AppsFlyer, SKAdNetwork Yükleme Sonrası Ölçümü için Tek Kaynaktan Haritalamaya Olanak Tanıyan Conversion Studio’yu Piyasaya Sürüyor
AppsFlyer’ın son SKAN inovasyonu, reklamcılar için iOS 14+ çağında metrik ölçümü üzerinde tam kontrol sağlıyor…
Pazarlama ölçümü ve deneyimi platformu AppsFlyer, dönüşüm değeri ölçümüne yönelik hiper esnek bir çözüm olan Conversion Studio‘yu piyasaya sürdü. SKAN çerçevesinin sınırlı kapasitesi içerisinde yükleme sonrası etkinlik için ömür boyu değer ölçümü süresini basit ve etkili bir şekilde azami seviyeye çıkaran Conversion Studio, pazarlamacıların, dönüşüm değerlerine hâkim olmasını sağlıyor.
“Conversion Studio ile, iOS 14 sonrası dönemde başlarına bela olan bir sorunu aşmalarında pazarlamacılara yardımcı olmak için yola çıktık: edinilen müşterilerin uzun vadede ne kadar değerli olduğunu anlamanın güçlüğü,” diye belirten AppsFlyer, SKAdNetwork Ürün Müdürü Roy Yanai sözlerine şöyle devam etti: “SKAN, tasarımı gereği, kullanıcının yükleme sonrası etkinliğinin yalnızca bir yönünü yakalayarak reklam verenleri tek dönüşüm değerine hapsediyor. AppsFlyer’ın geliştirdiği Conversion Studio ise, pazarlamacıların SKAdNetwork dönüşümlerine hâkim olabilmesini sağlıyor. Kullanıcılarının ömür boyu değerine ilişkin öngörü sağlayarak, SKAN yükleme sonrası ölçümde kontrolü onlara geri veriyor.
Conversion Studio, pazarlamacıların, dönüşüm değeri haritalamalarını çok sayıda metriği eşzamanlı olarak ölçme esnekliğiyle, kolayca yapabilmesini sağlıyor. Dönüşüm değeri kapasitesini ve her metriğin nasıl ölçüldüğünü gösteren görsel ipuçları sayesinde, reklamverenler haritalamalarında kolayca ince ayarlar yapabilir ve gelir, etkileşim, elde tutma ve dönüşüm gibi metrikler de dahil olmak üzere neredeyse tüm kurulum sonrası olaylardan en iyi şekilde yararlanabilirler. Dönüşüm değeri haritalama AppsFlyer’da tutulduğunda, SKAN entegre ortaklarının tümüyle kolayca paylaşılabilir ve SKAN ölçümü için tek gerçek veri kaynağı (SSOT) işlevi görür.
Pazarlamacılar, Conversion Studio sayesinde şunları yapabilecek:
- Ölçüm metriklerini bölme. Pazarlamacılar, artık gelir, uygulama içi etkileşim ve elde tutma gibi kendileri için en önemli metrikleri eşzamanlı olarak ölçerek ölçümlerini kişiselleştirebilir.
- Yükleme sonrası kullanıcı etkinliği zamanlayıcısını 72 saatlik bir pencereye genişletme. Pazarlamacılar, etkinlik zamanlayıcısını genişleterek ömür boyu değeri daha uzun süre ölçebilir. Ayrıca pazarlamacıların bir kullanıcının en son ne zaman aktif olduğunu bilme seçeneğini de sunar. Böylece elde tutma ve kohort gibi kritik faktörleri ölçmek daha kolay bir hâle gelir.
- Herhangi bir belirli metrik içerisindeki aralıkları ölçme. Belirli bir metrik içerisinde esnek aralıklar tanımlamak, pazarlamacıların uyguladıkları dönüşüm değerlerinin sayısı ile daha verimli olabilmesine olanak tanır.
- Ömür boyu değerin tam kapasitesini optimize etmek için hunileri ölçme. Conversion Studio’daki huni işlevini seçen reklamcılar, daha az değer kullanarak sıralı olayları verimli bir şekilde ölçebilir ve ölçülen uygulama içi olay miktarını optimize edebilirler.
Pixel Federation Pazarlama Analitiği Başkanı Michal Prokop Grno, “AppsFlyer’ın özel dönüşüm değeri haritalama çözümü sayesinde, iOS’ta istediğimizi istediğimiz şekilde ölçme özgürlüğüne sonunda kavuştuk,” diye belirtti ve ekledi: “Ve tüm bunları yaparken tek satır kod yazmamıza bile gerek yok.”