Apple Watch saat pazarına hakim olmaya devam ediyor
Apple tüm İsviçre saat endüstrisinden daha fazla saat satıyor. Apple Watch İsviçre saat endüstrisini geride bıraktı. İşte detaylar…
Strateji Analitiği tarafından derlenen yeni satış tahminlerine göre Apple Watch; geçen yıl sadece en çok satan akıllı saat olmakla kalmadı, aynı zamanda İsviçre saat endüstrisini de utandırdı.
Rapor, Apple’ın 2019’da yaklaşık 31 milyon adet sevkiyat yaptığını tahmin ediyor. Strateji Analitiği, Swatch ve TAG Heuer gibi markaları içeren İsviçre saat endüstrisinin yalnızca yüzde 21.1 düşüşle yalnızca 21.1 milyon adet sevkiyat yaptığını gösteriyor.
Apple, üç aylık kazançlarında belirli Apple Watch birim satışlarını açıklamasa da; Strategy Analytics perakende tahminlerinden ve diğer satıcılardan gelen satış tahminlerine ulaşmak için verileri topladı. Strategy Analytics genel müdürü Neil Mawston,
“Analog kol saatleri eski tüketiciler arasında popüler olmaya devam ediyor, ancak genç alıcılar akıllı saatlere ve bilgisayarlı akıllı bilekliklere doğru eğilim gösteriyor” diyor.
Strategy Analytics analisti Steven Waltzer’e göre;
“Swatch ve Tissot gibi geleneksel İsviçreli saat yapımcıları akıllı saat savaşlarını kaybediyor. Apple Watch, daha derin perakende kanalları aracılığıyla daha iyi bir ürün sunuyor ve giderek daha fazla dijital akıllı bileklik isteyen genç tüketicilere hitap ediyor. İsviçreli saat markalarının akıllı saatlerde etki yaratma penceresi giderek kapanıyor. ”
Apple Watch, yıllardır akıllı saat kategorisinde pazar lideri olmuş durumda. Bir kez 2017’de üç aylık satışlarda İsviçre saat endüstrisini aşmıştır, ancak bu ürünün analog rakibini aştığı ilk tam yıl olarak 2019 işaret ediliyor.