CarPlay ve Android Auto Harika İş Çıkarıyor Fakat?
Apple ve Google Bilgi Eğlence Sistemi Savaşını Kaybedebilir.Zira otomobil üreticileri eskiden olduğundan daha hızlı hareket ediyor.
Bilgi Eğlence Sistemi son dönem araçların en önemli bileşenlerinden biri haline geldi. Akıllı telefonunuzu aracınıza takıp çalıştırdığınızda tanıdık simgeler bütünü ile karşı karşıya kalırsınız. Son dönem yolda gördüğünüz bir çok araçta bu gelişmeler artık mevcut.
Peki neden hala karmaşık bir arayüz kullanmak zorunda kalıyoruz? En büyük iki teknoloji şirketi, bildiğimiz Harita ve Medya Uygulamalarını kullanma şeklimizi zaten kolaylaştırmadı mı?
Teknoloji dünyasında bilmeniz gerek en önemli şey; sürekli kendinizi geliştirmiyorsanız ve gelişime ayak uydurmuyorsanız işiniz zor. Otomobil üreticileri de artık teknoloji devlerinin sandığı gibi yerinde durmuyor. Söz konusu güzelliklerin bir an önce tüketicilerine ulaştırmak istiyor.
Google I / O’da, arama ve veri toplama devi, Android Auto’ya mütevazı ancak önemli bir güncellemenin geldiğini duyurdu. Sürücüler artık farklı uygulamalar ve şarkılar içinde medya arayabilir veya yeni şablonlar sayesinde podcast’ler daha görsel olarak çekici bir şekilde sunulur.Bir şarkı bulunduğunda; kullanıcı canlı veya kapak sürümleri gibi ilgili müzikleri görmek için bunlara dokunabilir.
Android Auto, Google Asistanı desteği ile grup mesajlaşma ve RCS (Zengin İletişim Servisleri – SMS’nin yerini alması amaçlanan bir mesajlaşma protokolü) de içerecektir.
Bu, trafiğe takılırken arkadaşlarınızı sesinizle gruplandırabileceğiniz anlamına gelir. Gözlerinizi yoldan ayırmadan “LOL” cevabını vermek artık daha kolay.
Bu örnekler hepsi güzel fakat Apple ve Google araç içi deneyim hakimiyetini daha da sağlamlaştırmak için çeşitli adımlar ata dursun; otomobil üreticileri de kendi araçlarının merkezinde ve ön planında kendi sistemleri olması için daha fazla çalışıyorlar.
Yaklaşan Mercedes MBUX bu konuya olağanüstü bir örnektir.
Sistem size sadece bir restoran bulmaktan daha fazlasını yapan bir doğal ses kontrollerine sahiptir. Aracın araç içi iklimlendirmesi ve pozisyonlarının ayarlanmasını çok kolay yapabilirsiniz.
Ancak otomobil üreticileri artık Detroit, Almanya ve Japonya’da UI’lerini değiştiriyor. Daha hızlı olmaları ve rekabet edebilecek üstün arayüzler yaratmaları gerektiğini, sadece “yeterince iyi” nin artık yeterli olmadığını öğreniyorlar.
“Yeterince iyi” bilgi-eğlence sistemleri dönemi sona eriyor.
Çok uzun süredir otomobil üreticileri, müşterilerinin araçlarına bindikten sonra telefonlarını taktıklarını ve kendi mühendislerinin ürettiği sistemleri asla kullanmadıklarını gözlemliyor.
Peki Niye? Çünkü akıllı telefonlar ile birlikte bilgiye ve eğlenceye en hızlı şekilde heryerden ulaşma isteği giderek arttı. Bunun için aracın içide dahil.Bilgi eğlence sistemi artık müşterileri çekmenin en önemli yolu haline geldi. Bu işi bir başkasına devretmek aslında otomobil üreticilerinin işine de gelmiyor. Bir yandan size sunacak başka bir şeyimiz yok demek gibi bir şey bu.
Google, sesli arama ve haritaları araçlara entegre etmek için en azından Audi ve Volvo gibi otomobil üreticileriyle ortaklık kurdu. Bu nedenle Android Auto ve CarPlay’in bu tip ortaklık adımları artık onlar için son adım.
Zira otomobil üreticileri sizi arayüzün bir parçası olarak görmek istemeseler bile işin merkezinde siz olmaya bu şekildeki ortaklıklar ile devam edebilirsiniz.
Apple ise zaten otomobil üretimi “Apple Car” yapmak için bir taraftan çalışırken, Tesla örneğinde olduğu gibi bu işin türlü sorunlarla yüzleşmek anlamına geldiğini görebiliyor. Dolayısı ile belki de sadece dört tekerleği yola koymaya gerek yok diye düşünüyor olabilir. Carplay ile bu işin merkezinde daha fazla olmak istiyorsa daha fazla yatırım yapması lazım.
Otomobil üreticileri bence bir kaç yıl içinde kendi eğlence sistemlerini bu işin merkezine oturmak isteyecek ve bilgi eğlence sistemleri entegrasyonu tamda otomobil üreticilerinin istediği şekilde gerçekleşecek.