Sosyal Medya

Otomobil

Alfa Romeo’nun Yeni B-SUV Modelinin İsmi “MILANO” oldu

Alfa Romeo’nun sportif DNA'sına sadık kalınarak geliştirilen ve yüzde 100 elektrikli bir versiyonu da sunulacak modelin ismi, markanın güçlü tarihini simgeleyen ‘Milano’ oldu.

Alfa Romeo’nun Yeni B-SUV Modelinin İsmi “MILANO” oldu

 

  • İsminde tarih var:  Alfa Romeo “MILANO”
  • Alfa Romeo, ilk Spor Şehir Otomobilinin ismini açıkladı.

 

Alfa Romeo’nun sportif DNA’sına sadık kalınarak geliştirilen ve yüzde 100 elektrikli bir versiyonu da sunulacak modelin ismi, markanın güçlü tarihini simgeleyen ‘Milano’ oldu.

Alfa Romeo’nun kurulduğu şehir olan ve dünya çapında “Made in Italy” kavramının elçisi olarak kabul edilen Milano şehri, tasarımın uluslararası başkenti, yenilik ve sürdürülebilirliğin sembolü olarak biliniyor ve otomotiv sektörünün elektriğe geçiş sürecinde de lider konumda yer alıyor. 

Bu yılın kasım ayına kadar, 2022 yılına oranla küresel ölçekte yüzde 34’lük büyüme kaydeden Alfa Romeo markası, 2024 yılında ürün gamına katılacak olan Milano ile B segmentine yeniden katılıyor.

Alfa Romeo Milano, 2024’ün Nisan ayında uluslararası basına tanıtılacak.

 

Alfa Romeo, B-SUV segmentindeki merakla beklenen yeni oyuncusunun ismini duyurdu.  Markanın tarihindeki ilk Spor Şehir Aracı (Sport Urban Vehicle) olan ve yüzde 100 elektrikli versiyonu da dünya pazarlarına sunulacak “Milano”nun lansmanı 2024’ün Nisan ayında, İtalya’nın Milano şehrinde gerçekleştirilecek.

Alfa Romeo Milano’nun dünya tanıtımı, ismini aldığı şehir olan ve markaya dair her şeyin 24 Haziran 1910’da başladığı Milano’ya bir saygı duruşu olacak. Milano ile marka, Avrupa’nın en büyük segmenti olan B segmentine yeniden giriyor. Markanın asil İtalyan sportifliğini tamamen somutlaştıran bu yeni model, Alfisti (Alfa Romeo tutkunları) ve Alfa Romeo’lardan etkilenen herkes için markanın dünyasına açılan yeni bir kapı olarak görülüyor.

 

Alfa Romeo CEO’su Jean-Philippe Imparato

Milano’nun gelişiyle, 2024 yılında tüm Alfa Romeo hayranlarının beklentilerini ve arzularını karşılayan bir seri tamamlanacak. Milano ile, Giulietta ve Mito sahibi Alfisti’yi markaya tekrar davet etmek ve Alfa Romeo’ya olan sevgilerini tazelemek istiyoruz. Milano, aynı zamanda bu segmentte benzersiz bir sportif deneyim ile İtalyan tasarımının ayırt edici güzelliğini arayan herkese “hoş geldiniz” diyor.  Milano, Alfa Romeo’nun elektrikli otomobillere geçiş sürecinde kilometre taşı olacak; tıpkı Tonale gibi markanın küresel varlığını güçlendirmek gibi önemli bir misyonu da üstleniyor.” dedi

 

“Milano” isminin seçimi, markanın tarihinde özetleniyor

 

Bir otomobil üreticisinin kimliğini tanımlayan en önemli unsurlardan biri logosudur. Alfa Romeo amblemi, 1910 yılından bu yana Milano’yu tanımlayan Visconti ailesinin armasını içeriyor. 1910-1972 yılları arasında, MILANO ismi logonun alt kısmında yer almaktaydı. 1918 yılına kadar bu isme “A.L.F.A.” (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili) kısaltması eşlik etmişti, 1919’dan itibaren de “ALFA ROMEO” ismi eşlik etti.

Made in Italy’nin simgelerinden biri olarak kabul edilen Milano şehri, sanat, moda, tasarım ve müzik alanlarında yerel ve küresel olarak her zaman önemli bir kültürel rol oynadı ve şimdi bununla birlikte modernliğin, yenilikçiliğin ve sürdürülebilirliğin uluslararası bir manifestosu kimliğiyle hareket ediyor. Alfa Romeo, tarihinde yeni, heyecan verici bir sayfa açmak ve 21. yüzyılda sportifliği yeniden yorumlamak için evi olan Milano’yu seçti. Dolayısıyla bu karar, İtalyan kökleriyle bir kez daha bağlantı kurmak için geçmiş modellerin ve daha yakın zamanda kullanılan dağ geçitlerinin ikonik adlarının ötesine geçiyor. Alfa Romeo, onu her zaman eşsiz bir marka yapan değerleri cesaretle tüm dünyaya sunmaya hazırlanıyor.

Stellantis’in Kuruluşunu Takip Eden 3 Yılın Marka Bilançosu

 

Markanın 2023 yılındaki ticari performansı, Stellantis 2021 yılında kurulduğunda kararlaştırılan uzun vadeli bir ürün planının ve stratejilerin disiplinle takibinin doğal bir yansıması oldu. Bu dönemde ulaşılan hedefler:

 

  • Markayı yeninde kârlı hale getirmek: Bu hedefe aynı yılın (2021) ikinci yarısında ulaşıldı.
  • Alfa Romeo’nun “0’dan 0’a” stratejisi olarak adlandırılan onaylanmış uzun vadeli bir ürün planı: 2021’de yüzde 0 Elektrikli Araçtan 2027’de yüzde 0 emisyonlu ürün gamına geçmek ve her yıl yeni bir ürünü pazara sunarak, elektrikli otomobillere en hızlı geçiş yapan otomotiv üreticisi olma yolunda cesur bir hedef:
  • 2022 – Tonale Hybrid ve Plug-In Hybrid Q4 tanıtımı
  • 2023 –33 Stradale ile (BEV ve İçten Yanmalı Motorlu) ‘özel üretim otomobiller’ dünyasına geri dönüş
  • 2024 – İlk yüzde 100 elektrikli Alfa Romeo olan Milano’nun tanıtımı
  • 2025 – Sadece yüzde 100 elektrikli olarak satışa sunulacak ilk Alfa Romeo modelinin tanıtımı.
  • 2027 –yüzde 100 elektrikli Alfa Romeo ürün gamının tanıtımı.

 

  • Ödün verilmeyen kalite standartları, markanın tüm stratejik eylemlerine büyük bir titizlikle rehberlik etmeyi sürdürüyor ve bu standartlar küresel anlamda kabul görüyor. Kasım 2022’de markanın, J.D. Power Satış Memnuniyeti Endeksi’nde premium markalar arasında, daha önceki yerine oranlar dokuz sıra birden yükselerek (2021 yılına oranla 25 puan daha fazla) birinci sırada yer alması bu bakış açısının en önemli örneklerinden biri olarak öne çıkıyor.
  • Alfa Romeo, bir yıl sonra J.D. Power U.S. Initial Quality Study’ye (IQS) göre premium markaların değerlendirildiği genel sıralamada, podyumun en üst basamağına yerleşti ve tüm sektörde üçüncü sırada yer aldı. (Marka 24 sıra birden yükseldi. Bu, sektöre yönelik IQS araştırmasında kaydedilen en büyük büyüme oldu.)
  • Sıkı stok yönetimi politikası ve ürün stratejisi sayesinde ikinci el değerlerinde artış.

 

2023’teki büyüme açıkça görülüyor

 

Tüm bunlar, Alfa Romeo’nun yoğun ve zorlu geçen 2023 yılında kaydettiği olağanüstü ticari performans için uygun bir temel oluşturdu: Kasım ayına kadar olan dönemde Alfa Romeo satışları, 2022’ye göre yüzde 34 artış gösterdi. Bu veri küresel satışlarda sağlam bir büyüme olduğunu teyit ediyor.

 

Avrupa, yüzde 53 gibi güçlü bir artışla küresel sonuçlara katkıda bulundu.

Orta Doğu ve Afrika, yüzde 95’lik bir artışla en hızlı büyüyen bölge olarak raporlarda yer aldı. Ayrıca, Alfa Romeo’nun Singapur ve Hong Kong’da varlığını güçlendirdiği Hindistan Asya Pasifik bölgesi de yüzde 6’lık bir büyüme ile katkıda bulundu.

 

Kuzey Amerika’da Eylül ayında Tonale’nin tanıtımı büyük bir coşkuyla karşılandı ve aynı şekilde Çin’de de Tonale’nin piyasaya sürülmesiyle ürün yelpazesi tamamlandı. Her iki bölge de Alfa Romeo’nun büyüme için ideal koşulları yaratmak adına büyük yatırımlar yaptığı stratejik açıdan önemli alanları temsil ediyor.