Adform & LIVAD entegrasyonu ile pazarlama dünyasını daha iyi bir canlı yayın programatik reklam deneyimi bekliyor
Dijital kampanya yaşam döngüsünün tüm unsurlarını kapsayan tek bağımsız küresel reklam yönetim platformu Adform, Markalarla yayıncıları bir araya getiren canlı yayın reklam teknolojisi platformu LIVAD ile bir entegrasyon gerçekleştirdi. Bu iş birliği ile reklamverenler ve ajanslar canlı yayın programatik kampanya hedefleri doğrultusunda çok daha hızlı hareket edebilecek ve hedeflemeden raporlamaya kadar reklam süreçlerinin yönetimini çok daha kolay yapabilecekler.
Z kuşağı, başka bir ifade ile internetin ve teknolojinin içine doğanlar için dijital platformlarda içerik tüketmek hava, su kadar önemli bir gereksinim. Fiziksel ve online dünyaları arasında neredeyse sınır olmayan bu kitle sosyal medyasız bir hayat bilmiyor. Etrafı doğdukları andan itibaren ekranlarla ve haliyle yüzlerce, binlerce uyaranla çevrili bu neslin ilgisini çekmek çok da kolay değil. Bu bağlamda pek de sabırlı olduklarını söylemek güç. Örneğin video yüklenmesini beklemek için bile sabırları yok, 1 saniye içinde vazgeçebiliyorlar ve 5 saniye içinde o videodan çıkabiliyor. Dolayısıyla iletişim kurması kolay gibi gözükse de, markalar onları yakalamak için saniyelerle yarışmak zorunda.
Canlı yayın platformlarındaki içerik yelpazesi genişliyor
Bugünün Z kuşağı başta olmak üzere aslında dijitali yaşam alanı bilen tüm genç jenerasyonlar artık TV izlemiyor, adblock (reklam engelleyici teknolojiler) kullanıyor ve geleneksel reklamlara yanıt vermiyor. Vakitlerinin büyük bir bölümünü Twitch, YouTube Live gibi platformlarda sevdikleri içerik üreticilerinin canlı yayınlarını izleyerek geçiriyorlar. İzleyiciler bu platformlardaki içerikleri daha samimi buluyor ve sohbet sekmesi aracılığıyla içerik üreticileriyle gerçek zamanlı etkileşime girebiliyorlar. Canlı yayın platformlarına ilgi özellikle pandemi döneminde ciddi bir artış gösterdi. Emarketer’a göre; Instagram canlı yayın izlenmeleri Nisan 2020’de %70 artarken, Twitch yıldan yıla %83 artış sağladı. YouTube’da ise 2020’de oyun canlı yayınlarında izlenme süreleri 10 milyar saati aştı. Artan ilgi ile birlikte her geçen gün canlı yayın platformlarındaki içerik yelpazesi de genişliyor. Ve haliyle izleyici kitlesi de çeşitleniyor. Bu da reklamverenler için kampanyalarını hedef kitlelerine sevilen içerik üreticileri aracılığıyla özgün ve etkili bir şekilde ulaştırmaları için büyük bir fırsat teşkil ediyor.
Canlı yayın platformlarında gerçek zamanlı bağlamsal hedefleme olanakları
Canlı yayın reklamlarının reklamverenler için oluşturduğu fırsat büyük olsa da birçok reklamveren henüz bu kanalı efektif bir şekilde kullanamıyor. Bunun sebebi içerik üreticilerine sponsor olma süreçlerinin ölçeklenebilir olmaması, canlı yayını bölen standard video reklam modellerininse izleyicide negatif bir algı yaratması. LIVAD geniş yayıncı ağı, yayını bölmeyen yenilikçi reklam formatları, kampanya yönetim paneli, ve geliştirdiği reklam sunucusu sayesinde canlı yayın reklamlarını kitle için eğlenceli, içerik üreticileri için zahmetsiz, reklamverenler için ise ölçeklenebilir ve ölçümlenebilir hale getiriyor. Bu sayede canlı yayın platformlarında binlerce içerik üreticisinin katılımıyla gerçekleşen özgün, yaratıcı, ve etkili kampanyaları ölçeklemek mümkün hale geliyor. LIVAD, reklamlarını yayını bölmeden, kitleye uygun bir mesajla izleyici karşısına çıkardığı için izleyicilerde de daha pozitif bir algı oluştuğunu görüyor. Bunu fark eden markalar da girişimle çalışıp hem operasyonel yükünü hafifletmek hem de kitlede güçlü bir algı oluşturmak istiyor.
LIVAD’ın geliştirdiği teknoloji, anlaştığı markaların reklam görsellerini partner yayıncılarının canlı yayın ekranlarında konumlandırıyor, eş zamanlı olarak da chat üzerinden izleyicilerle kampanya linkini paylaşıyor. Görüntülenme, tıklanma gibi metrikler gerçek zamanlı olarak ölçülüp markaya raporlanıyor. Kampanya hedefi doğrultusunda da reklam gösterimleri sürekli olarak optimize ediliyor. LIVAD geliştirdiği bilgisayar görüşü ve doğal dil işleme algoritmaları sayesinde canlı yayın platformlarında gerçek zamanlı bağlamsal hedefleme olanakları yaratmaya ve reklamverenlerin kullanıcılara en doğru anlarda ulaşmasına destek olmaya devam edecek.
Entegrasyonun en büyük artısı azalan e-posta trafiği ve operasyon yükü olacak
İnteraktivitesi giderek artan, kitleyi de kurguların içine dahil eden, oyunlaştırılmış reklam modelleri sayesinde reklamlar izleyicilerin geçmek istediği değil heyecanlandığı ve giderek parçası olmaktan daha çok keyif aldığı bir deneyim haline gelecek. Modern pazarlama için tek küresel, bağımsız ve tam entegre reklam platformu Adform, LIVAD entegrasyonu ile canlı yayın içeriklerinde programatik reklam satın alma deneyimini iyileştirerek, tüm taraflar için süreci çok daha verimli bir hale getirmeyi hedefliyor. Programatik olarak gerçekleştirilen satın alımların en büyük artısı azalan e-posta trafiği ve operasyon yükü olacak. Bu da operasyonun çok daha hızlı bir şekilde gerçekleşerek, markanın hedef kitlesi ile çok daha hızlı bir şekilde buluşacağı anlamına geliyor. Kampanya bazlı anlaşmaların aksine, çeyreklik ya da yıllık alınacak anlaşmalar ile reklamverenler ve ajanslar kampanya hedefleri doğrultusunda çok daha hızlı aksiyon alma becerisine sahip olacaklar. Entegrasyonun gelişimiyle birlikte konsolide raporlama, geliştirilecek ileri seviye kitle hedefleme becerileri gibi faydalar ise kullanımın yeteneklerine katkı sağlarken, ajansların ve reklam verenlerin oyun içi reklam alanında da kitleye interaktif, oyunlaştırılmış, ve eğlenceli kurgularla ulaşmasına, raporlamasına ve bunu yüksek hacim ile programatik ekosistem üzerinden yönetebilmesine imkân sağlayacak.