Saatlerin kolayca deforme olan kordonları neden garanti kapsamına alınmıyor?
İster akıllı, ister yarı akıllı, isterse mekanik, ister kadın, ister erkek kol saati olsun saatlerin kolayca deforme olan kordonları için istenen değişim ve tamir ücretleri can yakıyor.
Günümüzde kullanıcıların büyük bir bölümü, akıllı telefonları ile uyumlu çalışan Apple Watch , Samsung Gear gibi büyük teknoloji şirketlerinin yanı sıra saat konusunda uzmanlaşmış bir çok eski firmaların da Android tabanlı akıllı saatlerini satın alıyor. Söz konusu problem, sadece akıllı saatler için değil mekanik saatler için de geçerli…
Büyük bir heves ve iştah ile satın alınan teknoloji harikası bu akıllı saatlerin garanti süresi içinde deforme olan veya kopan kordonları maalesef tüketicileri çileden çıkarıyor. Kullanıcılar da bir anda kendilerini yetkili servislerde, “bunun kullanıcı hatası olmadığını” anlatmaya çabalarken buluyor.
Peki saat firmaları neden ciddi bir kontrol yapmadan bunların hepsinin “Kullanıcı Hatası” olduğuna karar veriyor?
İşte sebepleri;
- Büyük teknoloji şirketlerinin yanı sıra bir çok küçük firmanın da distribütörlü tek firmada toplanıyor. Bu konuda tek bir otorite var.. Bu firma neyin garanti kapsamında neyin garanti kapsamında olmadığına tek başına karar veriyor.
- Saatlerin genellikle tek parçadan oluşan kordonları, kolayca deforme olması nedeniyle 2 yıl olan garanti sürelerinin içinde bile olsa Garanti Kapsamında değerlendirilmiyor. Nedenine gelince; işin ekonomi boyutu burada devreye giriyor. Kordon fiyatları özellikle deri kordonlarda saat fiyatının 3’te 1 ya da yarısına yakın. Bazı akıllı saatlerde tüm kordon ve gövde değiştiği için bu rakam daha da yukarı çıkabiliyor. Fiyat yüksek olunca da servis ücretsiz değiştirmeye yanaşmıyor.
Akıllı Saatlerin Kordonlarının Tamir Ücretleri Can Yakıyor!
Fiyatlar markalara değişiyor. Örneğin, Samsung Gear için 571 TL tamir ücreti istenirken, yaklaşık fiyatı 350 TL olan ünlü bir markanın deri kayışı için 104 TL gibi bir rakam istenebiliyor. Bu sorunla ilgili çok sayıda şikayete internette rastlamak mümkün.
Saf deriden yapılan bir kordonun 2 yıllık garanti süresi içerisinde kopması, çatlaması ya da ciddi bir şekilde deforme olması “nasıl bir kullanıcı hatası olabilir?” bunu anlamak mümkün değil. Bu şikayetle başvuruda bulunan her tüketiciye “potansiyel kullanıcı hatası” gözüyle bakılması ise ayrı bir tartışma konusu.
Peki neden hala akıllı saat alıyoruz?
- Teknolojiyi seviyoruz.
- Bu durumu bir örnekle anlatalım.. Bir Apple Watch sahibi iseniz ve ürünü bizzat Apple Store’dan almadıysanız tamir için günlerce randevu almak için çaba sarfetmeniz kaçınılmaz. Randevuyu almayı başardığınızda ise bu sefer karşınıza resmi tamir süresi çıkıyor. Peki Saatlerin Tamir Süresi Ne kadar? Şu anda yetkili servislerin 20 iş günü tamir süresi var.
- Akıllı telefonlara büyük paralar vermeye alıştığımız için saat ücretlerini görmüyoruz yada önemsemiyoruz.
- Gerek kadınlar gerekse erkekler saatin çalışıp, işini gördüğüyle değil, kıyafetlerine uyup uymadığıyla ilgileniyor.
Peki bu problemi yaşayanlar ne yapmalı? Yasal bir düzenleme var mı?
Her konuda olduğu gibi bu konuda da hakkınızı Tüketici Hakem Heyetlerine başvurarak aramanız mümkün. Sadece bu!
Behti Soykan