Audi ürün ve hizmetleriyle Autoshow 2021 Mobility’de
Audi, Türkiye’nin ilk digital Autoshow’u Autoshow 2021 Mobility’de Türkiye’de satışa sunduğu modellerin yanısıra, performans modelleri RS ailesinin ikonu haline gelen RS 6 Avant’ın da tanıtımını yapıyor.
Marka ayrıca fuar alanında yer alan kiosklarıyla da müşterileriye gerçek zamanlı iletişim kuruyor.
Türkiye’nin ilk dijital otomobil fuarı olan Autoshow 2021 Mobility’de Audi 10 modelini sergiliyor. RS dünyasının ikonik modeli RS 6 Avant’ın tamamen yenilenmiş halinin yanısıra, Q model ailesinin üyeleri Q8, Q7, Q5 Sportback, ve Q3 Sportback: A6 Sedan, A5 Cabrio, A4 allroad, S3 Sedan ve A3 Sportback modelleri de otomobil tutkunlarıyla buluşuyor.
Fuar süresince Audi standını gezen ziyaretçiler, araç görsellerinin üzerine tıklayarak konfigürasyon yapabilecek ve modelle ilgili detaylı bilgiye ulaşabilecekler.
Audi fuar süresince sergilediği modellere ek olarak, dört ayrı kioskla hizmetlerini aktarıyor.
Progress.audi
Audi’nin fuardaki ilk kiosku markanın vizyonu, fikirleri ve tutkusu ilgili bilgiler sunmayı hedefliyor. Ziyaretçiler kiosktan, Audi’nin dünyayı ileriye götürecek adımları nasıl atacağını, geleceğin mobilitesini nasıl şekillendireceğini inceleyebilecekleri progress.audi sitesine yönlendirilecek ve markanın geleceğe bakış açısını gözleme fırsatı bulmanın yanı sıra, yenilikçi tasarımlar ve çığır açan teknolojilerle sürdürülebilir mobilite çözümlerini nasıl geliştirdiğine tanık olacaklar.
Görüntülü görüşme kiosku – Audirect
Audi tutkunlarının diledikleri yerden, istedikleri zamanda, tercih ettikleri Audi Yetkili Satıcısı ile görüntülü görüşme yapabildikleri Audirect hizmeti fuarda bu kioskta sunuluyor. Audi Türkiye’nin, 2020 Haziran ayında devreye aldığı ve COVID-19 salgınıyla birlikte daha da tercih edilen satış uygulaması AUDIRECT özellikle salgın nedeniyle uygulanan kapanma döneminde Audi müşterilerinin son derece ilgi gösterdiği bir platform oldu. Audi Türkiye’nin görüntülü satış hizmeti olarak bilinen AUDIRECT’te ziyaretçiler, sanki fiziki anlamda bir showroomdaymış gibi satış temsilcisiyle görüşerek satış sürecine dahil olabiliyor.
seninaudin.com’dan Audi Shop ve Orijinal Aksesuar kioskları
Fuar ziyaretçilerinin, fuar süresince yararlabilecekleri diğer iki kiosk ise seninaudin.com platformundan yönlendirilecekleri Audi Shop ve Orijinal Aksesuar.
Audi’nin teknoloji ve tasarım anlayışından ilham aldığı giyimden, model araca, hediyelik eşyadan araç aksesuarlarına kadar birçok farklı ürün Audi Shop’ta yer alıyor.
Audi’ye özel üretilen Orijinal Aksesuarlar ise, araçlarını kişiselleştirmek isteyen Audi sahiplerine ihtiyaçları olan her detayın düşünüldüğü, farklı kategorilerdeki ürünleri sunuyor.
RS ikonunun dördüncü nesli: yeni Audi RS 6 Avant
Audi’nin yüksek performans odaklı, 25 yıllık RS çalışmalarının bir ikon haline gelmiş olan versiyonu RS 6 Avant, fuarın en ilgi çekici modellerinden biri olmaya aday.
Yüksek performanslı bu Avant, Audi Sport’un geliştirmeleriyle mild hibrit sisteme kavuşmuş ve bu sayede artan verimlilikle birleşen daha da fazla güç elde edilmiş.
25 yıllık RS tarihi süresince tüm dünyada büyük bir hayran kitlesine sahip olan ve tam anlamıyla bir ikon haline gelen Audi RS 6 Avant Audi standının en ilgi çeken modellerinden biri.
Geniş ve güçlü: dış tasarım
Sınıfından benzersiz olan gövde tasarımıyla Audi RS 6 Avant, ilk bakışta, dururken bile son derece çekici olduğunu kanıtlıyor. A6 Avant modeline oranla çok farklı bir tasarıma sahip RS’te, ön kapılar, tavan ve bagaj hariç, dış kısım yalnızca RS’e özgü parçalardan oluşuyor. Geniş çamurluklarıyla her iki tarafta yaklaşık 40 milimetre genişleyen gövde, yüksek performanslı Avant’ın ayırt edici karakterini vurgulıyor.
Ön kısmın tamamı maksimum düzeyde farklılaştırılarak A6 model serisinden ayırt edici bir görünüme kavuşturulmuş. RS 6 Avant‘ın yeni kaputu powerdome’u ve A7 modellerindeki farları benimsemiş. RS’ye özgü Matrix LED seçeneğinin de standart olarak alınabildiği RS 6 Avant’ın LED stopları da benzer şekilde, dönüşlerde, araç kilitlendiğinde ve kilidi açıldığında RS’e özgü sıralamayla birlikte dinamik bir görünüş sunuyor.
Singleframe ızgara içindeki parlak siyah renkli üç boyutlu petek yapısı RS 6 Avant’ın atletik görünümünü güçlendiriyor. Standart Matrix LED farların alt kısmında, çarpıcı bir şekilde çizilmiş yeni yan hava girişleri yer alıyor ve neredeyse farların alt kenarına kadar uzanıyor.
Yan görünümde uzatılmış ön bölüm, uzun, düz tavan çizgisi ve düz D sütunlarıyla sağlanan karakteristik Avant silueti hakim. Siyah eklere sahip RS’ye özgü yan etekler, gücün yanlarda görsel olarak vurgulmasını sağlıyor. Dinamik arka kısımda, spoylerden uzanan siyah renkli tavan kenarı ve RS’e özgü yine parlak siyah tampon, öne çıkan öğeler.
Sıradışı güç paketi
Audi RS 6 Avant’taki 4.0 TFSI, 600 PS güç ve 800 Nm tork sunuyor Sadece 3,6 saniyede sıfırdan 100 km/s hıza ulaşan model 12 saniyede 200 km/s değerine erişiyor. En yüksek hızı 250 km/s olan RS 6 Avant, isteğe bağlı alınabilen dinamik paketle 280 km/s, dinamik paket plus 305 km/s hızlara kadar çıkabiliyor.
48 voltluk ana elektrik sistemi sayesinde turbo twin V8 motor, maksimum performansı yüksek verimlilikle birleştiriyor. Mild hibrit sistemin (MHEV) kalbinde bir alternatör bulunuyor. Frenleme sırasında 12 kW’a kadar güç geri kazanılabiliyor ve ayrı bir lityum iyon pilde saklanıyor. Sürücünün 55 ila 160 km/s arasında bir hızda ayağını gaz pedalından çekmesiyle, sürüş yönetimi iki seçenekten birini seçiyor. Gaz pedalına basıldığında, alternatör motoru yeniden çalıştırıyor. MHEV teknolojisi, 22 km/s hıza kadar çalıştırma/durdurma işlemine izin veriyor. Bu sayede günlük sürüşte 100 kilometrede 0,8 litreye kadar yakıt tasarrufu mümkün kılınıyor.
RS6 Avant’taki bir başka verimlilik sistemi ise COD; düşük ve orta hızda, 2, 3, 5 ve 8 numaralı silindirler devre dışı bırakılıyor. Optimize edilmiş vites değiştirme sürelerine sahip standart sekiz vitesli tiptronic, RS 6 Avant’ın 4.0 TFSI motorunun gücünü quattro sürekli dört tekerlekten çekişe aktarıyor.
Sporti ve değişken iç mekan
RS 6 Avant‘ın iç kısmı da tamamen sporcu kimliğine atıfta bulunuyor. Yatfay konumlanmış kademeli, üç boyutlu gösterge paneli hafif ve zarif görünüyor. Tamamen dijital işletim sisteminin kullanıcı arayüzü, net siyah panel tasarımıyla uyum sağlamış. En iyi MMI Tocuh Screen neredeyse görünmez bir şekilde siyah panel mimarisine dahil edilmiş. “RS Monitor” ekranı, sürücüye, lastik basıncı, tork, güç çıkışı, motor yağı sıcaklığı, püskürtme basıncı, ivme ve g kuvvetleri gibi sürüş bileşenleriyle ilgili bilgiler aktarıyor.
Alüminyumdan yapılmış yeni büyük RS vites değiştirme kulakçıklarıyla alt kısmı düzleştirilmiş, tamamen delikli deriden yapılmış spor direksiyon, sürücünün yeni Audi drive select modlarını doğrudan seçmesine olanak tanıyan çok işlevli düğmelere sahip.
Yeni RS 6 Avant, kapsamlı konfor, bağlantı ve sürücü asistan ekipmanıyla birlikte alınabiliyor. Bu şekilde, sportifliği sınırsız uzun mesafe performansıyla birleştiriyor ve birçok durumda sürücüye yardımcı oluyor. Adaptif hız sabitleyiciden, Şerit değiştirme asistanına kadar 30’dan fazla asistan sistemi bulunuyor.
Audi Q8
Audi’nin Q model ailesinin en büyüğü olan Audi Q8, dış tasarımı, geniş ve zarif iç mekanı, ileri teknoloji ürünü navigasyon, bilgi ve eğlence sistemleriyle dikkat çekiyor.
Dört kapılı lüks bir coupé aracın pratik çok yönlülüğünü, geniş bir SUV modelin avantajlarıyla buluşturan Audi Q8, aynı zamanda son derece donanımlı, kapsamlı bir bağlanabilirlik sunuyor. quattro dört tekerlekten çekiş özelliğiyle arazi sürüşleri için de sıradışı bir dayanıklılığa sahip model, hem iş seyahatleri hem de keyif amaçlı sürüşler için ideal bir yol arkadaşı.
Esnek, sportif ve zarif
Audi’nin diğer tüm SUV modellerinden alışık olunan sportif dinamizm ve üst düzey premium kalite hissi, Audi Q8’de daha da belirginleşmiş. 4,99 metre uzunluğunda, 2 metre genişliğinde ve 1,71 metre yüksekliğindeki SUV, kardeşi Q7’den daha geniş, daha kısa ve daha yere yakın. Neredeyse 3 metreye ulaşan aks mesafesi sayesinde, iç mekan uzunluk ve yükseklik yönünden rakiplerinden daha ferah. Arka koltuklar yatırıldığında ise, bagajın toplam hacmi 1.755 litreye ulaşıyor.
Q ailesi için yeni dış tasarım
Q model ailesinin yeni yüzü olarak lanse edilen Q8, ilk bakışta sekizgen tek parça ızgarasıyla fark ediliyor. Dik konumdaki güçlü radyatör ızgarası, öne doğru uzatılan spoiler ve sert çizgilere sahip hava kanallarıyla birleşmiş ve otomobile kendine güvenen bir görünüm kazandırmış. Zarif bir kavisle arkaya uzanan tavan, hafif eğimli D sütunuyla buluşuyor ve 22 inçlik tekerleklere ev sahipliği yapan tekerlek kemerlerinin üzerindeki quattro çizgisinde son buluyor. Standart olarak LED farlarla alınabilen Q8’de, HD Matrix LED teknolojisi ise opsiyonel bir donanım olarak sunuluyor. Hem gündüz farları hem de arka lambaları üç boyutlu görünümleri ile dijital bir karaktere sahip.
Sportif sürüş
Audi’nin en üst sınıf SUV’u da, markanın diğer modellerinde olduğu gibi quattro ile bütünleşmiş. Tümüyle mekanik orta diferansiyel motorun ürettiği gücü ön ve arka aksa standart olarak 40:60 oranında aktarıyor. Gerektiğinde ise, gücün büyük kısmı daha fazla yol tutuşuna sahip olan aksa yönlendiriliyor. Buna ek olarak 254 milimetrelik zemin yüksekliği, ön ve arka çıkıntıların kısalığı ve yokuş aşağı iniş kontrolü sayesinde Audi Q8, asfaltın bittiği noktadan sonra da aynı performansla yoluna devam edebiliyor.
İlerici Direksiyon’un standart olarak sunulduğu modelde, dört tekerlekten yönlendirme sistemi de opsiyonel. Bu sistemde 5 dereceye kadar yön değiştirebilen arka tekerlekler düşük hızlarda yapılan dönüşlerde çevikliği artırmak için dönüş yönünün tersine, yüksek hızlarda ise dengeyi artırmak için dönüş yönüne çevriliyor.
Hassas ve net kontrol ve göstergeler
Yeni Audi Q8’in MMI dokunmatik ekranlı yönetim konsepti sayesinde otomobilin hemen tüm fonksiyonlarına iki geniş ekran vasıtasıyla ulaşmak mümkün. Üstteki 10,1 inçlik ekran, bilgi ve eğlence sistemi ile navigasyon tarafından kullanılırken, sürücü ise 8,6 inçlik ekran üzerinden otomobilin ısıtma ve havalandırma sistemi ile konfor fonksiyonlarını yönetebiliyor ve yazı yazabiliyor.
Kullanıcı bir düğmeye bastığında titreşim ve sesle geribildirim alıyor. Buna ek olarak, sesli kumanda sistemi sayesinde Audi Q8 akıllı bir konuşma arkadaşına dönüşüyor. Sürücü, sisteme sesli komut verirken belirli kalıplara bağlı kalmak zorunda değil, örneğin yakındaki restoranları bulması için “Acıktım” demesi yeterli.
Otomobilin göstergeleri, tümüyle dijital Audi sanal kokpitinde yer alıyor. Yüksek çözünürlüklü 12,3 inçlik ekran, çok fonksiyonlu direksiyon yardımıyla değiştirilebilen iki farklı görünüm seçeneğine sahip. Opsiyonel plus seçeneği ise sportif üçüncü bir görünüm daha sunuyor. Baş üstü göstergesi ayrıca navigasyona yardımcı olan kapsamlı bir şerit asistanı gibi önemli bilgileri ön cama yansıtıyor.
Audi Q7
Audi Q7, Markanın ilericilik ve tasarım, verimlilik, sürücü asistan sistemleri teknolojilerinde ulaştığı son noktayı ifade eden modellerinden biri olan Q7 Fuarda sergilenen bir diğer Audi modeli.
Daha hafif ve ağırlık merkezinin de daha aşağıda konumlandığı çevik bir yapıya sahip Audi Q7, boyutları itibarıyla segmentinin en geniş hacimli otomobili. Audi Q7, dış boyutları küçülmüş olmasına rağmen yolcular ve bagaj için daha fazla iç alan sunuyor. İnovatif asistan sistemler ve bilgi-eğlence sistemleri bu SUV modelini benzerleri arasında ön plana çıkarıyor.
Hafifliği, çeşitli malzemelerin kullanıldığı gövdesi ve tamamen yenilenen şasisi sayesinde hem konfor hem de bir spor Audi ile aynı tipik performans özelliklerini birlikte sunan Q7, aynı zamanda düşük CO2 değerleri de veriyor.
Büyük SUV’lar sınıfında en iyi değerlere sahip motorlarıyla da fark yaratan Q7, Türkiye’de Q7 50 TDI quattro 286 hp S line tiptronic seçeneğiyle sunuluyor. 286PS güç sağlayan motor, 600Nm’lik bir tork değerine sahip. 0’dan 100km/s hıza 6,1 saniyede ulaşan Q7, 241km/s maksimum hıza sahip.
Audi Q7 işletim konsepti, bilgi-eğlence, bağlantı ve sürücü asistan sistemleri açısından da tamamen sürücü odaklı uygulamalarla daha önce SUV araçlarda sunulan standartları yeniden belirliyor. İkinci nesil modüler bilgi-eğlence platformunun yanı sıra Audi Sanal Kokpit de yer alıyor. Her şeyin elinizin altında olduğu Yeni MMI kontrol birimi ve geniş dokunmatik yüzey, sistemin işletimini çocuk oyuncağı haline getiriyor. Diğer cazip inovasyonlar arasında arka koltuktaki yolcular için Audi tablet ve 3D audio içeren iki ses sistemi bulunuyor.
Dikkat çeken özelliklerden biri, adaptif hız kontrolü ve sıkışık trafik asistanı gibi yeni sürücü asistan sistemlerinden oluşan geniş kapsamlı portföy. Halen dünyada seri üretimi yapılan hiçbir otomobilde daha fazla asistan sistemi bulunmuyor.
Audi Q5 Sportback
Audi, Q model ailesinin beğenilen üyelerinden Q5 Sportback, dinamik hatlarıyla sağladığı coupé görünümü, etkileyici tasarımı ve teknolojik yeniliklerinin yanısıra, sportif tarzı ve günlük kullanıma uygunluğuyla öne çıkıyor.
Audi’nin Q ailesinin bir diğer üyesi Q5 Sportback de fuarda Audi standında yer alıyor. Q model ailesinin en belirgin özelliği olan güçlü tasarımı ilk bakışta dikkat çeken Q5 Sportback’te sekizgen tek çerçeveli ızgaranın yanlarında yer alan büyük hava girişleri, Matrix LED farlar kesintisiz uzanan omuz çizgisi, yan marşpiye çıtaları bu dayanıklı görünüşü destekleyen tasarım öğeleri olarak öne çıkıyor.
Sera tipi yan camlar alçak biçimde uzanıyor ve aşağı doğru eğimine erken başlayarak, üçüncü yan camın keskin bir şekilde arkaya doğru daralmasını sağlıyor. Çarpıcı bir şekilde eğimli arka cam ve yükseğe monte edilmiş arka tampon, Q5 Sportback’e dinamik ve güçlü bir görünüm kazandıran diğer tasarım öğeleri arasında yer alıyor.
Verimli ve güçlü motor seçenekleri
Audi Q5 Sportback Türkiye’de 40 TDI ve 45 TFSI seçenekleriyle satışa sunuluyor.
2.0 TDI motor Q5 Sportback 40 TDI quattro 204 PS güç ve 400 Nm tork üretirken, CUV’yi 7,6 saniyede 0’dan 100 km/s hıza çıkarıyor. 222 km/sa maksimum hıza ulaşan Q5 Sportback’te güç aktarımı, yedi vitesli S tronic şanzımanla sağlanıyor.
Benzinli seçenek olan 2.0 lt 45 TFSI quattro 6,1 saniyede 0’dan 100 km/s hıza ulaşabiliyor. Benzinli motor 265 PS güç ve 370 Nm tork üretiyor. İki litrelik TDI gibi, yedi vitesli S tronic şanzımana sahip.
Dijital ve sezgisel: kontroller ve bağlantı
Kontroller, ekranlar ve bilgi-eğlence sistemi için Q5 Sportback’te, Q5’te sunulan üçüncü nesil modüler bilgi-eğlence sistemi MIB 3 yerini alıyor. 12,3 inç ekranlı dijital Audi sanal kokpit plus ve opsiyonel head-up display’in de sunulduğu modelde MMI navigasyon plus bilgi-eğlence sistemi 10,1 inç dokunmatik ekranla eşleştirilmiş.
Bulut bilgisini kullanan ve “Hey Audi” diyerek etkinleştirilebilen sesli kontrol, araçla ilgili birçok otomobil ayarı yapmaya, bireysel kullanıcı profillerinde saklamaya ve myAudi müşteri portalına kaydetmeye imkan tanıyor.
Faydalı ve verimli: sürücü asistan sistemleri
Audi Q5 Sportback Adaptif Sürüş Asistanı, Park Asistanı, Aktif Şerit Asistanı gibi çok sayıda sürücü asistan sistemi ile alınabiliyor.
Yenilikçi: dijital OLED teknolojisine sahip arka farlar
Q5 Sportback’te isteğe bağlı alınabilen özellikler arasında yenilikçi dijital OLED teknolojisine sahip arka farlar da yer alıyor. Homojen bir kırmızı ışık yayan üç organik diyot içeren farlar, ayrı ayrı kontrol edilebilen altı bölüme ayrılmış. Sürüş moduna göre, farklı görüntüler veren far sisteminde, örneğin, Adaptif Hız Sabitleyici veya Aktif Şerit Asistanı gibi asistan sistemlerinden birine sahip olan Q5 Sportback’e hareketsizken, arkadan iki metreden az bir mesafede yaklaşıldığında, tüm OLED segmentleri yanarak yakınlık tespiti sağlıyor.
Esnek alan konfigürasyonu: arka sıra koltuk artısı
Q5 Sportback’in 510 lt olan bagaj hacmi, arka koltukların katlanmasıyla 1480 l’ye ulaşıyor. Audi, Q5 Sportback’te ayrıca yana doğru kaydırılabilen ve ayarlanabilir koltuk arkalığı açılarına sahip, isteğe bağlı alınabilen arka koltuk sırasını da bu modelle sunuyor. Bu, temel konfigürasyondaki bagaj bölmesinin hacmini 60 l daha artırırken, koltuk arkalığı ve oturma yüzeyi tamamen arkaya ayarlandığında arka koltuktaki yolcular için gelişmiş konfor sunuyor.
Audi Q3
Audi’nin çok yönlü SUV’u Q3, markanın en üst modellerinde görülen performans, konfor, dijital işletim sistemi ve kapsamlı bilgi-eğlence sistemleri gibi bir dizi üstün özelliği bir arada sunuyor.
Audi’nin kompakt SUV’u sportif görünümü, teknolojik özellikleri, verimli ve yüksek performanslı motorları, birinci sınıf bilgi ve eğlence sistemleriyle öne çıkıyor.
Audi Q3, S line ve Advanced olmak üzere iki farklı donanım ve 35 TFSI motor seçeneğiyle sunuluyor.
Sportif görünüm
Audi Q3’ün sekizgen tasarımlı tek çerçeveli ön ızgarası ve büyük hava girişleri araca çok daha sportif görünüm katıyor. Aracın ön tasarımında, kama şeklinde içeri doğru ilerleyen ve opsiyonel olan Matrix LED teknolojisiyle görüşü kolaylaştıran farlar öne çıkıyor. Ön ve arka farların simetrik aydınlatma grafikleri ile yandan görünüm, dış tasarımla denge oluşturuyor. Omuz çizgisi çamurlukların üzerinde güçlü atletik bir görünüm yaratırken, birbirleriyle bağlantısını da sağlıyor. Audi’nin quattro DNA’sından ilham alan konturlar, SUV’un daha da geniş görünmesine olanak tanıyor. Kontrast renkli çamurluk kaplamaları, off-road görünümünü de vurguluyor. Otomobilin gövdesi yan taraftaki arka camı da çevreleyen uzun bir tavan kenarı spoyleri ile tamamlanıyor.
Sürücü odaklı ve sportif iç mekan
Yatay çizgiler ve üç boyutlu tasarım öğeleri dış mekanda olduğu kadar Q3’ün iç mekanında da etkisini gösteriyor. Premium malzemeler, mimari yapı ve yeni işletim konseptiyle mükemmel bir ahenk oluşturuyor. Parlak siyah cam görünümlü çerçevesi ile MMI dokunmatik bilgi ve eğlence sistemi temel element olarak göze çarpıyor. Altındaki klima kumandalarıyla birlikte sürücüye doğru 10 derece eğimli bir şekilde yer alıyor. Konforlu koltuklar sportif bir oturuş pozisyonu sağlarken, buna uygun olarak direksiyon da dik açıyla konumlandırılıyor.
Verimli ve değişken mekan konsepti
4.484 milimetre uzunluğa, 1.849 milimetre genişliğe, 1.585 milimetre yüksekliğe sahip ve aks mesafesi 77 milimetre uzatılan Audi Q3’ün tüm boyutları bir önceki nesle göre artmış durumda.
Otomobilin arka koltukları standart olarak, 150 milimetre ön ve arka tarafa hareket ettirilebiliyor. 40:20:40 oranındaki üç yönlü bölünmüş koltuk arkalıkları yedi kademede eğilebiliyor. Arka koltukların ve koltuk arkalıklarının pozisyonuna bağlı olarak, bagaj bölmesi kapasitesi 410 ile 1.405 litre yükleme hacmi sağlıyor. Yükleme zemini üç seviyeye kadar ayarlanabiliyor ve arka bagajlık, gerek duyulmaması durumunda zeminin altına yerleştirilebiliyor. Ayak hareketi ile açılabilen elektrikli bagaj kapağı da konfor anahtar ile opsiyonel olarak alınabiliyor.
Tamamen dijital
İşletim sistemi baştan aşağı yenilenen otomobilde analog göstergeler bulunmuyor. Standart donanımda dahi, sürücünün çok işlevli direksiyonu kullanarak çalıştırdığı 10,25 inç ekran ile dijital bir gösterge paneli yer alıyor. Birinci sınıf donanımına sahip otomobilde, opsiyonel olarak sunulan MMI navigasyon plus ile birçok ek fonksiyonu bir arada sunan Audi sanal kokpit bulunuyor. Kontrol panelinin ortasında 10,1 inçlik bir dokunmatik ekran da yer alıyor. Sportif bir gösterge de dahil olmak üzere üç farklı görünüme sahip daha büyük Audi sanal kokpit plus ise opsiyonel olarak alınabiliyor. Düz menü yapısı ile sezgisel işletim konsepti, sesli kontrol ile tamamlanıyor. Sesli kontrol sistemi ifadeleri anlıyor, gerektiğinde sorular soruyor, seçenekler sunuyor ve kullanıcıyla uyum içinde çalışıyor. İsteğe bağlı olarak, sesle kontrol işlevi, yanıt vermek için otomobilde depolanan bilgilerin yanı sıra buluttaki ayrıntılı bilgilere erişirim sağlayıp kullanıcıya yardımcı oluyor.
Akıllı bağlantılı: bilgi-eğlence sistemi
Audi Q3’teki birinci sınıf bilgi-eğlence sistemi, üst segmentlerdeki Audi modelleri gibi aynı teknik fonksiyonları sunuyor. Navigasyon sistemi, sürücünün tercihlerini önceki yolculuklara göre tanıyor ve uygun rota önerileri oluşturmasına imkan sağlıyor. Q3’te kablosuz şarj kutusu standart ve Audi akıllı telefon arayüzü opsiyonel donanım sunuluyor. Audi akıllı telefon arayüzü sayesinde uygun modeldeki akıllı telefonların ekranları kablosuz bir şekilde bilgi-eğlence sistemine aktarılabiliyor ve kablosuz şarj kutusu ile akıllı telefonlar kablo kullanmadan sürüş boyunca şarj edilebiliyor.
Rahatlık ve güvenlik: Sürücü destek sistemleri
Kaliteli ve son teknoloji ürünü sistemler Q3’ün güvenliğine katkı sağlıyor. Bu sistemlerden biri de opsiyonel adaptif sürüş asistanı. Bu asistan otomobilin boylamasına ve yanal hareketini kontrol ediyor ve otomobilin dar şeritlerde ve kısmen kapatılmış yollarda dahi şeritte kalmasını sağlıyor. Audi Q3 ayrıca dört 360 derece kamera sayesinde manevra yapmayı kolaylaştırıyor. Bu kameralar bilgi-eğlence ekranında SUV’nin çevresini gösteriyor. Park asistan sistemi sayesinde ise otomobili otomatik olarak park alanlarına girip çıkarabiliyor. Sürücünün sadece hızlanması, fren yapması ve vites değiştirmesi yeterli oluyor. Sürücü, dik bir park alanından veya dar bir girişten geri dönmek isterse, çapraz trafik desteği etkinleşiyor. Bir diğer özellik ise şerit değiştirme asistanı. Sistem, kör noktada bulunan veya arkadan hızla yaklaşan bir otomobil tespit ederse, ilgili dış aynada bir uyarı LED’i ile kullanıcıyı uyarıyor.
Audi Q3, önden çekişli bir adet benzinli motor seçeneği ile sunuluyor. Bu motor 150 hp güç sunuyor. 35 TFSI motor seçeneği, turboşarjlı dört silindirli doğrudan püskürtme ünitelerine sahip. Güç, yedi vitesli S tronic şanzıman ile aktarılıyor.
Audi A6 Sedan
Audi’nin başarılı model serisi A6 da, sedan karoseriyle fuarda yerini alıyor. Audi A6, tüm motor seçeneklerinde sunulan mild hibrit teknolojisi, sürüş güvenliğini daha da artıran 39 adet asistan sistemi, sezgisel kullanım özellikli bilgi ve eğlence sistemleri ve dinamik tüm tekerden yönlendirme sistemi ile otomobilde business class konforunu güncelledi.
Dijitalleşme, rahatlık ve sportiflik yönünden, incelikle tasarlanan Audi A6, lüks sınıf otomobiller arasında çok yönlü bir yetenek. Tümüyle dijital ve dokunmatik MMI sistemi, araç içi bilgi ve eğlence sistemleri için kolay bir kullanım sunuyor. Sistematik olarak dijitalleştirilen iç mekan, segmentinde çığır açacak nitelikte. Süspansiyon, pürüzsüz bir sürüşün konfor ve dengesini, sportif bir karakter ile bir araya getiriyor. Tüm motor seçeneklerinde rahatlık ve verimliliği gözeten yarı hibrit sistem yer alıyor.
Audi’nin dokunmatik Multi Medya Arayüzü (MMI) sisteminin Audi A6’da yer alan versiyonu, akıllı telefona benzer ekranı ve işletim sistemiyle sezgisel kullanım imkanı sunuyor. Önceki modelde bulunan birçok düğme ve kontrolün yerini iki geniş ekran aldı. A6 bu güncelleme sayesinde uçtan uca dijitalleşmeyi “business class” ile tanıştırıyor. MMI sistemi, sesli kumanda sayesinde kendisine yöneltilen soru ve komutları araç içi bilgisayarda kayıtlı verileri kullanarak ya da MMI navigasyon plus desteğiyle, buluttan edindiği bilgiler sayesinde işliyor.
MMI navigasyon plus ayrıca navigasyon sistemine çok sayıda yeni özellik getiriyor. Bunlar arasında yer alan otomatik öğrenme fonksiyonu, kullanılan yolları öğrenerek sürücüye aramalarda akıllı tavsiyeler sunuyor. HERE tarafından işletilen sunucularla sağlanan güzergah tavsiyelerinde, tüm bölgenin trafik durumu göz önünde bulunduruluyor.
Sürücü asistan sistemleri ile daha fazla güvenlik ve konfor
A6, 39’a kadar çıkan sürücü asistan sistemiyle premium sınıfta yeni standartlar yaratıyor.
Süspansiyona getirilen yenilikçi çözümler sayesinde Audi A6, önceki versiyonuna kıyasla daha sportif. Standart özellik olarak gelen ilerici direksiyonun halihazırda otomobile kattığı sportiflik, direksiyon açısı arttıkça daha da belirgin hale gelirken, yeni süspansiyon konsepti otomobilin zemine verdiği tepkileri incelikle yansıtıyor. Şehir içinde yüksek manevra kabiliyeti sunan Audi A6, kırsal yollarda çevik, otobanda ise dengeli ve konforlu bir otomobil.
Bu üst düzey çeviklik ve manevra kabiliyetinde, opsiyonel olarak sunulan dinamik tüm tekerlerden yönlendirme sistemi büyük rol oynuyor. Bu sistem sayesinde, neredeyse beş metre uzunluğundaki sedanla manevra yapmak da oldukça kolay bir hale geliyor. Yüksek hızda ise tekerlekler aynı yönde dönerek, düz yolda veya şerit değiştirirken daha dengeli bir sürüş sağlıyor. Dolayısıyla A6, sürücüye yüksek hızlarda istikrarlı bir sürüşten ötesini sunuyor. Direksiyon hareketlerinin özellikle arka koltuklarda daha hafif hissedilmesini sağlayan sistem, bu sayede yolcu konforunu da iyileştiriyor.
Yeni Audi A6, ilk etapta 3.0 TDI motor seçeneği ile pazara sunuldu. Konfor ve verimliliği artırmak adına tüm motorlarında mild hibrit sisteminin kullanıldığı otomobil, 286 HP güç üretiyor. Yeni Audi A6’nın 3.0 TDI motorlu versiyonunda sekiz ileri tiptronic şanzıman ve quattro dört tekerlekten çekiş sistemi standart olarak bulunuyor.
Audi A6 Türkiye’de 2.0 ve 3.0 lt’lik TDI ve 2.0 lt’lik TFSI motor seçenekleriyle sunuluyor.
Dizel motora sahip 40 TDI quattro seçenek, 204 PS güç üretirken, 400 NM tork sağlıyor.
S tronic şanzımana sahip model, 7,6 saniyede 100km/s hıza ulaşabiliyor ve 246 km/s maksimum hız değerine sahip.
Bir diğer dizel seçenek ise tiptronic şanzımanlı 50 TDI quattro. 286 PS güç ve 620 NM tork değerleriyle bu seçeneğin 0-100km/s hızlanması 5,4 saniye ve azami hızı da 250km/s.
A6’nın benzinli seçeği 45 TFSI quattro da S tronic şanzımana sahip. Bu model, 265 PS güç üretirken, 370 NM tork, 6 sn’lik 0-100km/s hızlanma ve 250km/s’lik azami hız değerlerine sahip.
Audi A5 Cabriolet
Audi’nin fuarda sergilediği modellerinde bir başkası olan A5 Cabriolet, A5 ailesinin etkileci versiyonlarından biri.
Audi A5 model ailesinin sportif estetiğinini barındıran A5 Cabriolet, ailenin diğer üyeleri gibi özellikle ön bölümüyle daha da güçlü bir görünüm sergiliyor. Petek ızgaralı Singleframe, daha düz ve biraz daha geniş. Izgaranın üzerindeki havalandırma bölmeleri, 1984’teki klasik Audi Sport quattro’yu andırıyor. Ön tamponun alt kenarında daha büyük hava girişleri konumlanmış. Geometrik olarak yamuk şekilli egzoz çıkışları, otomobilin arkasının daha geniş görünmesini sağlıyor.
A5 ürün grubundaki tüm gövde çeşitlerinde olduğu gibi A5 Cabriolet da standart olarak dinamik dönüş sinyallerine ve LED arka lambalara sahip Matrix LED farlarla alınabiliyor.
A5 Cabriolet Türkiye’de iki farklı donanım seviyesiyle sunuluyor: Advanced ve S line.
Çığır açan bağlantı
Yeni MMI dokunmatik sistemi ile yüksek düzeyde bağlantılı Audi A5 Cabriolet, gelişmiş bir akıllı telefona benzeyen kullanıcı deneyimi sunuyor. Akustik geri bildirimli 10,1 inçlik dokunmatik ekran, önceki modellerde kullanılan döner basmalı düğmenin yerini alıyor. Grafikler temiz ve azaltılmış; menü yapısı kullanıcının beklentilerini yansıtıyor.
Güncellenmiş Audi A5 Cabriolet, artırılmış bilgi işlem gücüne sahip yeni bir ana ünite kullanıyor; üçüncü nesil modüler bilgi-eğlence platformu (MIB 3).
Güçlü, sofistike, verimli motor seçenekleri
A5 Cabriolet Türkiye’de 2 litre TDI ve 2 litre TFSI motor seçenekleriyle alınabiliyor.
Her iki donanım seviyesinde de sunulan dizel motor olan 40 TDI, 204 PS güç üretirken 400Nm’lik tork sağlıyor. 237 km/s maksimum hıza sahip bu seçenek 0’dan 100 km/s hıza 7,6 saniyede ulaşıyor.
Benzinli motor seçeneği olan 45 TFSI ise 265 PS’lik güç ve 370 NM’lik tork değerine sahip. 250 km/s maksimum hıza ulaşan model, durur halden 100km/s hıza 6 saniyede çıkabiliyor.
Her iki motor seçeneği de quattro sisteme ve S tronic şanzımana sahip.
Açık havada sürüş keyfi
Her üstü açık Audi modelinde olduğu gibi, A5 Cabriolet da klasik şekilde açılabilir kumaş tavana sahip ve bu tavan, 50 km/s hıza kadar 15 saniyede tam otomatik olarak açılabiliyor.
Audi A4 allroad quattro
Audi markasının bir anlamda özünü tanımlayan A4 model ailesinin dört tekerlekten çekişli versiyonu A4 Allroad quattro, güçlü ve verimli motoru, standart olarak sunulan quattro özelliği, yerden 35 mm daha yüksek ve güçlü tasarımı, ‘offroad’ sürüş modu özelliğiyle, her yol şartı için sıradışı bir çözüm sunuyor.
Yüksek sürüş kalitesini, off-road özellikleriyle birleştiren Audi A4 allroad quattro, artırılmış yerden yüksekliği ve standart olarak sunulan quattro sürüş özelliğiyle her yol şartı için ideal bir model olduğunu kanıtlıyor.
Audi A4 allroad, karakteristik detaylarıyla kendisini ailenin bir diğer üyesi olan A4 Avant’tan ayırıyor. Ön ve arka tamponlar, geniş çamurluk kaplamaları ve yan marşpiye standart olarak gri renkte yapılandırılmış. Gümüş renkli gövde altı koruması, mat siyah difüzör ekiyle bütünlük oluşturuyor. Bir “allroad” logosu bagaj kapağını süslüyor ve yükseltilmiş tavan rayları sağlam görünümü tamamlıyor.
İsteğe bağlı olarak amortisör kontrollü olarak alınabilen allroad’a özel süspansiyon ile konfor ve dinamizm daha da artırılabiliyor. A4 Avant’tan gövde altı koruması veya çamurluk gibi detaylarla ayrılan model, Avant versiyondan boyut olarak da farklı; ön iz genişliği 6 mm, arka iz genişliği 11 mm ve yerden tavana kadar olan uzunluğu da 58 mm daha fazla.
Audi A4 allroad quattro’da sunulan motorlar çekiş gücü ve verimlilik açısından son derece geliştirilmiş performansa sahip. Audi Türkiye’de 45 Turbo FSI quattro 265 hp S tronic ve 40 TDI quattro 204 hp S tronic seçenekleriyle alınabiliyor.
2 lt’lik benzinli TFSI seçeneği, 265 hp güç sunarken, 370 Nm’lik tork sağlıyor. 0’dan 100km/s hıza 5,8sn’de ulaşan bu seçeneğin azami hızı ise 250km/s.
Bir diğer seçenek olan 2 lt’lik dizel seçenek ise 204 PS güç üretiyor ve 400Nm tork değerine sahip. Durur halden 100km/s hıza 7,3 saniyede ulaşan bu seçeneğin maksimim hız değeri de 232km/s.
Her iki seçenek de yeni 7-ileri S tronic şanzımanla ve quattro olarak alınabiliyor.
Geniş iç mekan, standart Audi sanal kokpit plus ve yeni MMI işletim sistemine odaklanan, çok sayıda ve yüksek kalitedeki bilgi ve eğlence seçenekleriyle öne çıkan model, akıllı interaktif hizmetlerin yanısıra, opsiyonel Bang & Olufsen Ses Sistemiyle de farklı.
Audi S3 Sedan
Dünyanın en büyük otomotiv pazar sınıfı olarak nitelendirilen kompakt sedan sınıfına 2013 yılında A3 Sedan ile giriş yapan Audi, bu modelin satışa sunulmasından kısa bir süre sonra, ailenin en sportif üyesi S3 Sedan’ı da satışa sunmuştu. Audi’nin sportif S Ailesi’nin üyesi olduğunu ilk bakışta fark ettiren S3 Sedan, S modellerinin dinamizmiyle, günlük kullanım rahatlığını birleştiriyor.
quattro sürekli dört tekerden çekiş sistemine sahip S3 Sedan, 2.0 TFSI motoruyla ürettiği 310 PS’lik güç ve 400 Nm tork değeriyle son derecek etkileyici. 0’dan 100 kilometreye sadece 4.8 saniyede ulaşan model, 7 ileri S-tronic otomatik şanzımana sahip.
quattro ve S’ye özel spor süspansiyonun yanısıra, isteğe bağlı alınabilen amortisör kontrolüyle sıradışı bir yol deneyimi sunan S3 Sedan’da bir dizi yeni özellikler de yer alıyor: işletim konsepti, bilgi-eğlence ve asistan sistemler.
Cömert alan konsepti
Selefleriyle karşılaştırıldığında, S3 Sedan’ın boyut olarak daha büyüdüğü görülüyor: 4 santimetre daha uzayarak 4,50 metre uzunluğa sahip olmuş. Genişliği de 2 santimetre artırılmış. Modelin iz genişliği 1,82 m aks mesafesi ise 2,63 m. Daha fazla omuz genişliği ve diz mesafesi sunan S3 Sedan’ın 325 litrelik bagaj bölmesi, arka koltuk sırasının konumuna bağlı olarak 1.145 litreye ulaşabiliyor.
Karakteristik tasarım
Yeni S3 Sedan, ilk bakışta dinamik karakteriyle dikkat çekiyor. Geniş eşkenar dörtgen desenli ızgarası ve etkileyici yapısıyla Singleframe’in baskın olduğu ön kısımda, hava girişleri ve dış aynaların çerçeveleri parlak bir alüminyum görünüme sahip. Omuz çizgisi farlardan arka stoplara kadar güçlü bir şekilde uzanıyor. Aşağıdaki alanlar içe doğru kavislidir ve çamurluklar vurgulu şekilde tasarlanmış.
Audi A3 Sportback
Audi’nin premium kompakt sınıftaki başarılı temsilcisi olan ve dördüncü nesliyle başarısını devam ettiren A3‘ün Sportback gövde tipine sahip versiyonu, fuarda sergilenen bir başka Audi.
Pazara sunulduğu 1996 yılından bu yana Audi’nin en çok satan modellerinden biri olma başarısı gösteren Audi A3’ün Sportback versiyonu Audi standında yer alan bir başka Audi modeli.
Gösterge panelinden, bir imza haline gelen farlarına, bilgi-eğlence sistemlerinden sürücü asistan sistemlerine kadar her noktasıyla, premium kompakt sınıfın dijitalleşmede geldiği son noktayı temsil eden A3, dinamizmiyle de bir önceki nesle göre hissedilebilir şekilde geliştirildi.
Fuarda sergilenen Sportback gövde tipinin yanısıra bir de Sedan gövde seçeneğine sahip A3, 1,5 litrelik 4 silindirli TFSI ve 1 litrelik 3 silindirli TFSI motor seçenekleri ve iki farklı donanım seviyesinde alınabiliyor.
Sportif tasarım detayları
A3’ün dördüncü neslinin iki gövde tipi de kompakt oranlara ve sportif bir tasarıma sahip. Ön kısımda yer alan tek çerçeveli ızgara ve büyük hava girişleri, dinamik karakterini ortaya koyuyor. Omuz çizgisi, ön farlardan arka stoplara kadar yumuşak bir çizgi halinde uzanıyor. Aşağıdaki alan daha içe kıvrımlı bir hal alıyor ve bu sayede çamurluklar güçlü görünüm kazanıyor.
Opsiyonel Matrix LED farlarla sunulan dijital gündüz farları bir başka yenilik olarak göze çarpıyor. Sportif ve sofistike tasarım, iç kısımda da kendini belli ediyor: yeni vites, alüminyum veya karbon kaplamalar, çarpıcı kapı kilitleri ve siyah panel görünümlü gösterge paneli öne çıkan öğeler.
Kompakt ve bir o kadar kullanışlı
A3 Sportback, kompakt boyutları olmasına karşın daha fazla alan ve daha fazla işlevsellik sunuyor.
A3 Sportback, 4,34 metre uzunluğu ve 1,82 metre genişliğiyle (aynalar hariç), önceki modele kıyasla 3 santimetreden biraz fazla büyümüş. 1,45 metre yüksekliğe sahip modelin 2,64 metrelik aks mesafesi ise değişmeden kalmış. 380 litrelik bagaj alanı, arka koltuk sırasının yatırılmasıyla 1.200 litre hacme ulaşıyor.
A3 Sportback’te opsiyonel olarak sunulan elektrikli açılır/kapanır bagaj, Konfor Anahtar’la birlikte alındığında, ayak hareketiyle de açılabilen bagaj kapağı özelliğine sahip oluyor.
Sürücü odaklı dijitalleşme
Kokpiti tamamen sürücüye odaklanan Audi A3’te, markanın üst sınıf modellerinde görmeye alışkın olunan unsurlar yer alıyor. Gösterge panelinin ortasına entegre edilen 12.3 inçlik dokunmatik ekran, iki gövde seçeneğinde de Audi Virtual Kokpit Plus ile standart olarak sunuluyor. Ayrıca gösterge paneli de dijital ve çok işlevli direksiyon simidi üzerinden sürücü tarafından kontrol edilebiliyor.
Bilgi ve eğlence de hız
Yeni üçüncü nesil modüler bilgi-eğlence platformu tarafından desteklenen MMI işletim konseptinin yer aldığı Audi A3’te, bir önceki nesle göre 10 kat hızlı bir bilgi-işlem gücü sunuluyor. LTE Advanced hızıyla telefon ve entegre bir Wi-Fi erişim noktası da sunuyor. Bireysel ayarlar, iklim kontrolü ve koltuk konumundan sık seçilen navigasyon hedefleri ve sık kullanılan medyaya kadar çeşitli bilgiler, altı adede kadar kullanıcı profilinde saklanabiliyor. Yeni Audi A3, kullanıcının akıllı telefonuna myAudi uygulaması, Apple CarPlay veya Android Auto ve Audi Phone Box ile bağlanabiliyor.
İki farklı motor seçeneği
Audi A3 Türkiye’de her iki gövde tipinde aynı olmak üzere 2 farklı TFSI motorla sunuluyor.
İlk motor seçeneği 30 TFSI. 3 silindirli 1 litrelik bu motor, 110 hp güç üretirken, 200 Nm tork sağlıyor. 7 ileri S tronic şanzımanla sunulan model, 0’dan 100km/s hıza 10,6 saniyede ulaşıyor. Bu motora sahip A3 Sportback 204 km/s’lik bir azami hız değerine sahipken, A3 Sedan’da ise bu değer 210 km/s.
İkinci motor seçeneği ise 35 TFSI. 4 silindirli 1,5 litrelik bu motor ise 150 hp güç ve 250Nm tork değerlerini veriyor. Gücü 7 ileri S tronic şanzımanla aktaran bu modelin durur halden 100km/s hıza ulaşma süresi 8,4 saniye. Modelin azami hızı ise Sportback gövde tipinde 224 km/s, sedanda ise 232 km/s.
Yeni donanımlar, yeni seviyeler
Audi A3 Türkiye’de her iki gövde tipinde de iki farklı donanım seviyesinde alınabiliyor. İlk donanım seviyesi daha önce Design olarak bilinen Advanced, ikinci donanım seviyesi ise daha önce Sport olarak adlandırılan S Line.
Her iki gövde tipinde de aynı özellikleri barındıran donanım seviyelerinin Advanced ve S Line seçeneklerinde Leatherette döşeme, Akıllı Telefon Arayüzü, Audi Virtual Kokpit Plus, Audi Phone Box light, arka bölümde 2 USB girişi, Şeritten Ayrılma Uyarısı, Park Asistanı, Pre Sense Front ve Pre Sense Basic Çarpışma Önleyici Sistemler, Ön-Arka LED farlar, Dinamik Sinyal, Audi Drive Select, e-Call gibi daha önceki nesilde bulunmayan konfor ve güvenlik özellikleri yer alıyor.
Birçok özelliğiyle sınıfında tek
Audi A3’ün yeni nesli, birçok öğesiyle sınıfında tek olma özelliğine sahip. A3 Sportback ve A3 Sedan’da standart olarak sunulan Park Asistanı, 2 bölgeli otomatik klima, metalik renk, panoramik cam tavan, kablosuz şarj ünitesi ve isteğe bağlı alınabilen Konfor Paketi’yle sunulan ön koltuk ısıtma ve anahtarsız giriş özellikleriyle fark yaratıyor.
Ayrıca her iki gövde seçeneğinin her iki donanım seviyesinde bulunan 4 yönlü bel destek ayarı ve Uyarlanabilir Hız Sabitleme de bu sınıftaki ilklerden.