Apple iPhone ve Macbook tamirini gittikçe zorlaştırmak istiyor.
Apple Tamir Hakkı Tasarısı’na karşı çıkıyor!
Teknoloji devi Apple her yıl bir biri ardına yeni modelleriyle bir çok cihaz tanıtıyor ve bu yolla malum milyarlarca dolar kazanıyor. Bu kadar para kazanan teknoloji devi hem müşterilerinin hemde bizim tabirimizle küçük tamirci esnafının işlerini kolaylaştırmak gibi niyeti yok.
Apple’ın, bozuk MacBook ve iPhone’ları tamir ettirmeyi kolaylaştırmak gibi bir niyetinin olmadığı ortaya çıktı.
Nebraska’daki Tamir Hakkı Tasarısı!
BuzzFeed‘in bu konudaki haberine göre; Teknoloji devi Nebraska’da, tüketicilere ve üçüncü parti tamir zincirlerine servis el kitaplarına; teşhis cihazlarına ve yedek parçalara erişim imkânı sağlayacak bir tasarıya karşı elinden geleni ardına koymuyor.
Apple Tamir Hakkı Tasarısı’na Neden Karşı Çıkıyor?
Apple temsilcisi Steve Kester ise önerilen “Tamir Hakkı Tasarısı” karşı çıkıyor. Bu yönde bir karar verilmesi durumunda Nebraska’nın “Kötü Aktörlerin Mekkesi” olacağına dair devlet senatörlerine tavsiyede bulunuyor.
Ayrıca, bu tasarının kabul edilmesinin korsanlara şirketin ürünlerine donanım düzeyinde erişim izni verebileceği için; tüketiciler için büyük bir tehdit oluşturacağını belirtiyor.
Big A, ürünlerinin yalnızca sertifikalı teknisyenler tarafından ele alınıp tamir edilmesini tercih ettiğini sürekli dile getiriyor olsa da; dünya genelinde satış sonrası servis konusunda oldukça ciddi servis şikayetleri alıyor.
Apple Tamir Hakkı Tasarısı’na karşı tavrında yalnız mı ?
Elbette hayır. En büyük rakiplerinden Samsung ve John Deere; önerilen mevzuatın sektör sırlarını açığa çıkarıp güvenlik ve güvenlik kaygılarından ödün verebileceğini de benzer şekilde savundu. Ayrıca Teknoloji sanayi grupları, içinde “CompTIA” Tüketici Teknolojisi Derneği ve Bilgi Teknolojisi Endüstrisi konseyi de tasarıyı reddedenler arasında yer alıyor.
Tamir Hakkı Tasarısı, Apple ürünlerinin tamirini yine de kolaylaştırmayabilir ancak daha az komplike diğer teknoloji ürünlerinin düzeltilmesini kolaylaştırılabilir. Bana göre ise Amerika’daki Tamir Derneği Yöneticilerinden Gay Gordon Byrne söylediği çok doğru. “Satın aldığımız şeyleri onarabilmeliyiz.” diyor!
Satış aldığım ürünü istediğim yerde tamir etme hakkına sahip olmayı; daha hızlı hizmet verecek üçüncü parti tamircilerin olmasını bende isterim doğrusu.
Şöyle de bir gerçek var;
Teknoloji devleri sattıkları cihazların tamirleri ve yaygın servis ağlarını yapabilmiş olsalar; bu konudaki şikayetleri gidermiş olasalar belki de bu yönde bir talep hiç olmayacak. Haklı oldukları güvenlik endişeleri gerçekleri olsa da bu karşı duruşu sadece tüketicilerin güvenliği için istediklerine inanmak oldukça zor.