Audi A6 e-tron konseptini Auto Shangai 2021 öncesi tanıttı!
Ön üretim EV – Elektrikli modelleri duyurmak için Audi, en az tüketiciler kadar istekli. Yeni PPE platformunda inşa edilen ilk EV modelleri arasında yer alacak Audi A6 e-tron, Şangay öncesi tanıtıldı…
Doğa elektrikli otomobiller ile yavaş yavaş iyileşmeye başladı. Pandemi’nin gölgesinden çıkmak için sabırsızlaştığımız bugünlerde Covid 19’suz bir gelecek için umudumuzu yitirmiş değiliz. Özellikle Auto Shangai 2021 fuarının rahat sınırları içerisinde Otomobil gazetecileri yüz yüze tanıtımları daha iyi hatırlamış olacaklar…
Şangay’daki fuarda Audi A6 e-tron konsept’in resmi lansmanı gerçekleştirilecek.
Audi malum lüks sedan otomobil pazarına yabancı değil. Aslında 1960’lı yılların sonundan itibaren Audi 100’lere kadar uzanan şirketin en çok satan modelleri oldular. Yine de Audi’nin 2011’de piyasaya sürdüğü Hibrit A6 ve 2019 PHEV sürümleri A6’nın ilk elektrikli girişimleri sayılabilir. Ancak söz konusu bu yeni konsept yani Audi A6 e-tron konsept olunca iş değişiyor. Bu otomobil tamamen elektrikli ilk A6 aracı olacak.
A6 sportback konsepti, RS e-tron GT’nin gövde stiline biraz daha agresif bir yaklaşık gibi görülebilir ancak bu iki araç; Porche Taycan ve A6 konseptiyle aynı J1 sistemini kullanan e-tron GT ile tamamen farklı bir üretim platformu üzerinde inşa edilmiş. Audi’nin yeni PPE’si yani “Premium Platform Electric” üzerinde inşa edildi.
Bu nedenle aslında bu yeni konsept A6 dış boyutlarının çok ötesine geçen ve mevcut A6’larla çok az ortak noktaya sahip.
0.22’lik son derece düşük bir sürtünme katsayısına sahip. Bu Porsche Taycan‘dan daha iyi ancak Mercedes EQS‘tan daha kötü.. Bir diğer özelliği, e-tron GT’ye göre 22 inçlik devasa jantlara sahip…
Audi’nin A6 e-tron konsepti özellik istek listesinde kesinlikle hepsini karşılamış durumda. Şirkete göre, gelecekteki A6 EV’ler, çift motorlarından 350 kW güç elde edebilir; 100 kWh pil paketleri ile 700 km’ye (450 mil) kadar sürüş mesafelerine ve durma halindeyken 100 km / saate (62MPH) 4 saniye gibi kısa sürede ulaşabilir.
e-tron GT gibi bu konspette, 270 kW’a kadar şarj akımı sunması için gereken 800V elektrik mimarisini kullanıyor. Q4 te kullanılan 125 kW ile karşılaştırma yapılırsa sadece 25 dakika’da yüzde 5 seviyesinden yüzde 80 kapasiteye ulaşmak mümkün… Kısaca 10 dakika’da 300 km’lik bir mesafeyi daha yüklemek mümkün…
Tüm bunları değerlendirdiğimizde kağıt üzerinde; etkileyici rakamlar olduğu kesin ancak adı üzerinde konsept araçlar ve tüm bu özelliklerin üretim araçlarında olacağının garantisi yok.
Başka neler var diye bakacak olursak, yaklaşan hatta geçtiğimiz günlerde Türkiye’de de satışa sunulan Q2 ve Q4’e benzer şekilde A6’da da Dijital Matrix Farlar ve özelleştirilmiş OLED teknolojisi kullanılmış… Bu araç tam üretim aracı olmadığı için belli ki Audi bir kaç cesur tasarım özelliği daha eklemiş…
Örneğin, şirketin basın açıklamasına göre, aracın yanlarına gömülü LED projektörler olacak; “kapılar açıldığında altlardaki zemini bir sahne gibi aydınlatıyorlar” bu sayede en azından; yoldan geçen bisikletliler sizin araçtan inmek üzere olduğunuzu önceden tahmin edebiliyor.
Dönüş sinyali tarafında da benzer şekilde zemini renklendirmek üzere dört projektör yerleştirilmiş; Tüm bu yeni özellikleriyle Audi A6 e-tron modelinin tam olarak ne zaman sokaklarda olacağına dair bir tarih yok. Elbette bir yerlere çarptığınızda bunun kaça patlayacağına dair de bir bilgi yok…
İşin birde tamir tarafında maliyetleri ne olacak ona da bakmak lazım ama ondan sonra bahsediceğiz.