Apple Music, 17 milyon faturalı müşteriye sahip olduğunu duyurduktan üç ay sonra, 20 milyon kilometre taşına ulaştı.
Billboard,un Salı günü yayınlanan raporuna göre, müzik aboneliği hizmetini piyasaya sürdükten sadece 18 ay sonra, 20 milyon abone sayısını geçti. Şirketin Eylül ayında yaptığı açıklamada, Haziran 2015’te piyasaya sürülmesinden bu yana 17 milyon faturalı müşteriye sahip olduğu bildirildiğinden bugüne kadar % 15 büyüme sağlamış oluyor.
Apple Music’in abone listesi yine de Spotify’in yarısı kadar. Pazar araştırmacısı Statista‘ya göre, Eylül ayı itibarıyla rakip müzik yayın hizmetleri, Mart ayında 30 milyon abonesi olan abone sayısının 40 milyonu geçtiği bildirildi.
Her iki hizmetin de büyümesi, bu hizmetin giderek artan popülerliği vurguluyor. Araştırmacı Nielsen’in yıl sonu müzik raporuna göre, ABD’deki isteğe bağlı abone sayısı neredeyse iki katına çıktı. Araştırmacılar pazarın, 2015 yılında 145 milyar dolarken bir önceki yıla göre yüzde 79 arttığını ortaya koydu.
Apple, bir açıklamada bulunmazken, Billboard, bu başarının çoğunun Apple Music’in No. 1 albümlerinin piyasaya sürülmesinden kaynaklandığını bildirdi.