Avansas, iş yeri dekorasyon tercihlerini araştırdı
Pandemi Sonrası Çalışma Ortamları Yenilendi…
İş yerinin alışveriş yeri Avansas, bu kez iş yerlerinin dekorasyon tercihlerini, satın alma alışkanlıklarını ve yeni nesil trendleri araştırdı. Türkiye genelinde 4 bin 500’e yakın iş yeri ile gerçekleştirilen araştırmaya göre toplantı odaları ve ortak kullanım alanlarında beyaz rengi tercih edilirken mobilyada kahverengi ön plana çıkıyor. Araştırmaya katılan iş yerlerinin yüzde 50’ye yakını pandemi süreci sonrasında iş yerinde dekorasyon değişikliğine gidildiğini belirtiyor.
Avansas, iş dünyasının gündemindeki gelişmeleri araştırmaya devam ediyor. Koronavirüs pandemisi sonrasında evden çalışma oranı hızla azalırken, iş yerlerine çalışanların motivasyonunu artıracak dekorasyon tercihleri soruldu. Türkiye genelinde 4 bin 500’e yakın iş yeri ile gerçekleştirilen araştırmada çalışma ortamlarındaki renk ve mobilya tercihleri, pandemi sonrası dekorasyon yöntemleri ve trendler hakkında detaylı veriler elde edildi.
İŞ YERLERİNDE BEYAZ-KAHVERENGİ UYUMU
Araştırmaya göre küçük ve orta büyüklükteki işletmeler toplantı odalarında ve ortak kullanım alanlarında beyaz rengi tercih ediyor. İş yerlerinin yüzde 40’a yakını beyaz rengi kullandığını belirtirken, krem, gri, bej, siyah ve kahverengi, beyazdan sonraki ilk seçenekler olarak sıralanıyor.
İş yeri rengini tamamlayan oturma grubu ve masa takımında ise kahverengi ve siyah hakimiyeti öne çıkıyor. Küçük işletmelerin yüzde 32’si kahverengi, orta büyüklükteki işletmelerin de yüzde 35’i siyahı ilk seçenek olarak düşünüyor. Krem, beyaz, gri ve bej ise siyah ve kahverenginin ardından üst sıralarda bulunuyor.
İş yerleri, çalışma ortamı dekorasyonu için çalışanların görüşüne de önem veriyor. 10 iş yerinden 7’si çalışma ortamı dekorasyonu hakkında çalışanlarının fikirlerini aldığını belirtiyor. İş yerlerinin yaklaşık yüzde 30’luk bir bölümü de çalışma ortamı dekorasyonu için profesyonel destek aldığını aktarıyor.
İŞ YERİ DEKORASYONU ÇALIŞAN MOTİVASYONUNU ETKİLİYOR
Araştırmaya göre, iş yerlerinin tamamına yakını çalışma ortamının renk tercihlerinin çalışanlarının motivasyonuna doğrudan katkısı olduğu düşünüyor.
Bununla birlikte iş yerinde çalışanların motivasyonunu artırmak tercih edilen ürünler arasında ilk sırada tablolar yer alıyor. 10 iş yerinden 6’sı tabloyu çalışan motivasyonu için birinci sıraya koyarken motivasyon cümleleri içeren yazılar, masaüstü isimlikleri, dekoratif saatler, yazı tahtaları, dekoratif biblolar ve panolar en çok tercih edilen ürünler sıralamasında üst sıralarda bulunuyor.
DEKORASYON İÇİN ALIŞVERİŞ BÜTÇESİ 30 BİN TL VE ÜZERİ
“İş yeri dekorasyonu için yıllık ayırdığınız bir bütçe var mıdır?” sorusunda küçük işletmelerin yüzde 40’ı, orta büyüklükteki işletmelerin de yüzde 27’si “Evet” cevabını verdi. Yıllık ayrılan bütçe miktarı ise 30 bin TL ve üzeri olarak belirtildi. Ayrıca çalışma ortamında dekorasyon ve yenilik amaçlı alışveriş yapan iş yerlerinin yüzde 20’ye yakını son alışverişlerini ‘1 yıl önce’ yaptığını paylaştı.
İŞ YERİNDE ‘MOLA’ KEYFİ
Çalışanlarının günün stresini attığı en önemli yerlerden olan mola alanlarına iş yerleri özen gösteriyor. Araştırmaya göre 10 iş yerinden 7’si iş yerlerinde mola alanları olduğunu belirtiyor. Bununla birlikte her 10 küçük işletmenin 2’sinde her 10 orta büyüklükteki işletmenin 1’inde oyun odası çalışanları bekliyor.
PANDEMİ SONRASI İŞ YERLERİ YENİLENDİ
Koronavirüs pandemisinin hafiflemesiyle birlikte iş yerlerine dönüş de hızlandı. Pandemi sonrası küçük iş yerlerinin yüzde 52’si, orta büyüklükteki işletmelerin de yüzde 45’i iş yeri dekorasyonunda yenilikler gerçekleştirildiğini belirtiyor. En sık yapılan yenilikler arasında ise boya-badana, sosyal mesafe amaçlı düzenlemeler, masa-sandalye yenileme, dezenfektan/hijyen stantları oluşturma ve genel dekorasyon yenileme seçenekleri ön planda yer alıyor.