Sosyal Medya

Güncel Teknoloji

A101’den aldık Piranha’ya servise gönderdik? Sonuç? Kullanmayı bilmiyorsunuz!

A101'den aldığımız 19.99TL'lik Piranha Aux Bluetooth bağlantı kiti arızalandı. Servise gönderdik sonuç Ürünü Kullanmayı bilmiyorsunuz!

A101’den alınan 19.99TL’lik Piranha 6116 Bluetooth Aux Kablosuz Bağlantı Kiti’ni garantiye gönderdik?

Özellikle A101’den alınan ve araçlarında müzik dinlemeyi seven ancak bluetooth desteği olmayanlar için, hayatı kolaylaştıran bir cihaz olan Piranha 6116 Bluetooth AUX cihazınız arızalanırsa ne yaparsınız? Muhtemelen atıp yenisini 20’liraya alırsınız dediğinizi duyar gibi oldum. 🙂 Günün sonunda uğraşmayın bence de yenisi alın!

Ben öyle yaptım mı? Elbette hayır? Madem garantisi var bir bakalım dedim süreç nasıl oluyor? ve garantisini kullanmak isteyenler için bu işi nasıl yapmaları gerektiği konusunda yardımcı olmak istedim. Gelin bakalım neler olmuş…

Hemen söyleyeyim bu A101’den alınan Bluetooth 6116 cihazının birebir aynısını Aliexpress ile geçtiğimiz senelerde Çin’den aldım. Hani şu en ufak ürünleri vergisiz aldığımız zamanlarda. Elbette uzun süre Çin’den aldığımı sorunsuz kullandım. Daha sonra Bluetooth bağlantısında kopmalar başladı. Bende A101 teknoloji kataloglarını yayınlayan birisi olarak yenisini A101’den aldım.

Çin’den daha önce birebir aynı ürünü aldığımı neden söylediğimi ise yazının sonunda muhtemelen anlayacaksınız!

Dönelim konumuza… Elbette biliyorum 19.99TL’lik bir ürünün garantisi mi olur? veya kim uğraşır diyorsunuz? Doğrusu Piranha bu ürünü muhtemelen Çin’den ithal etmiş ve bizim gibi tüketiciye A101 aracılığıyla bence de uygun olan bir fiyata ulaştırıyor. Bu anlamda teşekkürü hak ediyorlar.

Ancak benim dikkatimi aslında ürünü alırken kasiyer arkadaşın ürünün 2 yıl garantisi olduğunu ve arıza yapması durumunda; muhatabın A101’in değil Pirenha’nın olduğunu üzerine basa basa belirtmesi oldu.

Pirenha ile iletişime geçmemiz gerektiğini söylemesinin nedeni kısa bir süre sonra belli oldı :((( Bende 20 liralık ürün arızalanırsa kargosu bile ürün kadar neden uğraşsınlar ki dediğimi hatırlıyorum kendi kendime…

Cihazı açtım gayet güzel kullanmasını bildiğim için iPhone’a Bluetooth üzerinden tanıtmam ve aracımda kullanmaya başlamam zor olmadı. Dediğim gibi zaten kullandığım bir ürün…

Aradan çok geçmedi pandemi sürecinde ne kadar dışarı çıkabildiğimiz malum zaten ve yaklaşık iki ay sonunda müzik dinlerken daha önceki benzer cihazda olduğu gibi bip sesleri başladı. Bu bip sesleri bu cihazlarda bağlantı kesintileri olduğu zaman yapıyor maalesef…

Peki ürünü Garantiye göndersem mi? diye düşündüm ve Piranha’nın destek servisine bir email atmaya karar verdim önce… Amacım Garanti süreçlerinin nasıl olduğunu? Ürünü göndermek için bir kargo ücreti ödeyip ödemeyeceğimi bilmekti?

Hemen söyleyeyim ertesi gün gönderdiğim email’e bir cevap geldi. Özetle bana neler yapmam gerektiğini ve ilk önce bir arıza formu doldurmak gerektiği söylendi…

Bu arıza formunu doldurduktan sonra ürünü MNG ile hangi alıcı numarası ve teslimat no ile göndermeniz gerektiği size iletilmiş oluyor. Formun kağıt çıktısını almadan, Fişiniz ve bu dijital arıza kayıt numarasını yazdığınız bir kağıt ile ürünü Piranha servise “ücretsiz” gönderebiliyorsunuz.

“Ürünümün İş Emri Takip No : 393389 bu arada Piranha belki bilmek ister diye buraya not etmiş olayım…”

Gayet başarılı ve iyi dedim…Aşağıda bilmek isteyenler için resmini çektim…

 

Aslında 20 liralık bir ürünün garantisi için her şey düşündüğümden hızlıydı. Kargoyu gönderdim. Ertesi gün Piranha servise ulaştı ve servise alındığını önce 1. teknisyene sonra 2. teknisyen atandığını bize gönderdikleri servis email’indeki linki tıklayarak görebildim.

Her şey çok iyi gidiyordu ki? Gelen bir başka email’deki arıza sonucu beni şaşırttı…

Herhangi bir ücret yansıtılmamış ancak;

“Yapılan testler ve Kontrollerde herhangi bir arıza tespit edilemedi. Kullanım Bilgisi Eksikliği. Lütfen Klavuzdaki Bölümleri Gözden Geçiriniz veya Çağrı merkezimizi Arayıp Bilgi Alınız Denildi?”

 

Doğrusu şok içindeyim. Ürün henüz elime geçmiş değil ve  şimdi bekliyorum geldiğinde çalışacak mı? diye.. Ayrıca gelecek MNG kargonun ücretini ben mi ödeyeceğim onu da henüz bilmiyorum? Zira Kargo ücreti en azında 12TL 15TL olabilir. Emin değilim…

Emin olduğum bir şey varsa beni, Piranha Servisi açıkça ürünü kullanamamakla itham etmiş oldu iyi mi… 🙂

Ürünün bağlantı için bir düğmesi var ve her cihazda olduğu gibi bağlantı için belli süre basıyorsun ışıkları yanıp kullanmak istediğiniz telefonunuzla eşleştiriyorsun hepsi bu…  Ürün telefona bağlı ve müzik dinlerken çıkan bep seslerini almak için ben ne yapmış olabilirim? Galiba dalga geçiyorlar.

Ürün geldiğinde yazımı yazmak istedim ama duramadım. Geldiğinde ürünün düzeltilip düzeltilmediğini ekleyeceğim.

Yani;

Piranha’nın ürün garanti süreci hızlı işliyor, tabi ürünü kullanmayı bilmemekle itham edilmeyi beklemiyordum. Ürün geldiğinde çalışmıyorsa ki bu yazıya daha sonra onu ekleyeceğim. Ürünü garanti için kargo ile gönderme, olumlu veya olumsuz cevabın geri dönme süresini düşünürseniz gayet başarılı buldum.

Piranha ürünü tamir etmişse ve bu mesajı gelişi güzel yazdıysa, servis elemanınız kesinlikle harika giden tamir ve garanti sürecinin içine etmiş oldu. Ancak ürün gönderdiğim gibiyse birisinin bana bunu açıklaması gerekir.

Bir bluetooth AUX cihazını kim nasıl kullanmayı bilmez?


SONUÇ: 19 Ocak 2021 Tarihinde servisten geldi!

Öncelikle 13 lira kargo parası ödedim. Bunu belirteyim… Yani ücretsiz gelmedi ürün…

Serviste herhangi bir tamir ücreti yansıtılmamış..

  • Önce cihazı ilk kullanımdan önce 2-3 saat’lik şarja taktım…
  • Şarj işlemi bittikten sonra eşleştirmeyi yaptım…
  • Peş peşe 3-5 şarkı dinledim sıkıntı yok.
  • Görünen o ki servise gitmesi işe yaramış. Bluetooth kesilmeleri olmuyor. Nihayet!
  • Ürün çalışıyor şu anda…

Tüm bu süreçler sonunda bu ürünü almış dostlara tavsiyem;

Arızalı olduğunda emin olduğum ürünün servise gidip gelmesi yaramış, servis kullanmayı bilmediğimizi yazmış olsa da; tamirden gelen ürün şu anda düzgün çalışıyor. Bu açıdan bakarsanız, servise gitmesi iyi oldu bence.

Ancak en iyi servis senaryosunda dahi, 19.99TL’lik bu ürün için 13 TL kargo parası ödedim… Bu taraftan bakınca 19.99 TL’ye alabileceğiniz bu ürünü servise göndermek ve olacak mı? olmayacak mı? diye endişelenmeye gerek kalmadan “Garanti” işine hiç mi hiç girmeyin derim.  yenisini almak çok daha az zahmetsiz görünüyor…

Piranha’nın bir anlamda test ettiğimiz servis süreci ise;

Servise gönderme ve servisten eve gelene kadar olan süreçleri başarılı… Ancak ürününüz bunun gibi 20-30 TL bandında bir fiyata alınabilen bir ürünse bu zahmete kesinlikle değmez,  hiç uğraşmayın derim…