Audi uzun süredir sentetik yakıt üretme konusunda çalışmalarına devam ediyordu. Bunun ilk sonuçlarını el ettiğini açıkladı.
Kısa bir süre önce sadece su ve karbondioksit kullanarak dizel yakıt üreten şirket bir tarihi başarıya imza atmış oldu .
Alman otomobil devi sülfürsüz petrolsüz sentetik benzin üretmeyi başardı.
Audi geçen yılın sonlarına doğru Global Bioenergies ortaklığı ile mısır kökenli biyokütle glukozları kullanarak izobütan elde etmek için bir fermentasyon ünitesi kurmuştu.
İzobütan gazı petrokimya endüstrisinde kullanılan plastik ,yakıt vb. pek çok alanda kullanılabilen bir rafine ürünü.
Sonraki aşamada ise Audi ve ortakları maddeyi saflaştırmak ve olgunlaştırmasını sağlayarak basınç altında sıvı olarak depoladı. Bununda bir kısmını Almanya’ya yollanarak izooktan yakıtına çevirerek 100 oktan saf benzin elde etmiş oldu.
Global Bioenergies işbirliğiyle yürütülen proje kapsamında, yenilenebilir biyoyakıt kaynakları kullanılarak gazlı izobutan üretilmiş oldu.
Audi elde ettikleri yakıtın son halini “e-benzin” olarak tanımlıyor. Zira bu yakıt ne sülfür ne de benzen içeriyor.
Üstüne üstlük tamamen doğal kaynaklardan oluşuyor.
Global Bioenergies CEO’su Marc Delcourt “Benim için bu tarihi bir an, bitkilerden ilk kez gerçek benzin üretildi” dedi.
Normalde izooktan benzinin kalitesini arttırmak için kullanılan bir katkı olsa da doğrudan da kullanılabiliyor.
Audi’nin iddiasına göre bu yakıt sülfür ve benzen içermediğinden temiz bir yanma sağlıyor. Ayrıca yüksek oktanlı olması sayesinde motorlar daha yüksek sıkıştırma oranı oluşturarak daha verimli çalışıyor. Audi bu yakıt bileşimini motorlarda deneyerek sonra araçlarda deneyecek.
Delcourt yakıtın tüketiciye yakında ulaşabileceğini belirtiyor. Şirket bir sonraki aşamada 10 kat daha büyük bir fabrika inşa ederek , 2016’da yılda 100 ton izooktan ve yüksek saflıkta izobütan üretmeyi planlıyor.
Sadece Hava ve Karbondioksitten Dizel Yakıtı da Üretti E-dizel adı verilen yani ekolojik dizel denilen bu yakıtı oldukça çevreci bir şekilde üretiyor. Rüzgar, güneş ve hidro enerji kullanarak sudan tersinebilir elektrolizle hidrojen üretiyor. Sonrasında bu hidrojen karbondioksit karıştırılarak 2 kimyasal işlemle karbondioksite dönüştürülüyor.
Bu hammadde (blue crude) rafine edilerek sentetik e-dizele dönüştürülüyor.
Pilot istasyon günde 160 lt üretebiliyor ve % 70 civarı verim elde ediliyor. Almanya Dresden’ da üretilen yakıt daha büyük bir tesiste üretilecek.
Alman Federal Eğitim ve Araştırma Bakanı Johanna Wanka , makam aracı Audi A8′ e bir kaç litre yakıt koyarak başarıyı kutladı.
Audi ve Global Bioenergies ortaklığıyla geliştirilen “e-benzin”in tanıtım videosunu yukarıdaki videodan izleyebilirsiniz.