yerel iş birliklerini artırmayı planladıklarını belirten Banu Deniz Çetinkol, “Hilti Türkiye olarak çok önem verdiğimiz konuların başında gelen deprem çalışmaları ve iş birlikleri de yeni yıl hedeflerimiz arasında ilk sıralarda yer alıyor. Bu kapsamda çeşitli üniversite ve STK’larla iş birliklerimizi geliştirmeye odaklanacağız. Deprem, ciddiyetle odaklandığımız bir konu ve sadece depremle ilgili projelerimiz için ofisimizde bizimle çalışan bir arkadaşımız bulunuyor. İstanbul Teknik Üniversitesi iş birliği başta olmak üzere deprem farkındalığı konusunda toplumu bilinçlendirmeye devam edeceğiz. Ayrıca bir yandan yapıların güvenlik karnesini güçlendirecek öncü sismik teknolojilere imza atarken öte yandan uluslararası kriterlerin standart haline gelmesi için de çalışmalarımızı sürdüreceğiz” dedi.
2023 yılına kadar karbon emisyonunu nötrleyecek
Sürdürülebilirliği; çevre, kurumsal sosyal sorumluluk, cinsiyet eşitliği gibi konulara ve iş yapış şekillerine entegre ettiklerini söyleyen Çetinkol;
“Hilti Grup’un uluslararası sürdürülebilirlik ajansı EcoVadis tarafından yapılan değerlendirme sonucunda Hilti, 2021 yılında gümüşten altın statüsüne yükseldi. Bu derece ile değerlendirmeye katılan tüm şirketler içinde yüzde 5’lik dilime girerek önemli bir başarıya imza attı. Daha iyi bir dünya misyonuyla attığımız adımlar, sürdürülebilirlik konusunda önemli çıktılar elde etmemizi de sağlıyor.
Örneğin, elektrik tüketiminde bir önceki yıla göre yüzde 4,5 verimlilik elde ettik. Tüm organizasyonlar içindeki enerji tüketiminde ise yüzde 19,8 oranında bir tasarruf sağladık. 2020 yılında pandemi koşullarına göre revize ettiğimiz çalışma biçimleri ile CO2 emisyonumuzu 100,000 ton düşürmeyi başardık.
Bu noktadaki öncelikli hedefimiz ise 2023 yılına kadar karbon emisyonunu nötrlemek. Bunun için küresel araç filomuzu benzinli ve dizel motorlardan elektrikli, doğalgazlı ve tam hibrit araçlara dönüştürmek istiyoruz. Döngüsel ekonominin bu hedefimize ulaşmada çok güçlü bir araç olduğuna inanıyoruz. Uzun süredir döngüsel ekonomiye verdiğimiz desteklerle etkili bir atık yönetim sistemi kurduk. Kullanılmış ürünlerin iadesi için bir tedarik zinciri oluşturduk. 800’den fazla çalışanımızın ürünlerimizin aşınma ve yıpranma, dayanıklılık ve geri dönüştürülebilirliği konusundaki bilgilerini her gün geliştirdiği küresel bir onarım merkezi sistemine sahibiz.
2020 yılında kullandığımız hammaddenin yüzde 23’ünü geri dönüştürülmüş malzemelerden tedarik ettik. İnşaat sahalarının vazgeçilmez unsuru haline gelen sürdürülebilirlik konusunda çalışmaya, projelerin çevreye olan etkilerini azaltacak teknoloji ve çözümler üretmeye, üniversiteler, araştırma enstitüleri ve onay kuruluşlarıyla projeler yürütmeye devam edeceğiz” dedi.
Hilti ile mesleklerdeki cinsiyet kalıpları yıkılıyor
Erkek istihdamının yoğun olduğu inşaat sektöründe kadınların iş gücüne eşit katılımını sağlayacak halihazırda birçok proje yürüttüklerini dile getiren Banu Deniz Çetinkol,
“Hayata geçirdiğimiz ’Hilti Kadınları Sahada’ projemizle sektördeki ‘mesleki cinsiyet’ kalıplarını yıkmak ve fırsat eşitliği sağlamak için çalışmalarımızı sürdüreceğiz. Aynı zamanda, okul hayatından başlayarak özellikle iş hayatıyla ilgili konularda kadınları desteklemek amacıyla oluşturduğumuz ‘Hilti ile Kariyer Köprülerini İnşa Edin’ adını verdiğimiz mentorluk programımızla da kadın öğrencileri desteklemeye devam edeceğiz. Satış, pazarlama ve mühendislik departmanlarında başlattığımız ‘Kadın stajyer’ programı ile de şirketimizdeki yeni mezun genç kadın sayısını artırmayı hedefliyoruz. Proje sayesinde bu yıl 5 yeni stajyerimizi daha Hilti ailesinin üyesi yaptık. Özetle, 2022 yılında da ezberleri bozmaya ve kadınları inşaat sahalarında görmek için çalışmaya devam edeceğiz” diyerek sözlerini tamamladı.
Hilti ve Hilti Türkiye Hakkında
Dünyanın en küçük ülkelerinden biri olan yaklaşık 39 bin nüfuslu Lihtenştayn Prensliği’nde 1941 yılında doğup, bugün yaklaşık 30 bin çalışanı ile global jenerik marka haline gelen Hilti, 6 kıtada 120’den fazla ülkede faaliyet gösteriyor. Türkiye pazarına ilk kez 1982 yılında giren ve 15 yıl distribütörlük olarak temsil edilen Hilti, 1997 yılından bu yana ise Türkiye’de yüzde 100 yabancı sermayeli bir firma olarak faaliyet gösteriyor. Merkez ofisi İstanbul’da bulunan Hilti Türkiye, başarısını bilgi, birikim ve inovasyon ile sürdürülebilir değer yaratan bir marka olmaya borçlu. Ekonomiye sağladığı katma değer dışında İnsan Kaynakları alanındaki çalışmalarıyla da öne çıkan Hilti, Great Place to Work Enstitüsü tarafından belirlenen “Dünyanın En İyi İşverenleri” listesinde yer alıyor. 2014-2018 yılları arasında “Türkiye’nin En İyi İşverenleri” sıralamasında ilk 10 şirket arasında yer alan Hilti Türkiye ise 2021 yılında gerçekleştirilen Great Place to Work anketinde çalışanlarının yüzde 91’i tarafından “çalışmak için harika bir yer” olarak değerlendirildi.