Sosyal Medya

Otomobil

Audi, yeni Q6 e-tron için Goodyear’ı tercih etti

Goodyear lastikleri, Alman otomobil üreticisinin tamamen elektrikli yeni premium SUV modeli Audi Q6 e-tron'da orijinal ekipman (OE) olarak tercih edildi. Goodyear, yaz ve kış lastikleri serisini Audi'nin elektrikli SUV modelinin özelliklerine uygun olacak şekilde geliştirirken, yol gürültüsünü azaltan teknolojileri de dahil etti.

Audi, yeni Q6 e-tron için Goodyear’ı tercih etti

 

Goodyear lastikleri, Alman otomobil üreticisinin tamamen elektrikli yeni premium SUV modeli Audi Q6 e-tron’da orijinal ekipman (OE) olarak tercih edildi. Goodyear, yaz ve kış lastikleri serisini Audi’nin elektrikli SUV modelinin özelliklerine uygun olacak şekilde geliştirirken, yol gürültüsünü azaltan teknolojileri de dahil etti.

Goodyear’ın Audi Q6 e-tron için sunduğu OE lastik seçenekleri, yaz aylarında Eagle F1 Asymmetric ve kış aylarında ise UltraGrip serilerinden oluşuyor. Onaylanan bu lastikler, Goodyear’ın 18 inç ile 21 inç arasında değişen ürün kodlarıyla farklı donanım seviyelerine uygun olarak sunulacak. Goodyear, lastik geliştirme sürecinde modelleme ve test aşamalarında Audi ile iş birliğinde çalışarak, aracın performansını artıracak şekilde özel olarak uyarlanmış lastikler üretti.

Yeni Q6 e-tron, homologasyon için gereken yeni düzenlemelere uyum sağlamak amacıyla 2 dB1 gürültü azaltma zorunluluğuna tabi tutuldu. Bu da yol gürültüsünü azaltacak lastiklerin geliştirilmesini gerektirdi. Goodyear, sırt desenini özel olarak tasarlayarak ve OE lastiklerin yapısını optimize ederek Audi’nin hedeflerine destek verdi.

Ayrıca, Goodyear her bir aks için özel lastik spesifikasyonları geliştirdi ve bu sayede her aksın performans özelliklerinin ayrı ayrı ayarlanabilmesine olanak tanıyarak mükemmel viraj stabilitesi ve yol tutuş davranışı sağladı.

 

Audi’nin en yeni modellerine özel lastik geliştirmenin arkasında Goodyear ve Audi arasındaki iyi iş birliğinin sağladığı güven olduğunu söyleyen Goodyear Kıdemli Teknik Proje Müdürü Alexandre Scharis,

“Bu lastikleri geliştirirken, Audi ekibiyle modelleme ve test aşamalarında çok yakın bir şekilde çalıştık ve bu süreç, son derece tutarlı lastik performansı sunan yenilikçi bir damak alanı tasarımıyla sonuçlandı.”

 

Goodyear EMEA Tüketici OE Genel Müdürü Johannes Moll ise,

“Goodyear olarak Audi tarafından yeni Q6 e-tron için özel OE lastikler geliştirmek üzere seçilmekten gurur duyuyoruz. İş birliğimiz, yeni modelin ileri standartlarını karşılayan, aynı zamanda yol gürültüsünü azaltan ve optimize edilmiş performans sunan lastiklerin geliştirilmesini sağladı. Bu ortaklık, bir kez daha elektrikli mobilitenin geleceğine olan bağlılığımızı yansıtıyor,” dedi.

 

Bu OE lastik seçenekleri, Goodyear’ın daha önce e-tron GT quattro ve RS e-tron GT2 modellerini de donatmış olduğu Audi ile olan köklü ilişkisi üzerine inşa edildi.

 


(1) 1 Temmuz 2024 tarihinden itibaren yeni araçların BM Reg 51.03 (Güç/Kütle Oranı <120 kW/ton) kapsamında 68 dB(A) olan 3. Aşama sınırlarına uyması gerekmektedir. Bu sınır, mevcut 70 dB(A) sınırına kıyasla 2 dB(A) daha düşüktür.

(2) https://news.goodyear.eu/goodyear-equips-the-fully-electric-audi-e-tron-gt-quattro-and-rs-e-tron-gt-with-eagle-f1-asymmetric-5-tires/